Fijne peuterverhalen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maartt, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik lees de laatste tijd veel "negatieve" topics over onze o zo fijne peuterpubers. Begrijp me niet verkeerd ik begrijp het namelijk helemaal aangezien we hier er ook eentje vol in deze fase hebben.

Maar nu lijkt het me zo leuk om eens met elkaar de "leuke" dingen uit te wisselen over onze kleine draken. Want eerlijk is eerlijk, ik lig toch ook wel erg vaak in een deuk om dat kleine mensje vol in ontwikkeling. Ook zijn er veel momenten van trots als ze weer iets nieuws kan. Of momenten van liefde als ze weer eens iets liefs zegt of doet.

Dus dames en heren kom maar op met de positieve verhalen over onze peuterdraken.
    Dan kunnen we af en toe dit topic openen als we weer een "achter het behang plak momentje" hebben.

:D

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik trap wel af:

Vanmorgen lag ik nog in bed en was ze samen met papa naar beneden gegaan. Van papa kreeg ze een broodje met kaas. Vervolgens ging papa naar boven om zich aan te kleden om naar zijn werk te gaan.

Komt er een klein meisje achter hem aan de trap op met het bordje in haar hand. Papa had niks door. vervolgens komt ze naar mij toe en zegt: Hier mama.. jij mag mijn boterham wel hebben hoor lieverd!
    Ofterwijl.. ik hoef hem niet.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Oh hier kan ik ook wel even meedoen!

Ik haalde mijn dochter (2,2 en überpeuterpuber) op bij mijn schoonouders. Schoonvader was even met haar aan het stoeien en zij op een gegeven moment iets van 'opa's pop', loopt ze heel verontwaardigd naar mij toe, geeft mij een knuffel en zegt 'nee, mama's poppie!!' :D

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier was ze van de week aan het vertellen omdat mama buikpijn heeft ( blaasontsteking) moest mama maar goed water drinken. Dan ging de buikpijn weer weg.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk..

Vandaag dochter had 2 euro gehad van haar tante om ijsjes te kopen dochter is stapel gek op ijsjes.

Dus wilde het in mijn portemonnee doen nee zegt ze ik pak mijn portemonnee en ga zelf ijsjes kopen. Zo geschieden staan we bij de kassa tasje om haar schouder portemonnee er in en met een eigenwijs snoetje ijsjes op de band ik zeg even kaartje er tussen want je wilt toch zelf afrekenen. Pakt een mevrouw voor haar het kaartje om op de band te zetten zegt ze die mevrouw doet het al papa haalt geld uit haar portemonnee en zij geeft het geld aan de kassamevrouw. Dat gezicht er bij haha ik had zelf water ijsjes die je nog moet invriezen er bij gelegd ik zeg en die ijsjes zijn van mij o dat snoetje er op haha.

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Vanmorgen lagen we nog in bed, komt John met z'n kussen de slaapkamer in, hij wou nog lekker bij papa en mama liggen

7. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Zoon;
    Ik was een beetje bang voor de onweer en toen moest ik huilen.
    Ik moet een zonnebril op want dan kan ik goed slapen.

Ik; je bent al 95 cm lang!
    Hij; dat komt omdat ik een ijsjesman ben. Fluisterend; ijscomannnnn...

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, wat leuk! Hier ook midden in de peuterpuberteit, maar het is nu extra genieten van de mooie dingen.

Gisteren was een extreem genietdagje. Mijn zoontje is redelijk vaak bang voor dingen...

Zowaar, hij liep gisteren voor het eerst de trap af naar beneden in ons huis (2,5 jaar oud)

Zijn elektrische trein was niet meer eng...
    Hij geeft spontaan hele smerige kusjes (oh zo leuk) eerst bellen blazen van speeksel en dan ineens aanvallen.

Ja, het is pittig die tijd maar eigenlijk wel leuker dan een half jaar geleden. Er zit gewoon meer leven in.

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    die tijd is zooo geweldig ook ja.

Mijne is net 3 en zei gisteren": oh mama ben je ziek, nou dan ga jij straks lekker in je bedje liggen en ik wil je niet zien. Dus ik zei: nee ik moet voor elise zorgen he...nee mama jij moet naar bed dat doe ik wel....( even stil) oh mama het is wel erg hoog waar ik elise moet verschonen, kan ik niet bij hahaha

of dan is ze met de trein van papa aan spelen ( de echte dus niet duplo) en ze weet dat op zolder bij de treinplaat van papa een stroom knop ligt die hij aansluit zodat de trein rijd, maar ook slaapt de zusje op zolder...zegt ze...mama zachtjes maar wil jij op zolder de rode knop pakken, dan kan de trein rijden, maar wel zachtjes doen hoor.....:D

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elke ochtend als ik haar kamer in kom wordt ik begroet; Goeiemorge mama, gaan we weer een leuke dag maken??

11. misa

misa Niet meer actief

Haha leuk! En lekker positief!

Hier lag mijn zoon van 3,5 gisteren werkelijk helemaal in een deuk.... Want ik was aan het zingen...! :D:cool:

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    laatste paar weken meot ik steeds extra werken dus haalt mijn man zoon op van het kdv ipv ikzelf. En als ik dan binnenkom, komt zoon heel hard aanrennen en roepen Maaaamaaaaaa om vervolgens aan mijn benen te gaan hangen voor een knuffel.. En de laatste tijd komt hij ook vaak op de bank tegen me aankruipen om ff te knuffelen <3

13. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Van de week controle bij de verloskundige en dochter van 2,7 jaar zat naast me in een stoel.
    Ze aait me over mijn hoofd en zegt: Spannend he? doet niet pijn.

Haha zo lief...

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij alle voorstellen van onze kant waar meneer het niet mee eens is wordt gezegd: needankjeniet.
    verder zat hij gisteren mee te gluren toen ik in de forums aan het bladeren was, hij zag een plaatje van een baby voorbij komen en zegt : lieve kleine baby, dat is mijn broertje! (Wij hebben hem nog niet verteld dat ik zwanger ben, blijkbaar heeft hij toch door ofzo)

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik wil een "vind ik leuk" knop!!

Echt vermakelijk dit..

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mooi is dat he!
    Wij wilde het ook niet vertellen.. Maar mevrouw vroeg toen ik 7 weken zwanger was. Mama? Heb jij een baby in je buik? :D

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ah dat is echt gezellig!
    Hier vraagt ze elke morgen: Mama? Wie ben jij eigenlijk? Om vervolgens hard te gaan lachen :cool:

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heerlijk allemaal :)

Hier is het 's morgens "lekker geslapen mama, eerst een kus"...van de week hoorde ik 'm 's morgens keihard lachen in bed, "ik ben een lachbaby" was het :D

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.842
    113
    Mn dochter zegt de hele dag door hilarische/wijze/schattige dingen, zo leuk!

Ik gaf haar vandaag een cadeautje (spenendoosje, leren de speen af overdag ;)) 'oww mama, jij bent zó lief, je bent echt de beste mama'.

Ze liet gisteren keihard een boek op mn teen vallen dus ik jodelde wat, 'gaat wel weer over hoor mama, ik zal er een kusje op doen'

Maar hou je gezicht ook maar in de plooi bij de: 'ik ben zoooo gedrietig hoor mama' (mocht geen snoepje) 'ik vind jou zo'n stommerd!' (kwam na het verdrietige) 'ik ben zooo boos' etc ;)

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Mijn dochter is nogal onder invloed van de tv momenteel (lees filmpjes op de ipad) dwz ze is de helft van de tijd Jokie en dan ben ik Jet, pakt ze een handdoek en gaat daar dan op liggen op haar buik en dan is ze aan het surfen (Jokie gaat surfen), of ze stapt door de deur naar buiten en roept 'oh heeluku dag' (...in de tovertuin...;)).
    Maar haar Dora verslaving gaat alles te boven momenteel. Ze komt uit bed en wil Dora kijken, want ze heeft Dora gemist....:) Vanmiddag toen ze op bed lag hoorde ik opeens gebonk door de babyfoon, ik dacht echt wat gebeurt daar? Hoor ik haar 'zingen'; sping, sping, stamp stamp stamp, wiggel wiggel, het lukte!!
    En vanmiddag was ik even met haar op de fiets naar mijn ouders en dan gaan we een stukje door een bospad, ging ze roepen om Swieber de vos;)

Zijn jullie peuters ook zo fantasierijk?

Deel Deze Pagina