loswoelen, tips gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Toke, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

    Toke Fanatiek lid

    9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Sinds kort ligt onze peuter niet meer in een slaapzakje, maar onder een dekbedje. Hij komt alleen zo snel bloot te liggen. Natuurlijk ga ik wel eens naar hem toe en dan dek ik hem toe, maar ik kan dit natuurlijk (en liever) niet de hele nacht doen. Ik doe hem een pyama aan, zodat hij toch nog iets aanheeft.
    Mijn moeder begon over dekenklemmen verbonden met een lint onder het matras door. Zo blijft het dekbed mooi over hem heen liggen. Op internet zie ik dat dit ook weer wordt afgeraden, omdat het gevaarlijk kan zijn voor het kind. Heeft iemand anders nog een tip, misschien één die niet uit grootmoeders tijd stamt ;)
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Oeh ja nee dat zou ik nooooit doen! Als hij dan onder de deken raakt kan hij er misschien wel niet onderuit komen!

    Mijn dochter kruipt ook naar boven, slaapt het liefst op haar buik met opgetrokken knietjes dus dan schuift haar dekbed ook naar beneden. Voordat wij zelf op bed gaan trek ik de deken nog een keer over haar rug en meestal gaat het daarna goed, het gebeurt bij haar dus vooral met inslapen. Maar ze heeft ook sowieso een pyjama aan met lange mouw en broek. Als het te warm wordt gaat de deken wel aan de kant.

    Wordt hij echt wakker ervan? Anders goed warm aankleden, verder is er denk ik weinig aan te doen. Deken vastmaken zou ik iig niet doen. Liever te koud dan...
     
  3. Toke

    Toke Fanatiek lid

    9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Nee hij wordt niet wakker. Maar ik vind het idee gewoon niet fijn dat hij urenlang zo koel ligt. Maar koel is inderdaad beter dan een nare afloop door dekenklemmen.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Als hij zich loswoelt en niet huilend wakker wordt, dan zou ik het lekker zo laten.
    Onze zoon woelde zich ook al jong los, en nog steeds hoef ik hem in de winter echt geen winterdekbed te geven, ik laat hem wel zijn pyjama aandoen, maar eigenlijk kan ie beter zonder. Hij is nogal warmbloedig, heeft het nooit koud.
    Dat was heel jong al zo, dubbel dekentje was er al snel af als baby, net als de kruiken.
    Dus ik zou hem lekker laten, want wat voor jou of mij koel is (en dat is het voor mij al heel snel, ik ben een koukleum) hoeft voor hem niet koel te zijn.
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Je kan wollen piyama kopen dan is lekker warm zonder deken ook indien hij los gaat liggen.
     
  6. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij hebben een 1 persoonsdekbed voor mijn dochter. Toen ze nog kleiner was hadden we die dwars op het bed liggen en dan ingstopt onder het matras. Zo kan je het heel goed instoppen en dat krijgen ze niet zo snel los.;)
     
  7. Toke

    Toke Fanatiek lid

    9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ook nog een optie inderdaad Birgit en Piccolina!

    Aangezien hij niet klaagt laat ik het maar zo. Zijn raam is dicht (dat van ons open), pyama. In de koude winter kan ik hem met een fleecedeken extra ook wat beter instoppen, die zijn groter dan het dekbed. Bedankt voor de tips!
     
  8. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom niet nog de slaapzak? Hier met ruim 2 ook nog regelmatig een slaapzak aan. Dochter van bijna 4 slaapt idd in wollen pyjama ivm bloot woelen.
     

Deel Deze Pagina