Heb al meerdere topppics geopend over dat mijn zoontje een brilletje moet...Hij heeft m sinds zaterdag en dat ging erg goed! Heeft m het hele weekend goed opgehouden, maar sinds vandaag gooit ie m de hele dag al af! ik wil niet boos worden en er geen strijd van maken dus zet m elke keer weer op zonder wat te zeggen of ik lijd m eerst af en zet m dan weer op, maar laat m dan een paar minuten op en dan haalt ie m er weer af.... Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?? Want hij moet m van de oogarts de hele dag dragen, maar dat doet ie vandaag dus als niet..., 1 dag is niet erg maar stel dat ie dit blijft doen??!!! Hij is 2 jaar en 2 maanden dus kan m wel dingen uitleggen, maar vind t wel best en doet toch zijn eigen ''zinnetje''... Dus als er tips zijn hoe ik hier het beste mee op kan gaan....zijn die meer dan welkom!!! Ps zijn neusje is soms wat rood, dus misschien dat ie een beetje pijn doet, dat kan natuurlijk ook..
De beloningslijst: maak een mooie lijst met vakjes en laat hem voor elke dag of dagdeel dat hij zijn bril op heeft gehad een sticker plakken. Na 20 stickers of wat jij zelf wil heeft ie een cadeautje verdiend. Daarnaast helpt het hem te laten zien dat hij er baat bij heeft; is het voor dichtbij ga dan eens samen kleuren, een boekje lezen of puzzelen. Is het voor veraf dan kan je bijvoorbeeld buiten leuken dingen aanwijzen...die hij dan met zijn bril veel beter ziet. Onze dochter was 3 toen ze d'r brilletje kreeg. Ze heeft hem omdat ze hem zelf ook heeft mogen uitzoeken; iedere dag trouw opgezet. Ik weet niet of jouw zoontje zelf heeft mogen kiezen; want dat werkt het beste. En als zijn neusje rood blijft terug naar de opticien; want dat hoeft niet. Succes ermee.
Oke dank je! dat is een goeie! ik ga gelijk vanmiddag ff puzzelen hoe ik dat precies ga aanpakken! En stickers kopen!! Hoop alleen dat hij dat snapt / pikt, want t is nogal een temparament vol mannetje zeg maar...haha En t is vaak alles of niks..., maar goed kan het allicht proberen! Hij is meegeweest naar de winkel maar was te druk met spelen met zn autotjes en heb een aantal keer gevraagd welke hij het mooist vond, maar kreeg hier weinig tot geen antwoord op en vond t allemaal wel prima! Als t rood blijft ga ik van de week wanneer ik tijd heb gelijk even terug!
Ik heb geen tips, maar wat een leuk stoer mannetje heb je!!! Staat hem ook echt erg leuk! Omdat mijn vriend en ik beiden erg slechte ogen hebben is het niet de vraag OF, maar wanneer Thije aan "de bril moet" (hoewel ik het idee heb dat hij prima ziet), en eerlijk gezegd was ik daar altijd een beetje huiverig voor. Maar als ik dat knulletje van jou zie: staat hem echt super hoor!
Dank je!! Ik vind m ook wel erg stoer staan! Gelukkig, want was best van de zenuwen of ze wel leuke modelletjes hadden voor m!! Nu nog ophouden die bril!!! haha Hoop dat je zoontje geen bril hoeft, want ik vind t toch best zielig voor zo'n jong ventje, ondanks het m goed staat!
Geen tips maar ik wil je alleen even zeggen; Wat een leuk zoontje heb je!!!! ahh en wat staat hem dat brilletje lief! Supcer! Succes met de strijd en ik hoop dat hij hem snel graag op houdt iedere dag!
Dank je! Lief! Het is ook echt een schatje, maar wel met een pittig karakter....haha Hoop ook dat dit maar ff een ochtendje was en dat hij hem straks weer met plezier op zet!!!
ik zou ff langs de opticien gaan. ik denk dat zijn brilletje hem pijn doet als het rood is.en dat doet echt pijn! misschien wil hij hem darom niet meer ophouden.
Is niet zielig hoor, zo'n brilletje, ik heb ook al een bril sinds ik een peuter ben en het heeft me echt nooit beperkt in iets; ik kon er prima mee rondrennen, in bomen klimmen, aan het klimrek hangen etc. Geen probleem! Bijkomend voordeel was dat ik ook nog eens eindelijk scherp kon zien Als het bij z'n neus een beetje rood is, kan het best zijn dat het neusklemmetje iets te strak zit; dat is echt vreselijk vervelend. Dus ik zou er toch even mee terug gaan!
Wij deden het zo: tijdens televisiekijken de bril op, dan merkt hij dat hij dan beter ziet. Niet boos worden als hij hem afzet. Wel compliment geven als hij hem ophoudt. Bij ons duurde het ook wel een tijdje, maar hij houdt 'm nu heel goed op. En vaak foto's van mensen met brillen laten zien, aanwijzen op tv etc.
Bedankt iedereen!! Heb een stickerboek gekocht met stickers van mickey mouse en net gelijk een sticker geplakt omdat hij hem de hele middag op heeft gehouden!! Heeft m 2 keer afgedaan maar heb m zonder wat te zeggen weer opgedaan en hij vond t weer prima! Dus deze middag ging iig weer harstikke goed!! Hij vond t sticker plakken ook leuk, alhoewel die er weinig van snapt denk ik....zegt gelijk stocker geplakt auto kopen nu?? haha En ik word ook zeker niet boos als ie m af zet, dat werkt hier alleen maar averechts!!! Zeg telkens als ie m af zet en m niet meer op wil dat ie dan beter de kleine dingetjes kan zien en zegt dan oh ja! haha MAar merk echt al verschil!!! hij heeft veel auto's met aanhangwagenstje en daar zitten van die kleine haakjes aan zodat je de aanhangwagen erachter kan ''koppelen'' en voorheen riep hij de hele dag mama maken!! En werd ook altijd boos want t lukte hem nooit, en nu heef hij nog niet een keer gevraagd mama maken maar doet t helemaal zelf!!! En is ook niet gefrustreerd omdt t niet lukt! Dus zie echt al verbetering!!!
Wat een leuk mannetje zeg. Ben best een beetje opgelucht dat het ook zo leuk kan staan! Mijn mannetje moet misschien ook een brilletje, 2x een oogtest gehad op het cb maar het ging bij de 4de regel al mis. Moet in oktober naar de oogarts met hem. Vraag me ook echt af hoe dat zal gaan met het ophouden van het brilletje. Ik had wel al wat rondgekeken op internet voor wat ideetjes en daar zag ik al wel wat leuke modellen. En fijn dat het al wat beter gaat!
Hallo ccwomen, wij zijn elkaar al eens eerder in jouw topic over kinder brillen tegengekomen en ik wilde net gaan vragen aan je hoe het met je kleine mannetje gaat, zie ik dit topic. Hier geen tips om de bril op te houden, gelukkig hebben ze de brillen hier vanaf dag 1 goed opgehouden, maar de tip van de stickers gaat zeker werken. Ik ben ook helemaal van de stickers plakken en de kids vinden het geweldig. Leuke foto van je kereltje, ziet er stoer uit! Ben je al geslaagd voor de tweede bril? Groetjes esther
Hee Esther! Vanmiddag ging gelukkig weer goed met z'n bril ophouden, maar is wat rood soms dus denk dat t een beetje bijgesteld moet worden! Sticker plakken vond ie wel leuk maar snapt denk niet wat precies de bedoeling is... Denk ik... Ja N tweede bril word een ray ban een kunstof bril , echt een hele stoere! Hij word of knal blauw of zwart eerst ff kijken wat hem beter staat!!! Bedankt voor je interesse !! Leuk!!
Dank je!!! Ik had ook heel wat rond gezocht op internet , maar de modellen die ik leuk vond paste alle aan niet, waren te groot helaas! Hoe oud is je mannetje ?? Succes bij de oogarts en hoop dat ie alsnog geen brilletje hoeft!!
De bril die hij nu heeft is toch ook zwart of heb ik dat niet goed gezien? Dan zou ik voor de knal blauwe gaan, heb je wat afwisseling toch? Ben benieuwd hoe hem die zal staan! Groetjes esther
Hij is 3 jaar. En net zo blond als jou mannetje. Ik vindt een donker montuurtje wel erg leuk en nu zie ik dat het ook wel erg leuk staat met een blond haar, al ligt het natuurlijk ook aan de vorm van een gezicht. Eerst maar even afwachten wat de oogarts zegt.
Nee deze is donkerblauw met een rode binnenkant! Ik denk ook dat ik voor de knal blauwe ga hoor, dit maakt t minder hard als de zwarte denk ik... Ben benieuwd wanneer ze m binnen hebben!!