4 jarige stoere kerel met roze rugzak naar groep 1. Hot of not?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje, voormalig brandweerman sam fan,nu masha de beer fan mocht van mij een nieuwe rugzak uitkiezen. Zijn rugzakje was echt veel te klein voor groep 1.

Het is dus een masha en de beer rugzak geworden. Wou geen andere, ook rugzakken van brandweerman sam laten zien maar nope, hij wou deze.

In de auto moest hij die vastpakken en thuis nog tot hij naar bedje ging met de rugzak gespeeld. Broodtrommeltje en drinkbeker moesten erin, zijn knuffel ook in de rugzak en maar rondlopen met de rugzak. Moest ook mee naar masha en de beer kijken. :D

Ik vind het mega schattig maar weet dat velen het minder leuk vinden. Mocht hij op school opmerkingen krijgen koop ik hem wel een andere.

Vinden jullie het kunnen in groep 1? Zou hij nu al opmerkingen krijgen?
    hijzelf is echt megatrots. En ik ben trots omdat hij zo trots is en hij van nature uit geen verschil ziet tussen jongen en meisjesspul.

Foto verwijder ik later op de avond. Op de foto mocht de rugzak en zijn knuffel meekijken naar masha en de beer :p

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik denk dat het eerder opmerkingen van volwassenen worden als van kinderen. Ik heb er zelf echt geen moeite mee. Prima toch, als hij dat leuk vindt?

3. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Nouu... uit mijn ervaring.. groep 1... neuh... En anders kun je over opmerkingen van andere kinderen nog luchtig over doen. Lekker laten gaan. Je merkt vanzelf als hij de tas niet meer mee wil nemen. En als hij de evt opmerkingen van kinderen zou negeren en er lekker mee door blijft lopen... nog beter! Dan gaat hij al staan voor zijn eigen mening. Laat het lekker los!

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    +1

En verder wat een schattige foto! :) Is je mannetje alweer zo groot!

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nou als hij zo stralend rondloopt, dat is het allerbelangrijkste. Wat een trots koppie naast die tas! Niemand maalt hem wat omdat hij gewoon uit straalt dat hij heul blij is met die tas! Fantastisch!!

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Oh mijn zoontje zou hartstikke jaloers zijn op die tas. Ik zou 'm er lekker mee laten lopen (en ook niet direct een andere tas halen als er opmerkingen worden gemaakt).

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij heeft sinds hij die rugzak heeft verschillende keren gevraagd of we dalijk naar school gaan. :D

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste gaat sinds maandag naar school...... met apetrots zijn nieuwe Frozenrugzak op zijn rug. Wel een blauwe, dat dan weer wel.

Ik vind 't prima, hij is groot fan van Elsa, van mij mag hij. Uit ervaring weet ik dat ze eenmaal op school binnen de kortste keren veranderen, dus het zal helaas wel niet al te lang meer duren....

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    nee joh, in groep 1 letten ze echt niet op die tassen. En het is juist hartstikke stoer om gewoon datgene mee te nemen wat je zelf leuk vindt en niet wat iedereen verwacht.

Ik vind die tas [zit er een trekstang aan op de foto, dus ook wieltjes?] alleen mega groot voor groep 1...

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja is ook redelijk groot. Ik zocht eigenlijk een tas die 1 maatje kleiner was. Zijn oude tas was te klein, deze eigenlijk een maatje te groot maar het gaat goed. Hoeft er toch niet veel mee te zeulen. Wieltjes was ook zijn keuze.

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn zoon wilde perse een pop voor Sinterklaas.

En geloof het of niet: ik heb er een rothekel aan als moeders dit doen (hun zoon, of dochter expres met iets genderspecifieks naar school sturen) om een gender neutraal statement te maken, maar alsof de duvel er mee speelde: zoon wilde ECHT zijn nieuw gekregen baby mee naar school.

Nouja, dikke prima. Dit kwam dus echt vanuit hemzelf. Niet zo heel erg gek, want hij wilt nu eenmaal graag 'papa' worden als hij later groot is. Al sinds hij 3 jaar is :p. Sinds zijn zusje is geboren heeft hij dat gevoel alleen maar sterker.
    Hij is gek op baby's, alles wat in kinderwagens zit en nouja... dit alles leidde er dus toe dat hij een pop wilde en zo trots was op zijn 'kind' dat deze mee ging naar school.

De kinderen hebben er geen woord over gerept. Sterker nog: hij maakte de blits bij de meisjes, hahaha.
    Maar het 'scheve' oog kreeg ik van ouders... Zelfs de leerkracht keek vreemd toen ik vertelde dat dit toch echt ZIJN pop was en niet van zijn (destijds 7 maanden oude) zus.

Misschien was dit omdat ze dachten dat ik zo een hippe 'gender neutrale' moeder was, of omdat ze het oprecht niet vonden kunnen dat mijn stoere knul met een heule vroege kinderwens :p een pop cadeau had gedaan, maar om eerlijk te zijn kan me dit geen drol interesseren.
    Het volwassenen-commentaar en de scheve ogen neem ik wel voor mijn rekening. Wat mij interesseert is of de kindjes uit de klas hem er niet mee pesten, maar die bleken meer open minded dan hun ouders.
    Dus mocht hij er weer om vragen... Dan gaat zijn kindje gewoon weer mee naar school :p.

Om een lang verhaal kort te maken: lekker meegeven zijn rugzak! Marscha en de Beer is hier ook heel lang favo geweest. Ik snap dus helemaal waarom hij verkikkerd is op zijn rugzak en weet 100 procent zeker dat mijn zoon deze er ook uit had geplukt en zou dragen met trots :D.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Dit inderdaad. Heerlijk dat hij zo trots is. Ik word er helemaal blij van :D

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben de enige die het een not vind geloof ik. Als mijn zoon die rugzak mooi zou vinden, zou ik voor hem beslissen dat hij die niet krijgt voor school maar uit twee andere mag kiezen. Ook andere jongetjes van groep 1/2 zullen echt wel zien dat jouw zoon met een rose rugzak naar school komt. Ik vind het niet kunnen. Ik begrijp dat dat misschien niet echt een reden is, maar dat is wat het is.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom 'vind je het niet kunnen'?

TS, ik vind het een prachtige tas en stoere jongens kiezen uit wat ze zelf leuk en mooi vinden en maken zich niet druk over beperkte en bekrompen mensen.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Even een zijstapje:
    Marsha en de beer is toch geen typische meisjes tekenfilm?
    Mijn zoontje vond deze veeeeuuul leuker dan zijn zussen, lag helemaal dubbel om die droge (non)humor .

Alleen was hiet die tekenfilm wel snel uit de gratie toen ze eenmaal op school waren. Ik merkte dat vrij snel veel npo3 tekenfilms als 'voor baby's' werden bestempeld.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja leuk! Onze jongste gaat naar school met een blauwe dinosaurus rugtas en onderin een paar losse dino's, zo blij als ze met die tas is: geweldig! :)

17. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Je bent super cool D. :D En je hebt een prachtige rugzak! ♡

18. Rombely

Rombely Niet meer actief

Mijn dochter heeft het eerste jaar een cars beker mee naar school gehad. Iedereen vond m mooi en zij was er gelukkig mee, prima toch.
    Na de zomervakantie besloot ze datde beker voor haar broertje was en mocht ze een nieuwe beker uitzoeken (frozen geworden ;)).
    Hier zijn ze kind voor toch, heerlijk dat ze geen onderscheid maken!

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Weet je hoe het komt dat die jongetjes dat zien? Door ouders zoals jijzelf. Ouders die er een bekrompen gedachtegang op nahouden en dit meegeven aan hun kind.

De basisbeginselen van pestgedrag noem ik dat...

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Geweldig die blik van je zoontje! Gewoon doen. Uiteindelijk komt hij er zelf wel mee dat het niet 'stoer' genoeg is.
    Alhoewel mijn middelste zoontje zijn favo kleur is roze en wilt het liefste alles in roze hebben. Sterker nog hij weet (mede door grote broer) dat roze geen jongenskleur is en niet stoer etc.. (opmerkingen van anderen) maar dat interesseert hem echt niet wat iemand anders er van vind :D
    Vriend is er niet zo van gecharmeerd haha :p

Deel Deze Pagina