Hallo allemaal, Even een vraag m.b.t. weeën. Ik heb nu eigenlijk sinds vorige week zaterdag last van oefenweeën/voorweeën of zoiets Bij mijn dochtertje heb ik dit helemaal niet gehad. Toen kreeg ik met 41 weken zo vanuit het niets patsboem flinke weeën. Ik heb dat sinds afgelopen weekend steeds vaker. En ik moet zeggen dat ik er onderhand flink zat van ben Ik zie er echt tegenop om nog een week of 2 weken met die krampen rond te lopen. Hoe lang duurde dat bij jullie tot dat de echte weeën begonnen? En herkende je een duidelijk verschil tussen de voorweeën en de echte weeën?
Bij mijn eerste had ik ook geen voorweeën of iets dergelijks, het waren gelijk 'echte' (in het begin wel licht, maar toch duidelijk weeën). Bij 40+6 is oudste geboren. Bij de tweede heb ik twee weken lang met voorweeën gelopen. Heel irritant, voelde wel anders dan hoe ik me de echte herinnerde, maar dit was toch ook wel gek. Voorweeën gehad vanaf 38 weken zo ongeveer, en bevallen met 40+2. En op een middag wist ik: dit beginnen wel echte weeën te worden. Herkenbaar, met iets van een opbouw en een hoogtepunt, en ze kwamen vrij snel regelmatig. Wel anders dan de eerste keer (opbouw was veel steiler, sneller pijnlijk en ook scherper). De weeën bleven anders dan de eerste keer (dus probeer om die herinnering los te laten). Maar ik had opeens geen twijfel meer, wist het vrijwel meteen toen het begonnen was. Sterkte met je laatste loodjes.
Bij de tweede had ik vanaf de dertigste week bijna elke nacht een paar uur lang voorweeën. Zat ook in een periode met veel stress toen, dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Toen de bevalling uiteindelijk met 41+2 begon met een echte wee, had ik gelijk het verschil door. Veel heftiger, pijnlijker, het serieuze werk zeg maar.
Hier met de eerste ook geen voorweeen of iets dergelijks gehad, 40+6 bevallen en nu sinds afegelopen zaterdag voorweeen, rugpijn en noem maar op. hoort bij een tweede bevalling zeggen ze , maar ik ga er niet vanuit dat deze eerder komt dan volgende week. Ik denk dat ik straks wel het verschil merk tussen voor en echte weeen. Succes
Ik heb 4 dagen iedere 7 minuten voorweeën gehad, althans dat denk ik. Ze hadden een duidelijk begin, hoogtepunt en einde. Maar als ik de bovenstaande reacties lees weet ik nu niet zeker of het voor- of echte weeën waren. Ze waren in ieder erg pijnlijk. Sterkte, ik hoop dat je kindje niet te lang op zich laat wachten!
ik begon dinsdagavond om 20:30 met weeen om de 4/5 minuten. Dit gign de hele nacht zo door tot woensdagochtend uurtje of 7. Toen kreeg ik een soort golf elke keer om de 20 minuten. Volgens de vk waren dit ook oefenweeen en kon het nog wel ff duren voordat het echt begon. De golven maakte om 13uur weer plaats voor weeen om de 4/5 minuten en dit is zo gebleven tot woensdagavond 22:47... toen braken mijn vliezen en kreeg ik vrijwel meteen goede en kractige weeen en uiteindelijk is donderdagochtend om 10:47 Tycho geboren. Dus ja of het nou voorweeen waren of toch echt een begin dat is mij (en de vk) nooit helemaal duidelijk geworden. Ik hoop in elk geval dat deze bevalling een beetje sneller doorzet xxx
Bij mij was het grote verschil de pijn. Bij de oefenww of voorww voelde het wel eens ongemakkelijk, maar niet echt pijnlijk. Ww deden pijn. Daar moest ik bij gaan zuchten en houdungen zoeken die fijn waren. Dat was duidelijk anders!