Tand eruit door botsing

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lieflief, 26 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo

Onze dochter van 5 had anderhalve week geleden haar mond gestoten tegen haar knie. Daarna was haar tandvlees blauw en gisteren zat de tand los en is er ook uitgegaan.
    Moet ik hiervoor de tandarts bellen? Volgens mij gaan ze er niets mee doen, maar heeft dit nog invloed voor haar grote mensen tand?

Stiekem vind ik het erg jammer dat je tand eruit is, ik vind melktanden altijd zo schattig.

Liefs

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Was het gelijk blauw? Ik weet nog toen zoon kei hard viel dat we moesten letten op verkleuring.

Je kan met een val wel de andere tand beschadiging. Voor de zekerheid zou ik wel bellen.

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Dank je wel voor de reactie.
    Ik weet niet of het gelijk blauw was. Het viel me ineens op dat haar tandvlees wat blauw was, maar dat was 1 of 2 dagen na de botsing.

Ik bel voor de zekerheid morgen even.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Gewoon voor de zekerheid zou ik dat wel doen. Dan kunnen ze een aantekening maken of eventueel een foto mochten ze dat noodzakelijk vinden.

5. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Je kan het beste wel even bellen.

Is de wortel er ook mee uitgekomen?
    Mijn dochter hoefde niet naar de tandarts omdat de volledige tand met wortel en al eruit was gegaan

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik zou even bellen zodat de tandarts er toch even naar kan kijken. Maar voor de achterliggende blijvende tand kunnen ze lijkt mij niks aan doen.
    Mijn zoontje was met 1,5 jaar op vensterbank gevallen. 1 voortand helemaal “terug geschoten” maar is gelukkig weer zonder verkleuring weer terug gegroeid. ( je zag iets verschil in kleur onder een felle tl-lamp)
    Bij het wisselen rond 6 jaar begon de tand wel te verkleuren en heeft wel 4 maanden los gezeten.
    Helaas zitten er nu wel plekken op de onderliggende grote tand en de tand staat ook scheef. De andere voortand staat wel recht en is onbeschadigd.
    Tandarts liep eerst te zeuren dat we beter moesten poetsen :mad::mad:

7. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik heb net de tandarts gebeld. We hoeven niks te doen, nieuwe tand komt vanzelf. :)

Deel Deze Pagina