4 jaar oud en alleen poepen in luierbroekje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door corina83, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Onze zoon is 4 jaar oud.
    Heeft al vanaf zijn 1e jaar erge problemen gehad met zijn darmen maar heeft daar toen ook medicijnen voor gekregen.
    Hij kon toen helemaal niet poepen..
    Krijgt er nu zakjes elke dag voor en pilletjes en daarmee gaat het goed.
    Nu hebben we alleen het probleem dat hij angstig is voor de wc om daarop te poepen.
    Als we het aan hem vragen waarom hij bang is zegt hij gelijk 'ik vind het gewoon niet leuk ik wil een luiertje om'

en tot huilens toe krijg ik het er niet in..
    Als ik hem geen luierbroekje om doe poept hij gewoon een paar dagen niet met alle gevolgen van dien..

HELP?!

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Dus hij vraagt op het moment van poepen om een luier en gaat dan staan poepen? Dan zou denk ik nu de eerste stap zijn om hem wel de luier te geven maar hem wel in de wc ruimte laten staan, want daar hoor je te poepen. En geef hem dan iets mee wat hem gerust stelt in de wc, boekje, speeltje oid. Zodra dit goed gaat zou ik er rustig verder aan werken om hem meer en meer op zijn gemak te laten voelen met het toilet zelf.
    succes!

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou daar dan ook nog even aan toegeven, obstipatie door angst is zo vreselijk. Mijn dochter heeft zeker tot haar 5e op een potje gepoept, plassen gewoon op de wc.

Misschien kun je zo voor hem de stap ook kleiner maken?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier hetzelfde, zoontje wordt eind februari 4 en hij durft het ook niet. Hij zegt dat hij het eng vind. Hier poept hij in een luier in de hoek van de kamer. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Maar van kamer naar wc, op wc met luier en dan gat in luier vind ik ook zo wat ;). Ik verwacht dat hij wel op een leeftijd komt dat hij het gewoon van de een op de andere dag wel durft.

Wel vervelend he? Maar ik geef hem wel een luier want anders houd hij het ook zo 4 dagen op en eet dan op een gegeven moment niet meer. Ik heb geen zin in klisma's en dat soort dingen. Was van de zomer al lang blij dat hij plaszindelijk werd.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar probleem. Hier door behandeling homeopaat van de laxeermiddelen af.
    Bij hoge uitzondering doet ze het een keer op de wc. Meestal in een luier.

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Een tip die ik zelf heb gebruikt en geleerd vanuit het forum hier...zet hem een krukje onder zijn voetjes als je dat nu nog niet doet tenminste.
    Vaak vinden ze het akelig om niks onder de voeten te voelen.

Wij hebben ook nog helemaal uitgelegd (niet te letterlijk) waarom poep uit je lichaam moet en waar het dan naar toe gaat. En dat werd geaccepteerd.

Duurt even misschien maar om de stap te verkleinen heeft het ons heel goed geholpen.

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hier precies hetzelfde, gelukkig nooit darm problemen gehad maar wel lak aan vieze luiers. Hij gaf het nooit aan. Nu is hij net 4 en ook hier alleen met de luier poepen. Hij zegt dat hij het niet kan. Heel lastig.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

hier ook hoor, oudste is precies vandaag 4,5 jaar, en ook in ee luier poepen. Ook speciaal plekje in de kamer...

dan zeg ik zo; wanneer ga je nou is op de wc poepen? je bent toch geen baby?

: nee, mama, maar durf niet op de wc. dan ben ik maar een baby zegt tie dan.

ja, alles geprobeerd ( hoop ik) stickers verdienen bij t poepen op de wc, is het blaadje vol , mag je een cadeautje uitzoeken.. mama mee gaan in de wc, pamper aanlaten en op de wc zetten,

ik weet het ook niet...

geen luier geven vind ik ook geen optie, want dan gaat tie het ophouden,en dat is al helemaal slecht. Hopelijk komt er keer de grote DAG. En anders maar is advies aan de ha vragen misschien.

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    En hoe doen jullie dat dan met school?
    Hier ook zoontje die niet in de wc durft te poepen. Alleen in de luier en aangezien we die niet meer omdoen dus in de onderbroek.
    Ik wet 3 dagen en heb geen opa oma of tantes in de buurt. Vrienden werken ook

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ons zoontje gaat in feb naar school. Ik verwacht dat hij het gewoon op gaat houden tot thuis. Ik denk dat veel kinderen dat sowieso doen ook al ze wel poepzindelijk zijn. Ik maak me er geen zorgen over.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier poept ze eigenlijk altijd thuis. Heel soms op school. Paar keer in haar onderbroekje en nu een paar keer op de wc.

12. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier heeft het boekje "joep moet poepen" enorm geholpen. Hij gaat nu elke dag op de wc poepen ipv eens in de 6 dagen. De zakjes forlax die we via de dokter hebben gekregen zijn we nu hard aan het afbouwen.
    Binnen 1 week hadden we resultaat met dat boekje, terwijl weer daarvoor een half jaar drama hadden.

13. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Herkenbaar. Hier was de oudste vlak voor 3e verjaardag plaszindelijk overdag en daarmee kwam ineens angst voor poepen. Eerst in de vorm van ophouden met verstopping als gevolg. Toen hebben we haar een luier laten vragen voor poepen zodat ze niet meer ging ophouden. Echter poepen op potje/wc wilde ze nooit proberen. Ze vroeg altijd een luier en ging dan in het hoekje bij de blokken poepen. Met 3,9 jaar hebben we uitgelegd dat de moest poepen bij de wc (in luierbroekje) en gaven we blokjes mee. Na paar dagen accepteerde ze dat. Na 2 weken zetten we haar met luierbroekje op de wc en gaven we weer blokjes mee. Binnen 2 dagen durfde se eindelijk op wc te poepen.

Kleine stapjes was hier dus de sleutel!

Deel Deze Pagina