Hey meiden Is er iemand onder jullie die een digitaal scrapbookkit heeft van Bumba? Of waar ik dat ergens kan vinden? Heb het hele weekend al gezocht maar vind het precies niet. Ofwel zoek ik verkeerd, dat kan ook natuurlijk. Het meest ben ik op zoek naar de achtergrond met de streepjes (rood en oranje meestal) en het lettertype waarin Bumba geschreven wordt (met die kleurtjes) En zijn er ook gewone scrapbookkits van Bumba? Heb al op een paar NL sites met scrapbookspullen gekeken, maar niemand heeft ze ertussen zitten.
Ik kan ook nergens een kit vinden, heb wel wat fonts gevonden die lijken op die van Bumba: Dit font komt het meest in de buurt van het Bumba-font: JuneBug Font | dafont.com Deze heeft er ook wel wat van weg: Search results cheeseburger - Page 1 - 1001 Free Fonts Hier heb ik een achtergrond voor je gemaakt: Hoop dat je er iets aan hebt
Ik zat al aan Dafont te denken inderdaad.. Als je een beetje tijd te over hebt en goed bent met Photoshop zal je het font zelf kunnen maken..
Die font heb ik gebruikt toen ons meisje 1 werd. Die vond ik er ook het meest in de buurt. Maar zocht vooral de gekleurde letters waar 'bumba' mee geschreven is. Na nog wat zoekwerk ben ik erachter dat dat geen lettertype is maar gewoon een naam oid. Hoe krijg jij zo snel een achtergrond Het lukte me niet in PhotoShop... Bleef witte strepen erin houden. Kan zijn dat ik je vanavond even een pb stuur om het me door te mailen zodat het bestandje groot genoeg is.
Helaas een beginner, maar hetgeen ik wil maken lukt me meestal wel. Maar om het lettertype te maken, dat is nog wat te moeilijk voor mij
Is prima, hoor. Maar het volgende kan ook: Als je in Photoshop bovenstaande afbeelding opent, ga je naar Edit en dan naar "Define Pattern", daar geef je 'm een naam en klik je op OK. Als je 'm dan wil gebruiken doe je het volgende: Emmertje pakken en dan bovenaan "pattern" selecteren ipv "foreground": Daarna zoek je je opgeslagen patroontje en selecteer je deze: En daarna kun je met het emmertje gewoon je pagina vullen met deze achtergrond
Ok, dit heb ik nog nooit gedaan, maar ga het eens proberen. Weet niet of het me vanavond lukt, maar hou je op de hoogte! Normaal doe ik enkel scrapbooking op papier, maar voor een uitnodiging voor ons meisje probeer ik al eens iets nieuws uit. Vorig jaar is het me goed gelukt, vrij simpel maar het resultaat was leuk. Bedankt alvast voor de hulp!
Heb de achtergrond nog niet geprobeerd, maar ben nog een paar leuke dingen van Bumba online tegengekomen en heb er iets leuks mee kunnen doen. Manlief is er helemaal weg van (en dat gebeurt niet zo vaak ). Bedankt dames voor de hulp!