Gewoon lekker doen hoor! Kinderen kijken daar in groep 1 totaal niet naar. Zoon heeft een meisje in zijn klas met een Spiderman tas, die vindt hij "cool!" Moet gelijk denk aan de keer dat mijn zoon zich samen met zijn zus verkleed had: 2.5 was hij en hij deed gewoon zijn grote zus na en wou de prinsessen jurk aanhouden naar de supermarkt. We hadden een hoop aandacht onderweg (Volwassenen die ongevraagd hun mening gaven....)
Lekker doen als hij dat wilt. Mn dochter (echte meid) heeft haar stoere tas van dinos 😄 helemaal dol van dinos. Vind t alleen maar leuk
Is niks mis met een roze rugzak als je ziontje die het mooiste vind. Mijn oudste dochter was op di leeftijd helemaal fan van spiderman. Ze liep hele dagen in een verkleedpak van spiderman en had ook een spuderman rugzak en fruitbakje e.d. Nu is ze een echt meisje meisje.
Hoi, Ik heb niet alles gelezen. Maar wel een aantal reacties over pesten waarover ik dan toch weer mijn mening kwijt wil. Om te beginnen: Echte kerelskunnen roze hebben! Iemand zegt dat de tas niet kan, omdat zoon anders misschien gepest kan worden. Tja... Niemand wil dat haar kind wordt gepest natuurlijk. Maar.... Helpt het om je kind te leren dat hij zich voortdurend moet conformeren aan de groep? Wat leer je hem daarmee? Dat iemand die anders is "raar" is? En dat je die dan dus kunt gaan pesten? Niet wat ik mijn kind wil leren. Ik was zelf vroeger ook vaak een buitenbeentje. Deed mijn eigen zin, en koos zelf wat ik leuk vond (bij voorkeur alles wat afwijkt van de gangbare mening). Ik ben ook gepest. Ik heb het daar heel zwaar mee gehad. Maar van mijn ouders heb ik geleerd dat ik uniek ben en mijn eigen keuzes mag maken. Maar terug naar de vraag. Wel of geen roze tas? Ik zeg ja! Zoon vind hem mooi. Toch bang voor pesters? Wees er alert op hoe er gereageerd wordt. Leer je zoon voor zichzelf op te komen als iemand iets ervan zegt. Laat hem dat elf doen (groeit hij van). En natuurlijk grijp je in als het te ver gaat. Vlak voor oudste naar school ging was roze ook zijn lievelingskleur. Hij had ook een roze fiets gekozen toen we zijn eerste fiets gingen kopen. (Donkerroze met rode en gele bloemen). Nooit problemen mee gehad. Wel veranderde zijn lievelingskleur tegen eind groep 1 begin groep 2 naar blauw. Dus enige invloed heeft de groep wel gehad.
Dankjulliewel allemaal. zoontje is nog even trots. Wel besloten de tas maar 2x per week te gebruiken. Als hij de roze tas mee heeft wil dat zeggen dat hij op school gaat lunchen met andere kindjes,heeft hij zijn groen kleiner tasje mee wil dat zeggen dat het een korte schooldag is.
Goede tussenoplossing, die twee rugzakjes Al vind ik het ook prima kunnen en ik vind dat onderscheid tussen 'roze' en 'blauw' ook echt niet meer van deze tijd. Mijn dochter heeft hier een rugzakje van een uil (ze hebben die met nog meer dieren), ik vind dat fijn omdat het een neutrale rugzak is die ook nog eens lang mee gaat (niet gebonden aan een bep. figuur of rage). Mijn dochters hebben poppen maar spelen net zo lief met auto's en brandweerwagens. Ze zien er 'meisjesachtig' uit maar mijn oudste trekt vooral met jongens op, heeft geen roze kleren (muv eens een t-shirt ofzo) en als ik haar ophaal van de BSO krijg ik altijd te horen hoe 'actief ze is voor een meisje' en dat ze 'alleen maar wil voetballen met de jongens'. Ja, dus? Ik vind dat prima. Ik vind het zelfs raar dat meisjes 'minder actief' zouden zijn dan jongens. Aangeleerd gedrag, het is geen voldongen feit. Wij maken dat onderscheid jongen/meisje, (jonge) kinderen zijn daar helemaal niet mee bezig.