Hoe snel controle na eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Maaik79, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    #1 Maaik79, 1 jul 2013
    Laatst bewerkt: 1 jul 2013
    Dames,

Ik word even helemaal gek van alle tegenstrijdige berichten. Hoe snel moesten jullie op controle na een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Ik heb nu het volgende gehoord:
    - nacontrole buitenbaarmoederlijke zwangerschap zei de arts tien dagen na de eerste test echo;
    - hoofd gynaecologie zegt binnen vijf dagen waarden checken om te kijken hoe het verloopt;
    - fertiliteitsarts zegt vandaag, we kijken na twee weken pas, eerder zien we toch niks.

Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap in december begon ik binnen vijf weken met bloeden en ontdekten ze bij tien weken pas wat er mis was. Ik wil dat ze nu z.s.m. gaan controleren. Heb zaterdag positief getest, maar ben erg zenuwachtig, ook vanwege nog twee eerdere miskramen. Ik wordt nu eind van de middag weer terug gebeld.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Na eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik mijn eerste echo gehad met 5 1/2 week (beide keren, inmiddels tweede zwangerschap na buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Je hebt risico dat je dat nog geen vruchtje ziet met kloppend hartje, maar daar ging het mijn gyn niet ok, wilde weten of het op de goede plek zat. Eerder dan 5 1/2 week was niet nodig. Uiterlijk bij 7 week zwangerschap, maar liever eerder.

Succes! Neem aan dat je snel terecht kunt!

3. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Nou, voorlopig niet dus. Ze willen nu wachten tot ongeveer zes weken en daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ze hebben de buitenbaarmoederlijke zwangerschap in december ondanks herhaaldelijk aandringen gemist. Ik voelde namelijk aan mijn lichaam dat de hormonen echt niet weggingen. Pas na het prikken van hormonen (ruim vier weken nadat ik dacht dat ik een miskraam had gehad) ging er een lampje branden. Ik lag namelijk niet krom van de pijn zoals de meeste vrouwen. Dus met spoed geopereerd, de eileider was gescheurd en is verwijderd.

Ze houden het nu maar eens goed in de gaten.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Snap je frustratie, wat slecht zeg!

Op zich is eerste echo met 6 week niet gek hoor. Bij mijn gyn gemiddeld tussen 5 1/2 en 7 week. Ik dacht bijna 6 week te zijn, maar bleek 3 dagen korter zwanger. Te vroeg een echo geeft ook veel onduidelijkheid!

Trouwens als je zo ontevreden bent over dat ziekenhuis, kan je niet ergens anders heen? Heb ik ook gedaan. Eerste zwangerschap (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en aan het begin van tweede zwangerschap ook een ander ziekenhuis. Beviel me niet en ben toen na 10 week overgestapt naar ander ziekenhuis, daar met deze zwangerschap direct weer naartoe gegaan. Bevalt me uitstekend!

Oh ja, had ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zonder de bekende alarmsymptomen...... Kwamen er met 7 week achter, vermoeden was er met 6 week.

5. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Net gelukkig een goed gesprek gehad met de arts. Ze begrijpt mijn angst voor weer een miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap erg goed. Nu afgesproken morgen bloedprikken en dan donderdag weer om te kijken of er een normale vermeerdering is. Dan donderdag ook overleg met haar om te kijken hoe we nu verder gaan kijken.

6. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    de eerste echo van mij was met 7 weken, maar ik moet wel toegeven dat ik het verschil van deze goede zwangerschap wel onmiddellijk merkte, ik moest meer plassen en alles voelde anders...

heel veel succes met deze zwangerschap!

7. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    Hallo maik79.
    Mocht je willen praten mag je een pb sturen.
    Ik heb in dec een bbm gehad in jan is de eileider weg gehaald.
    En nu ben ik weer zwanger en mogelijk zit de bby weer in het stomje van de weg gehaalde eileider.
    Morgen krijg ik meer te horen.

Groetjess

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik kreeg beide xen zo rond de 6+ weken een 1e echo.
    Eerste x ging het van te voren al weer mis, bloedverlies.
    2e x kwam er geen bloed en wist ik eigenlijk al dat het goed was (althans dat t op de goede plek zat). De echo zelf bevestigde dit echter was er alleen een vruchtzak te zien (6.3 weken zwanger) dus wat dat betreft bleef ik gespannen. Maar uiteindelijk kwam daar dan toch onze prachtige dochter :).

Bloedwaardes prikken wilde ik niet. Zegt ook niet alles.
    Xxx

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik zou mijn 1e echo ook bij 6 wkn krijgen.
    Deze is vervroegd ivm buikpijn en bloedverlies.
    Maar gelukkig alles goed en nu bijna 32 wkn alweer.

10. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ik heb vandaag een eerste echo gehad (iets meer dan vijf weken), er was nog niets te zien. Schijnt vrij normaal te zijn begreep ik, maar zorgt toch voor wat stress.

11. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Net nog even contact gehad met het zh. Hcg loopt gewoon op, staat nu op ruim 600, dus verdubbeld per 2 a 3 dagen (afgelopen donderdag was hij 141)

Deel Deze Pagina