Ik zou haar gewoon hele dagen laten gaan. Af en toe een rustdag. Zo kom je het snelst in het ritme. Ze is net gestart geef het wat tijd.
Ik zou niet vragen maar mededelen dat ik mijn kind 12 uur weer ophaal omdat het net voor de vakantie is en mocht ze opeens toch de hele dag willen blijven dat proberen.... Vind de juf hierin erg vreemd Maar ik zou mijn dochter ook duidelijk maken dat ze wel de hele dag naar school moet straks
Ik zou er denk ik ook voor kiezen om haar op te halen op het tijdstip dat ze gaan lunchen. Hier gaan de instroom kinderen op meerdere scholen sowieso alleen de ochtenden. Ook op de school met continurooster.
Wat een lange dagen voor continue rooster. Hier geen continue rooster, maar 8:30 - 15:00 (1 uur pauze 4x per week) 8:30 - 12:15 (woensdag) Ik zou ook proberen de lange dagen te doen en af en toe een dag thuis. Het wennen zal echt snel gaan.
Maar heeft het eigenlijk nut om haar te dwingen om te wennen aan lange dagen na de vakantie moet ze toch weer wennen want mijn dochter moet altijd een maand wennen na de vakantie. Ze hebben ook anderen schooltijden na de vakantie dan gaan ze om 08:30 tot 14:00 uur wel weer continurooster
Dat ga ik denk ik ook doen nu ligt ze ook in bed en aan het huilen omdat ze niet naar groep 1 wilt gaan
Bedoel je dat ze op de peuterspeelzaal een maand moest wennen na vakanties? Want dat was waarschijnlijk 2 dagen in de week, dit is iedere dag. Mijn ervaring is dat dat eerder went voor kinderen. Uiteraard ken jij haar het beste. Het zijn nog 5 weken voor de vakantie. Ik denk dat het juist een goede wenperiode is met wekelijks 1 of 2 dagen thuis, dan even lekker vakantie en daarna hopelijk iedere dag! Ik lees nu dat ze nu al ligt te huilen. Lastig hoor... heeft ze een lieve juf mbt afscheid nemen enz? Neemt ze daar de tijd voor? Mijn zoontje heeft lang moeite gehad met afscheid nemen, hij mocht dan altijd bij de juf staan (maanden lang) en ze nam echt de tijd voor hem in een klas met 32 kinderen. Nu gaat het perfect!
Mijn zoon ging gelijk hele dagen, hij vond dat best en trekt het prima. Maar zijn vriendinnetje wordt nu na 3 maanden nog steeds regelmatig net voor de lunch opgehaald. Ik geef de moeder groot gelijk, ze is dan echt moe. Ik denk dat halve dagen laten gaan beter werkt dan af en toe een dag niet. Dan is wennen denk ik lastiger, met halve dagen gaat ze wel elke dag, maar kan 's middags elke dag lekker bijkomen.