Wat erg. Dat noemen ik geen pesten maar terroriseren en vind ik ook zeker geen normaal kleutergedrag. Als dit normaal geacht wordt op een school zou ik mijn kind daar niet willen hebben. Ik zou het zeker toelaten dat hij deze tas meeneemt. Mocht hij op een gegeven moment aangeven dat hij een andere tas wil zou ik daar ook in meegaan en niet 'flauw' doen van nee je hebt nu deze tas gekozen dus die hou je maar. Overigens voor een nieuwe tas zou dit wel gelden. Ik zou niet nu al zo expliciet aangeven dat hij mogelijk gepest zal worden met zijn nieuwe tas. Beetje selffulfilling prophecy creeeren vind ik dat.
In mijn ervaring gaat hij waarschijnlijk in de loop van het jaar een andere tas willen. Op een gegeven moment wordt roze voor meisjes en zal de achtergrondkleur mee gaan spelen. Maar dat duurde bij ons ook even. Ik zou hem gewoon laten gaan, je merkt heel snel of het goed valt.
De school wist van niets en het is door hen toen ze het wisten prima opgelost dus ik wil mijn kinderen daar zeker op school hebben, hun hebben een geweldige aanpak in pest gedrag en ik ben zeer dankbaar hoe de directeur hier mee om is gegaan. Overigens ben ik het met je laatste alinea ook niet eens, hij is 8, geen peuter van 3 dat je beïnvloed en bewust aan bangmakerij doet of zo, hij krijgt op school ook opdrachten over de aanslagen en in de groep praten ze daar over dus hij weet heel goed dat er zulke dingen gebeuren en daar hoort bij dat sommige mensen roze mooi vinden andere blauw, sommige mensen geen problemen hebben met homo's en sommige welen dat sommige een hekel hebben aan blanke mensen of aan donkere mensen en dat daar pest gedrag uit voort kan komen dat zijn allemaal dingen die op school gewoon al besproken worden dus ja als hij nu zou komen met een roze tas zou ik hem de eventuele gevolgen uit leggen maar ook dat dat hem er niet van hoeft te weerhouden om het niet te doen, hij doet er niemand pijn mee en als hij zich goed voelt bij een roze tas en hij zou opmerkingen niet erg vinden is hij de eerste die een roze tas mag kopen van mij.
Zou inderdaad voor mij ook een grens zijn. Zou je op die leeftijd al kunnen vertellen dat mensen dat zien als voor meisjes, en je niet wil dat ie dan gepest wordt? Even een afdwaling, haha.
Mijn zoon zou zo'n tas niet krijgen, evenals dochter geen dino-tas zou krigen. Simpelweg omdat ik wil dat ze er iets langer mee doen dan 3 maanden en daardoor een neutralere tas uitkiezen. (en heb al een schijthekel aan mascha en de beer, dus die komt er sowieso niet hier )
Haha oh hier mogen ze ook echt niet na een paar maanden een nieuwe tas uitzoeken. Die is sowieso voor het hele schooljaar en anders neem je maar een oude die hier nog thuis rondslingert De middelste en oudste (groep 3 en 6) hebben wel een neutralere tas (kleurtje met sterrenprint), maar daarvan is het ook wel de bedoeling er langer mee te doen
Dit.... Zoontje vond toen ie net 4 was Elsa nog geweldig en had ook een roze shirt maar nu met net 5 moet ik daar echt niet meer mee aankomen en Elsa is ook stom, is voor meisjes....en dat hebben wij hem echt niet ingefluisterd!
Dat is heel fijn, maar ik wilde vooral benadrukken dat het geen normaal veel voorkomend kleutergedrag is en dus dat de kans niet groot is dat het zoontje van TS dit zal overkomen. Het andere sloeg op het zoontje van TS, die is net 4 toch? Omdat velen reageren dat ze uit zouden leggen waarom hun zoontje geen roze tas zou mogen. Ik zou dat dus op die leeftijd nog niet doen.
Ik zlu het prima vinden, maar toen ik met dochter een tas ging kopen, zocht ik wel naar iets dat niet maar een paar maandjes leuk is. Mijn dochter is vaak maar kort fan van een bepaalde tekenfilm etc. Daarna is dat ook écht over en vindt ze het juist totaaaal niet leuk meer. Dat vind ik zonde. Dus zij kreeg een vrij neutrale tas, waar ze nog altijd heel blij mee is. Hier bij de kleuters speelt 'roze is voor meisjes' al wel, maar niet op het niveau van pesten. Dus kinderen zullen het wel zeggen, maar meer niet. Jongens spelen overigens ook gewoon in de poppenhoek zonder dat anderen dat gek vinden... alleen hun vaders he, die voelen soms de noodzaak in te grijpen als hun zoon een pop de fles geeft. Alsof zij dat zelf nooit deden bij hun baby?! Maar goed
Ik was ook bang voor pesterijtjes omdat mijn dochter een stoere echte jongens broodtrommel wilde. Maar niks Is minder waar, ze Is heel geliefd bij alle kindjes en wordt er niet om gepest. Ze Is nog steeds heel blij met haar trommeltje
Dit. Toen onze dochter voor haar verjaardag een echt fototoestel kreeg, kreeg haar 4-jarige broertje haar oude kidizoom. Hij is er dolblij mee. Dat het toestel en bijbehorende tas roze zijn 'ziet' hij volgens mij niet eens, ik heb hem er nog nooit over gehoord. Hij ziet alleen het fototoestel en is er gelukkig mee. Er zal vast nog wel een tijd komen dat dat anders wordt en hij het wel te meisjesachtig vindt, maar nu is dat totaal niet aan de orde. Dat is ook de tijd dat andere kinderen hem er eventueel mee kunnen gaan pesten denk ik. En als hij een vriendje trots zijn fototoestel laat zien, heb ik ze ook nog nooit horen zeggen 'maar die is roze'. Overigens heeft zijn zus laatst ook het poppenhuis (mijn oude) afgedankt. Hij wilde hem toen hebben, dus nu staat hij op zij kamer en staan zijn auto's, lego en playmobil erin samen met de meubeltjes die er toch ook gewoon in moesten. Overigens is dat niet roze, maar houtkleur met een rood dak. Maar hij ziet dus vooral een huis terwijl anderen er misschien alleen een poppenhuis, dus voor meisjes, in zien.
Absoluut doen!!! Maar... Ze zien t wel. Of in ieder geval.. Bij mijn dochter wel. Zij is van de stoere dingen en helemaal fan van cars etv. Zij heeft dus een cars beker. Ik geloof dat ze na een week al kwam zeggen dat kindjes zeiden dat dat voor jongens was. Heb haar toen duidelijk gezegd dat dat absoluut niet zo is. Cars is voor stoere kindjes. En prinsessen voor kindjes die van prinsessen houden (ja. Ik wou "lieve kindjes " zeggen..maar dat klibkt wel heel verkeerd) Net zoals dat meisjes alles kunnen worden en jongens ook met poppen spelen. En nu zegt heel de klas dit en loopt haar beste vriend met een roze rugzak
Ik zie een tas en een blij jochie. Prima toch. Die tas hangt toch waarschijnlijk op de kapstok. Wie maalt daar nu om. Zolang hij 'm mooi vindt, kan hij 'm toch lekker gebruiken. Roze kan toch al een tijdje weer voor jongens. Overigens was vroeger roze de kleur voor jongetjes. Roze Roze was vroeger (in 1918) een jongenskleur en blauw een meisjeskleur. Babys en kinderen tot zes jaar droegen wit, omdat die kleur makkelijk schoon te krijgen is met bleek. Roze werd gezien als een krachtige kleur en blauw juist als een fijngevoelige kleur. Rond 1940 werd blauw een echte jongenskleur en roze typisch iets voor meisjes.
Mijn zoontje koos als sint cadeautje in de klas iets van Frozen en hij heeft meisjesgymschoenen. Geen enkele andere kleuter zegt daar iets over. Hij zou die masha tas echt supertof vinden!
Hij was supertrots. Met halen heeft hij voor de eerste keer niet gezeurd van of ik hem wil oppakken. Hij wou met die trolley lopen. kwam voor de eerste keer minder uit want het regende en hij is niet de snelste maar allee Hij moest ook nog de vaccinatie krijgen bij het consultatiebureau en dat ding moest mee naar binnenl geen discussie mogekijk, hij moest mee!
Schattig!! Het zou mij niks uitmaken hoor Misschien wisselend per kind, maar mijn kleuter is zich er sinds ze op school zit wel van bewust of iets een "jongens" of "meisjeskleur" is. Haar lievelingskleur is blauw, dus het doet haar verder weinig
Onze zoon zit nu een jaar op school. Het eerste half jaar nam hij wel eens een rugzak van frozen mee omdat zijn speelgoed niet in zijn eigen tas paste als hij speelgoed mee mocht nemen. Hij kwam dan wel eens thuis en dan vertelde hij dat andere jongetjes daar iets van zeiden en dan zeiden wij juist; als jij de tas wel mooi vindt, dan zeg je gewoon tegen die andere jongetjes dat je er niets om geeft wat zij ervan vinden maar dat jij hem graag wil meenemen! Dat heeft ie een half jaartje gedaan, en nu vindt hij de tas zelf niet meer mooi en neemt hij deze niet meer mee. In mijn optiek kun je kindern beter leren dat ze mogen doen wat ze zelf leuk/mooi vinden en dat ze lak mogen hebben aan wat anderen daarvan vinden. Ze weerbaar maken voor wat anderen zeggen en vinden. Dat ze zichzelf mogen zijn en dat dat helemaal oke is. Ik heb de foto niet gezien maar ik zou dus zeggen; lekker laten gaan!
De foto heb ik niet gezien, maar ik vind het wel kunnen hoor, een roze masha de beer tas. Hier ook een jongetje wiens lievelingskleur roze is, hij is dól op poppen, heeft er ook 1 die hij in een buggy soms meeneemt.
Ik heb zelf als juf ervaren dat kinderen vaak juist erg verdraagzaam zijn. Vergeet nooit meer dat we Sinterklaas vierden in groep 4 en er één jongetje ziek was. De meisjes kregen een popje en de jongens een auto. De zieke jongen hield ook vreselijk van roze en speelde veel met 'meisjes speelgoed'. Toen alles uitgepakt werd vroegen de kinderen meteen of de zieke jongen wel een pop kreeg, hij houdt helemaal niet van auto's juf! Natuurlijk had ik dat al lang geregeld. Zo lief dat alle kinderen zich zorgen maakten over hem
Ik heb geen foto gezien, maar ik vind dat het wel kan. Als jouw zoontje daar gelukkig van wordt, waarom niet? Maar......ik zou het zelf niet doen! Waarom niet? Omdat ik bang zou zijn dat hij na een poos toch zou zeggen dat hij hem niet meer wil, omdat hij hem niet meer mooi vind. Of het bij nader inzien toch een meisjestas vind. En ik koop niet elk jaar een nieuwe tas. Ze krijgen pas een nieuwe tas als de vorige is versleten of na een paar jaar als ze kleuteraf zijn ofzo. Dus dan zou hij bijv. nog 2 jaar door moeten met een tas die hij niet meer mooi vind. Daarom zou ik het niet doen.