1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Lieve meiden,

    Ik heb besloten een nieuwe groep aan te maken voor de dames uit de club bevallingslijst 1-15 mei 2018, van wie hun kindje een sterretje is geworden.

    Zullen we hier verder praten?
     
    Mleenvs en Soturi vinden dit leuk.
  2. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ja heel fijn raket!
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ah, welkom Ise!

    Hoe gaat het?

    Hier gebeurt er nog niet veel... Beetje bruinverlies.
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, ik meld me hier ook! Toch fijn om het er een beetje over kunnen hebben.

    Ik heb vanmorgen 4 tabletten cytotec ingebracht. Sinds 3 uur vanmiddag licht begonnen met bloeden. En vanaf 4 uur/half 5 werd het meer.

    Zag alleen wel dat ik wel weer twee tabletjes cytotec verloren ben. Weet niet of dat kwaad kan.
     
  5. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hoort dat dan niet, dat ze er weer uit vallen? Ik weet weinig van cytotec. Lijkt mij niet dat het kwaad kan, lijkt me eerder waarschijnlijk dat de effectiviteit wat minder is.

    Ik heb inmiddels 9 forumleden via 2 conversaties uitgenodigd. Er was er eentje die niet tussen de sterretjes op de lijst stond, en die heb ik er ook nog tussen gezet. Er zijn meiden bij voor wie het inmiddels wat langer geleden is. De kans is groot dat niet iedereen zin heeft om mee te komen praten hier, en dat is natuurlijk ook helemaal goed en begrijpelijk.

    Ik zal me even opnieuw voorstellen, voor degenen voor wie het wat langer geleden is:
    Ik ben Raket78, woon in Canada met Canadese man en Canadees-Nederlandse dochter van 4. In de lente heb ik een miskraam gehad met 7w4d, waarschijnlijk kort nadat de ontwikkeling gestopt was. Mijn huidige zwangerschap had bijna 10 weken moeten zijn, maar is met 6 weken gestopt met zich ontwikkelen. Ik heb gisteren een echo gehad na rozeverlies en wat minder symptomen en vooral omdat dat ervoor zorgde dat ik opeens niet meer kon functioneren. Dus ik weet het slechte nieuws pas sinds gisteren.
    Heel langzaam lijkt er iets op gang te komen (rozeverlies betekent meestal niets, maar is bij mij toch echt het begin van het einde, zeg maar) , maar gezien het feit dat het echt langzaam gaat dit keer, verwacht ik dat het wel een paar dagen tot een week kan duren voordat de miskraam compleet is. Ik heb geen haast, al hoop ik wel dat het vanzelf komt.
    Emotioneel is het wel weer een klap. Op dit moment is het moeilijk om de tijd door te komen.

    Staan wij wel goed zo, tussen de algemene clubs? Er is eigenlijk geen enkel club-subforum waar we goed passen, dus dan maar algemeen.

    Willen jullie er eigenlijk opnieuw voor gaan als alles achter de rug is?
     
  6. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Ik lees/schrijf ook mee.. Las het nieuws @Raket78 .. De vorige ronde zaten we ook samen in bevallijst en nu beide weer zo geëindigd.. Veel sterkte
     
  7. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Hoi @Raket78 , ik vind dit een heel goed idee! Was zelf de afgelopen dagen/weken eigenlijk ook op zoek naar een groep om er over te praten maar kon niet echt iets vinden dat paste ofzo.

    Heel jammer om nu te lezen dat ook jij, @Ise en @xMekirin een miskraam hebben gehad. :cry:Heel veel sterkte de komende tijd! Van de rest had ik het geloof ik al wel meegekregen.

    Voor mij is het de eerste ronde en de eerste miskraam. Bij het zien van het eerste bloed raakte ik eigenlijk meteen in paniek, want ik wist ergens al wel dat het niet goed zat. Dat was de avond voordat wij een weekend naar Rome gingen, en eenmaal daar kwam de miskraam echt goed op gang. Maar Rome is echt zo'n prachtige stad, dus ik kon het wel goed van me afzetten ofzo, door er gewoon niet teveel aan te denken. Genoeg afleiding!

    Het was wel vervelend dat ik steeds op zoek moest naar openbare toiletten en daardoor ook niet goed kon zien wat er precies uitkwam, om het zo maar te zeggen...
    Maar hoe bizar het misschien ook klinkt, ik heb wel van Rome genoten. Pas toen ik thuis was ben ik even ingestort.

    Toen ik twee dagen later de echo kreeg en dus ook de bevestiging dat mijn baarmoeder zo goed als leeg was, voelde ik me verdrietig, maar ook wel opgelucht ofzo. Heb samen met mijn man daarna allerlei comfort food gekocht en onder een dekentje op de bank series gekeken. Was eigenlijk ook wel heel fijn, even.

    Het duurde 10 dagen voordat ik gestopt was met bloeden, afgelopen maandag pas. Sindsdien doe ik om de twee dagen een zwangerschapstestje om te kijken of het hcg al uit mijn bloed is. De test van gisteren was bijna wit, en daar ben ik nu heel blij mee. Want wij willen inderdaad zo snel mogelijk opnieuw proberen. Het vervelende is eigenlijk dat ik nu niet weet waneer mijn eisprong is. Ik heb ovulatietesten liggen, maar zolang er nog hcg in mijn bloed zit, kan ik die niet vertrouwen natuurlijk.

    Ik gok dat het deze of volgende week is, er van uitgaande dat mijn cyclus zich meteen weer hersteld. Maar of dat zo is weet ik natuurlijk ook niet.

    Dus eh, ja, lang verhaal. Fijn dat ik dat hier even kwijt kan :thumup:

    Hoe is het jullie allemaal vergaan de afgelopen tijd?
     
  8. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Mleenvs Wat fijn dat je toch van Rome hebt kunnen genieten! Ik begrijp niet goed hoe dat gelukt is, want zelf heb ik echt 2 dagen bijna al mijn tijd op de wc doorgebracht, maar wel fijn DAT het gelukt is! En de dip daarna is ook wel vrij logisch hoor. Comfort food en onder een dekentje op de bank series kijken klinkt me wel als een goed idee in de oren. Dat gaan wij misschien ook doen.
    Als je HCG bijna weg is op een urinetest, heb je wel kans dat je eisprong er vrij snel achteraan komt. Die zal waarschijnlijk wat moeilijker te detecteren zijn. Eventueel kun je het cervixslijm in de gaten houden en/of temperaturen.

    Deze zwangerschap was de 2e ronde na de ronde van de vorige mk raak. Lekker snel, maar daar heb je alleen iets aan als het goed gaat...
    Ik heb vandaag bloed laten prikken, HCG en nog 2 andere dingen die ik ben vergeten. Dinsdag nogmaals bloed prikken. Als het goed op gang komt moet ik waarschijnlijk binnen 72 uur nog een Anti D injectie, en nu komt het: dat kan eigenlijk alleen maar via de ER. De ER is vreselijk en ik vind ook niet dat ik daar een hele dag zou moeten gaan zitten om een bed bezet te houden terwijl er mensen zijn die echt halfdood binnenkomen.... We zijn nog aan het kijken of er nog andere manieren zijn om die injectie te krijgen.

    Ik ga zo het bakje zoeken waarin ik *Rainbow heb opgevangen, dan heb ik dat alvast klaarstaan. Het lijkt me wel een soort van mooi als ik *Lunababy in het zelfde bakje opvang...
     
  9. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ja daar zeg je wat... Shit zeg! Is dit jouw 2e mk?
     
  10. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik weet het pas sinds maandag. Had die dag mijn 1e echo. Vol enthousiasme heen gegaan. Want ondanks dat ik weinig kwaaltjes had (had ik eigenlijk de hele tijd, dus niet opeens verandering), voelde ik me toch gewoon zwanger. Nog geen druppel bloed gespot, dus moest haast wel goed zijn, toch?

    Nou, niet dus. Bij de echo was er alleen een vruchtzak te zien. Geen vruchtje. Leeg dus. En gezien mijn laatste menstruatie en daarnaast mijn eerste positieve test, kon ik ook eigenlijk niet minder lang zwanger zijn dan de verwachte 8 weken. Niet minder lang genoeg in ieder geval dat dit nog goed zou komen. Daarnaast was de vruchtzak wel gewoon volgens termijn.

    Dus daar zit je dan. Keihard van je roze wolk afgeschopt. Maar in de verte zie je die roze wolk nog wel drijven. Dichtbij genoeg om te kunnen zien. Te ver weg om er nog weer op te kunnen komen.
    Gisteren naar de gynaecoloog geweest voor eventuele vervolgstappen. In die paar dagen was me wel duidelijk dat ik het niet zou trekken om het vanzelf los te laten komen. Want wie weet hoe lang dat nog zou duren. Ik heb dus cytotec meegekregen. Waarvan ik er vanochtend 4 moest inbrengen. En morgenochtend op gevoel weer.

    Dus de hel is helemaal losgebroken vandaag. Bloed en krampen. Auwie.
    Maar ik hoop dat mijn lichaam het op deze manier snel oplost, zodat ik het ook snel definitief een plekje kan geven en dat we snel weer door kunnen.
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Wat betreft de plek van het topic, had deze misschien niet beter bij de vlindertuin gekund? En dan vlindertjes tot 16(?) weken? Want daar vallen we tot nu toe allemaal onder.
     
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @xMekirin : Dat van die roze wolk komt me bekend voor, al had die vanaf het begin hier wel een wat grijzig randje door de vorige mk.
    Jiij ook cytotec zie ik. Misschien dat jij een antwoord weet op de cytotec-vraag van @Mleenvs ? "Goed" dat het is begonnen. Er komen hoogstwaarschijnlijk nog stolsels. Niet schrikken, die kunnen vrij groot zijn. Bij mij (en dat hoor je vaak) werd het meteen beter toen de zwangerschap zelf (placenta, vruchtzak etc) er eenmaal uit was. Bloedverlies en krampen werden meteen 90% minder. Een paar dagen later verloor ik nog een snipper placenta en toen hield het bloedverlies al snel op. Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig.
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Daar zeg je wat. Zal ik aan een moderator vragen of we even verplaatst kunnen worden?
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Je kan sowieso denk ik wel even vragen waar we eigenlijk moeten staan. En of we dan inderdaad daarheen verplaatst kunnen worden.

    ---

    Mijn roze wolk was op het moment van de echo eigenlijk wel volledig roze.
    Hij heeft eventjes een grijs randje gehad. Maar dat was meer in het begin. Pas toen ik na de termijn (6 weken) waarop het vermoedelijk de vorige keer fout ging (toen ging alles vanzelf) nog geen drupje bloedverlies had, werd die wolk langzaam echt roze.

    Bij een volgende zwangerschap zal die wolk dus voorlopig echt niet volledig roze zijn. Misschien als ik een kloppend hartje heb gehad. Maar dat weet ik niet. Maar ik zie wel hoe het loopt.
     
  15. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Raket78 alsof het allemaal nog niet vervelend en verdrietig genoeg is, wat naar dat je dan ook nog naar de ER moet. Het hele proces in Canada klinkt zo anders als dat in Nederland, hoewel ik net om de hoek kom kijken dus eigenlijk ook geen idee heb hoe het hier allemaal werkt. Wat is een anti D injectie?

    De ervaring van een miskraam lijkt mij nog pijnlijker en moeilijker als het niet vanzelf gaat. Ik vond het vooral heel confronterend dat het bloeden zolang duurde. Ik wilde uiteindelijk graag verder, maar werd er daardoor steeds aan herinnerd dat het mis was gegaan en dat ik nog niet verder kon.

    Heel veel sterkte aan de dames die er nu nog midden in zitten. <3
     
  16. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Een anti-D injectie is nodig als je rhesus negatief bent en je partner is positief, om te voorkomen dat je antistoffen aanmaakt tegen een eventuele volgende zwangerschap van een rhesus positief kindje.

    Ik vond de eerste ongesteldheid na de miskraam trouwens ook vrij confronterend.
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat vond ik de vorige keer gelukkig erg meevallen.
    Misschien komt dat ook omdat daar ruim 3 maanden tussen zat. Dus ik was blij eindelijk door te kunnen. Ipv in dat stukje niemandsland te zitten. Niet zwanger maar ook niet weten of en wanneer je door kunt.
     
  18. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Raket78 bedankt voor je uitnodiging. Wat heftig jullie verhalen allemaal te lezen & wat mag ik dan van 'geluk' spreken dat het bij mij bij 5+2 al is misgegaan. Ik had er al heel erg rekening mee gehouden dat het mis ging (mijn gevoel was niet goed), maar toen het woensdag 06-10 eenmaal ook gebeurde was het alsof iemand een deur heel hard in mijn gezicht dicht gooide. Op mijn werk heb ik die dag weinig last gehad van verdriet, was gewoon bijna boos op mezelf dat ik er weinig emotie om voelde, maar op het moment dat ik de deur uit liep (en ook vakantie had) kwam alles los en heb ik 2 dagen lang alleen maar gehuild.

    Wij zijn vrijdag op vakantie gegaan en toen was ik in de avond ook meteen al gestopt met bloeden. Eerste dagen vakantie waren best heftig, maar erna gelukkig nog wel kunnen genieten. Toen ik thuis kwam even slikken, ik was namelijk met veel verdriet weg gegaan en dat hing nog in de lucht toen ik thuis kwam.

    Ik had gelukkig heel snel een witte test, en daardoor ook op dag 18 geloof ik een positieve ovu test. Goed gebruikt van gemaakt en mijn ei is ook daadwerkelijk gesprongen! En nu ben ik weer zwanger.. Op 9DPO al positief getest.. Normaal test ik nooit zo vroeg, maar ik ben zelfs al op 7DPO begonnen omdat ik mijn symptomen herkende en mezelf helemaal gek aan het maken was.

    Deze zwangerschap voelde beter vanaf het begin, testen liepen nu wel goed op. Ik begon er vertrouwen in te krijgen en toen kwam het bloed.. Gisteren (donderdag) al de hele dag lichtroze, dat vond ik al niet heel fijn. Maar in de avond dus ook een flinke veeg donkerroze (zelfde kleur, alleen donkerder & ik denk vermengd met slijm) wat aanhield tot vanmorgen. Sinds vanmiddag eigenlijk alleen weer lichtroze maar ik ben zo ontzettend zenuwachtig.

    Dus ookal voel ik me niet helemaal 100% thuis in dit groepje omdat mijn verhaal voor mijn gevoel 'heftiger' is, ik zou wel graag mee willen praten & ook proberen jullie te steunen waar ik dat kan.
     
  19. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik reageer later even persoonlijk op jullie. De cytotec werkt deels denk ik. Ik bloed. Maar de krampen zijn helemaal weg. Alleen gisteravond wat krampen gehad en daarmee 2 stolseltjes. Ik ga straks maar de 2e rij pillen inbrengen en hopen dat er dan meer gebeurt. Ik heb niet het idee dat die stolsels de vrucht zijn geweest. Heb ze open gemaakt maar waren gewoon taaie bloedproppen volgens mij
     
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier is de stand van zaken best wel hetzelfde. Gisteren eerste dosis cytotec ingebracht. Wel krampen en bloedverlies. Ook stolseltjes. Maar ik had niet het idee de vruchtzak verloren te zijn.

    Vanmorgen de tweede dosis ingebracht. Hopen dat dit vandaag meer effect heeft. Want ik ben hier zo klaar mee ondertussen.

    Ik wil het kunnen afsluiten, maar dat kan niet als ik voor mijn gevoel nog niet leeg ben.
     

Deel Deze Pagina