Dag dames. Met 9 weken heb ik een positieve echo gehad, alles zag er goed uit. Maar sinds vrijdag heb ik last van bloedverlies. Eesrt was het aardig veel helder bloed, maar werd al snel weer minder. 's avonds was het bruin bloed geworden. Maar zaterdag was het weer helder rood, en op dit moment is het bijna opgehouden. Maar ik heb helemaal geen last van buikpijn of stolsels in het bloed. De vk heb ik al 2 keer gebeld, en aankomende woensdag krijg ik een echo. Zit nu echt in onzekerheid wat het zou kunnen zijn. Of het een miskraam is/wordt of dat het een bloeding van een adertje is. Heeft iemand ervaringen met bloedverlies, maar geen buikpijn erbij? Alvast bedankt, Groetjes Marleen
Helaas wel en het is allebei misgegaan. 1 keer curretage uiteindelijk en andere keer heeft lichaam het zelf opgenomen. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat het goed gaat. De echo zal uiteindelijk de uitkomst geven succes woensdag. xxx Joyce
Ze zeggen dat je je bij bloedverlies zonder stolsels en buikkrampen niet direct zorgen hoeft te maken over een miskraam. Ik zou me hier dus in eerste instantie aan vast houden! Er zullen hier meiden zijn die je kunnen zeggen dat ze bloedverlies hebben gehad met een goede zwangerschap en meiden die toch een miskraam hadden (zoals bij mij ook het geval was overigens). Je weet nu dus helemaal niets. Als je je heel erg zorgen maakt zou ik eerder een echo laten maken. Ik heb toen ook tegen de verloskundige gezegd dat ik niet de volgende dag pas wilde komen maar diezelfde dag nog. Dit kon toen gelukkig ook. Het gaat om jouw lichaam en jouw zwangerschap! Heel veel sterkte en ik duim voor je!
dank jullie wel. Het bloedverlies is nu nog een klein beetje bruin bloed, maar verder nergens last van. Heb net nog weer met de verloskundige gebeld, en krijg woensdag een echo. Eerder hebben ze liever niet omdat het zich ook nog door kan zetten. Ook naar het hartje luisteren doen ze liever niet, omdat het kan zijn dat je het gewoon nog niet hoort, omdat het nog te laag ligt. Er zit dus niks anders op dan wachten op woensdag. Tot dan blijf ik wel thuis vh werk en ga rustig aan doen. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes
o meid als ik dit lees krijg ik kriebels als jij niet wilt wachten tot woensdag dan bel je straks weer en zeg je ik wil dat er nu gekeken wordt. punt uit. potjandorie het is jou lichaam en jou kindje en jij zit in onzekerheid bah. bloedverlies hoeft niks te betekenen bij mij betekent het helaas altijd foute boel maar een collega heeft 3 miskramen gehad en bij de 4de zwangerschap heeft ze continu bloedverlies gehad maar wel een kerngezonde zoon nu dus kan vanalles zijn. ik had overigens nooit last van buikpijjn en ook nooit overdreven veel bloed verlies dus theorie is hier niet van. sterkte
Ik kreeg met bijna 15 weken bloedverlies, ook echt helderrood. Verloskundige kwam gelijk en moest de volgende dag door voor een echo om te zien of er een oorzaak was voor het bloedverlies. Vk heeft wel het hartje geluisterd (dat kan dan omdat ik al wat verder was) en die deed het uitstekend. Uit de echo kwam helemaal niets. Heb wel een week bedrust gekregen van de vk. Volgens haar moest mijn lichaam zoveel mogelijk rust hebben zodat het niet alsnog het vruchtje zou gaan verstoten. Na 5 dagen was het bloeden (op wat bruin na) afgelopen. Was heel erg geschrokken, maar gelukkig was het niks. Snap niet van jouw vk dat je moet wachten tot woensdag, wat een onzekerheid en spanning... wens je veel sterkte en een goede echo woensdag!
dag Friendly Dat klinkt erg als mijn verhaal. Het probleem van de echo eerder is dat ze zelf niet de echos maken, maar dat het uit besteed word. Ze vonden dit ook geen spoed indicatie om me naar het ziekenhuis door te verwijzen. En ze wilden ook afwachten of het bloedverlied door zou zetten. Merk wel aan de verhalen dat de ene vk erg verschild met de andere. Nog 1 dagje en dan weten we meer. Heb gisteren nog wel moeten spugen..hopelijk een goed teken! En heb het idee dat mn buik ook wel doorgroeit..Het is nog wel erg spannend en onzeker. Groetjes.
onze vk maakt ook zelf geen echo's, maar ze belde het echobureau en eiste binnen 48 uur een plekje (okee we moesten er wel wat verder voor rijden) maar dat hadden we er natuurlijk graag voor over. Hoop voor je dat alles goed is morgen... laat je even weten hoe het afgelopen is?
wij hopen ook dat alles goed is, zodra ik wat weet, laat ik het jullie weten. bedankt voor het meeleven. toch fijn zon forum waar je er met anderen over kan praten!
Hallo! Hier snel even een berichtje van mij! gister heb ik de 2de echo gehad en alles was goed! Onze kleine is nu 5.4 cm, en was lekker aan het schoppen. Men kon ook zien waar het bloedverlies vandaan kwam. Het had te maken met de aanhechtingsplek vd placenta, daarbij is er een ader geknapt. Er zit nog een holte met bloed, dus dit zou er nog uit kunnen komen, maar kon geen kwaad. Het is echt een hele geruststelling. Dat we hier 5 dagen op hebben moeten wachten, was minder leuk. Nu kunnen we weer veder gaan met genieten! X