Oproepje: Oppas voor tijdens bevalling Lelystad

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Citygirl1985, 16 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    #1 Citygirl1985, 16 apr 2019
    Laatst bewerkt: 16 apr 2019
    Hoi allemaal!

Ik zit met een puzzel waar ik vooralsnog niet helemaal gerust uitkom. Wij krijgen half juli ons 2e kindje en verhuizen half juni naar Lelystad waar we nog niemand kennen.

Onze dochter is 2,5 jaar oud en ik wil haar de bevalling besparen en dus een fijne oppas te regelen voor als het moment komt.

Ik wil graag thuis bevallen, maarja het valt niet vooraf te plannen of het toch zkh wordt. Haar dan meenemen kan, maar lijkt me verre van ideaal. En ook het idee dat ze wakker wordt tijdens de bevalling en mn man dus bij haar moet zijn, vind ik ook niet ideaal. Hij wil er graag bij zijn. Los daarvan is overdag bevallen ook nog mogelijk natuurlijk.

Dichtsbijzijnde familie woont op 40 min rijden en hebben niet allemaal een auto om in te springen en direct te komen. Taxi zou kunnen natuurlijk evt. maar degene die we voor ogen hebben is helaas wel op vakantie eerste week van juli. De rest werkt ook gwn fulltime dus ook niet makkelijk voor hun om te komen zo a la minute.

Zijn er hier mensen/oppassers/gastouders die (uiteraard tegen betaling) met spoed zouden kunnen/willen oppassen bij ons thuis in Lelystad?

Iemand die we vooraf nog even kunnen ontmoeten zodat dochter en wij met gerust hart laten oppassen?

Een gastouder hebben we na mijn verlof ook nodig, dus wellicht is dat een mooi begin om elkaar al te leren kennen?

Wellicht een long shot zo maar wie niet waagt, wint ook niet!

Andere ideeen ook welkom!

En nee mn (schoon)ouders zijn helaas geen optie, die wonen in buitenland of zijn overleden.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou eens contact opnemen met gastouderbureau's in Lelystad. Daar je vraag voorleggen en de oudste alvast een paar keer laten gaan voordat je verhuisd.

Citygirl1985 vindt dit leuk.
  3. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Dank je! Ja zeker een goeie. Staat genoteerd!

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina