Het gaat om een alleenstaande moeder. Die dacht dat hij met vriendjes aan het spelen was... hotel waren best wat mensen gewoon. Maar ja, verdrinken doe je stilletjes...
Ik vind je laatste zin in deze context niet echt nodig.. Natuurlijk mag je nooit je kind uit het oog verliezen, maar helaas weet ik uit ervaring van dichtbij dat het echt in een split second gebeurd kan zijn. Ik zal ook nooit roepen dat het mij niet zal overkomen, verschrikkelijk! Mijn ergste nachtmerrie :'(
Ik vind je reactie tenenkrommend. Gelukkig heb jij nog nooit een verdrinking meegemaakt, maar weet dat het in veel gevallen mega verantwoordelijke ouders zijn die het OVERKOMT. Achter je valt je peutertje heel hard op de grond, je draait je een een reflex om, kijkt weer terug....kleuter uit het zicht. Heel veel moeders zullen dit herkennen. Je bent 10 seconde afgeleid en ze zijn zo snel. Zeg nooit nooit, want het kan je wel overkomen. Ik hoop voor de moeder van dit jongetje dat ze hier niet mee leest, walgelijk om de sangria beschuldiging te lezen met al je verdriet.
Verschrikkelijk! Heb zelf 3 peuters en ze zijn verrekte snel. Ik doe mijn kinderen al-tijd bandjes om. Ook dit weekend toen ze in een poeltje van 30 cm diep speelden. Ik kan nl niet 3'kindjes tegelijk optillen en het is zo maar gebeurd. Het valt mij dan ook op hoeveel jonge kindjes (duidelijk nog geen zwemles leeftijd) geen bandjes dragen. Waarom?
Op de C diploma staat letterlijk dat kinderen niet ermee geleerd hebben om in de zee te zwemmem en dat ze enkel zwemveilig zijn in een drukke zwembad. Dus zee is inderdaad uberhaupt niet veilig, met of zonder diploma
Vreselijk. Water is echt mijn ergste nachtmerrie Mijn dochter van (toen) 2 is tijdens een kijkles van haar broer in het diepe zwembad gevallen. Ik zal dat beeld nooit vergeten. Mijn meisje die richting de bodem zonk, haar handjes grijpend naar de oppervlakte, paniek en wanhoop in haar ogen... Ik was 41wkn zwanger, maar nog nooit zò snel geweest. Bedoel maar te zeggen, zoiets kan zo snel gaan. Maar je kind met vriendjes laten spelen, dan geen toezicht hebben, met een zwembad in de buurt, dat kan er bij mij niet in.
Ja is ook zo. Kinderen kunnen ook ineens weg zijn. Ik denk dat mijn reactie van gisteren ook niet juist is. Uit emotie. Ik neem het ook terug.
Ik kan niet voor andere spreken maar bandjes zijn juist zeer gevaarlijk en mijn kinderen krijgen ze dus absoluut niet om.
Moest je reactie even opzoeken . Maar vind wel dat je gelijk hebt hoor. Juist omdat het zo snel kan gaan moet je je kinderen nooit uit het oog verliezen. En ja, dat is een uitdaging. Gaan zwemmen met de kinderen is nooit relaxed. Je hebt ogen overal en rustig zitten is er niet bij. Maar hoe je het ook went of keert, ze zijn hiermee wel hun kind verloren. Hoe onoplettend ze wel of niet geweest zijn, sangria of niet, dit wens je je ergste vijand nog niet toe.
Omdat ze niet helpen met drijven.ze snel af kunnen glijden en juist het hoofd naar beneden het water in duwen als er iets is. Was gister nog weer een stuk over in de krant dat je beter een redingsvest kunt gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat het gezicht altijd naar boven blijft.
Oké, dit heb ik nog niet eerder gehoord of zo ervaren. Dragen jou kinderen dan een vest? Mijn jongste 2 dragen bandjes, maar die spelen alleen in het pierenbadje. De oudste zwemt met een easy-swim vest
Ik zou niet weten hoe ze met hun hoofd onder water moeten komen met zwembandjes om, vergis je je niet met een zwemband voor om de middel? Een reddingsvest is natuurlijk altijd het beste, als je gaat varen oid doe je een (grote oranje) reddingsvest om maar daar ga je niet mee in een zwembad en voor zwembaden heb je ook zwemvestjes, al ga je daar sneller mee kopje onder dan met zwembandjes (mijn ervaring) Zwembandjes kunnen altijd afgaan natuurlijk, daarom blijf je ook opletten. Maar gevaarlijk zijn ze zeker niet. Die zwembanden voor om de middel wel, want als een kind daarmee kopje onder gaat, kan het kind niet/of moeilijk weer omhoog komen, dan hang je als het ware op de kop.
Dat is kul.. JUIST een reddingsvest zorgt er voor dat het hoofd op zijn kop ONDER water drijft. Als het kind zich op de borst gedraaid heeft komt kan niet meer alleen zich omdraaien en blijft het hoofd dus in het water liggen.
Ik heb het artikel niet gelezen, dat soort dingen blijven dan bij mij spoken in mijn slaap. En dan niet 1 keer maar weekkkeen… Het foto van het (gevluchtte) jongen op het strand, waarbij een man hem van de grond af tilt vergeet ik nooit meer en zorgt er nu nog voor dat ik tranen in mijn ogen krijg. Ik heb dan serieus weken niet van geslapen of door kunnen slapen. Verdrinken in mijn grootste angst en ik ben super bang bij water met de kids.
Dat vind ik een behoorlijke aanname van je, niet zo van je gewend eigenlijk. Uieindelijk kan dit iedereen overkomen, ja ook jou, al ben je nog zo oplettend. Je hoeft maar 2 sec weg te kijken en het is gebeurd. Er is werkelijk niemand die kan zeggen het zal mij nooit gebeuren want dat weet je gewoon niet. Nee echt niet. Het is schokkend, zo'n verhaal roept emoties op en onbegrip, dat snap ik wel. Mijn eerste gedachte was ook 'ja maar hoe dan?. En inderdaad, hoe dan? Want dat weet ik niet, ik was er niet bij, ik weet niet wat deze moeder had afgesproken en met wie. Is er misschien sprake geweest van miscommunicatie? Was ze in de veronderstelling dat er al op hem gelet werd? En door wie? Dat weet alleen zij. Niet jij, niet ik, en al helemaal niet de media die er een handje van heeft om halve/onvolledige waarheden te verkondigen die ze vaak nog niet eens uit de 1e hand heeft maar 'van horen zeggen'. Het is al allemaal verschrikkelijk zat voor die moeder zonder ook nog naar oordelen van onwetenden te moeten luisteren. Ik ga er liever vanuit dat deze moeder een goede moeder is, net zo dol en zuinig op haar kind zoals wij dat op die van ons zijn en dat ze op vakantie ging met de intentie om zoveel mogelijk van en met haar zoontje te genieten en niet om hem levenloos te moeten terugbrengen en vervolgens te begraven. Echt, geen haar op mijn hoofd die er ooit aan zou denken mezelf zo flink op de borst te slaan en te verkondigen dat ik nooit in zo'n situatie terecht zou kunnen komen. Zoveel arrogantie bezit ik niet en naïef ben ik al helemaal niet.
Je weet nooit wat je gaat overkomen. Maar het feit dat hij al op de bodem lag betekend dat hij al wel een poosje uit het zich van moeder was. Maakt het uiteraard niet minder vreselijk. Maar zeker op vakantie in een onbekend zwembad mogen kinderen nooit uit het zicht gaan, nog geen seconde. En je hoort zoveel kinderen die al in de basisschoolleeftijd alleen naar het zwembad mogen. Ik zal het nooit begrijpen, ook niet met zwemdiploma's