4 kids in 4,5 jaar

Discussion in 'Mama en gezin' started by jetje7891, Aug 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

Sep 19, 2014
    151
    3
    18
    Lieve mama's, wij weten sinds een week dat we pril zwanger zijn van onze vierde. Super leuk en heel blij! Maar ik ben op zoek naar ervaringen,tips, wat zullen anderen wel niet zeggen enz. Niet gepland, maar ondanks voorzorgsmaatregelen toch zwanger geworden! Onze oudste is nu 3,2 jaar, onze tweede 1,8jaar, onze derde 7 mnd.. de kids schelen straks 19 mnd, 12 mnd, 16 mnd.. wie heeft ervaring? Tips en adviezen? Ben ook benieuwd hoe jullie omgingen met reacties enz... hoor t graag!

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Uh niet naar luisteren? Wat interesseert het wat de omgeving vindt? Ik kreeg drie kinderen in drie jaar. Is mijn/onze keus.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Geen ervaring met 4 kids.
    Mensen hebben altijd wel iets op te merken.
    Ik raakte zwanger van de 2e toen de oudste 10 maanden was.
    Reacties als:
    - zozo jullie hebben er zin in
    - jij liever dan ik
    Heb ik altijd genegeerd.

Aan zulke mensen moet je geen aandacht geven.

jetje7891 likes this.
  4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Gefeliciteerd!
    Jullie gezin, jullie keuze.
    Hier worden grapjes gemaakt van: jullie gaan door voor een elftal zeker? En nou stoppen hoor, vier is meer dan genoeg.
    Eh.. volgens mij bepalen wijzelf wat wij genoeg vinden. :rolleyes: Dat zeg ik dan ook.
    Heel misschien komt hier nog een vijfde, maar misschien ook niet en dat is dan bepaald door mij en mijn vriend, niet door de omgeving.
    Oh wat bij mij wel hielp bij de vierde is zelf al heel enthousiast zijn/uitstralen dat dit jullie keuze is, zodat mensen minder snel geneigd zijn er iets negatiefs over te zeggen.

Het komt vast goed!:thumup:

Nescio, jetje7891 and Sokkie87 like this.
  5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,871
    5,110
    113
    Vervelend zulke reacties hè. Vooral proberen niet op in te gaan. Jullie keuze toch. Wij hebben er 5 in huis in vier jaar tijd. Onze keuze en het doet er niet toe wat anderen daarvan vinden. En verder komt het ook allemaal goed! Gefeliciteerd met de zwangerschap :)

jetje7891 likes this.
  6. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    "soms denken mensen dat we er niet blij mee zijn, maar gelukkig is het zeer gewenst!"

:p

jetje7891 likes this.
  7. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Oh vreselijk he dit soort (domme) ongepaste opmerkingen!
    Wij hebben ze ook dicht bij elkaar en kregen dit soort dingen ook voortdurend te komen.
    Wauw echt....o_O

jetje7891 likes this.
  8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Ik vind het geweldig! Hier 3 in 3 jaar en als manlief niet tegen was geweest waren we nu wel bedelf voor een vierde!

Maar idd, een hoop rare reacties krijg je wel. Het is blijkbaar niet standaard om ze zo snel op elkaar te krijgen en daar vinden mensen wat van. Gewoon niks van aan trekken en zelf er blij mee zijn!

Ik zei bij de derde ook steeds dat ik het zo leuk vond dat het weer zo snel was gelukt en dan zeggen de meeste mensen er niks meer over (in ieder geval niet direct in mijn gezocht ;) )

jetje7891 likes this.
  9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!
    Wij hebben er ook 4 in 4,5 jaar tijd (en nu bijna 5 binnen 6 jaar).
    Eigenlijk hebben we geen hele rare reacties gehad. Of ik ben het direct weer vergeten, dat kan ook :roflmao:

Voor jullie is het gewenst & welkom. Als je dat op die manier ook brengt zullen er weinig mensen zijn die nog wat raars zullen zeggen.
    En degenen die dat toch doen staan meestal ook wat verder van je af. Daar zou ik me al helemaal niets van aan trekken!
    Superleuk toch, 4 kinderen die weinig schelen! Bij ons zijn het echt dikke maatjes (met uiteraard een hoop ruzie op zijn tijd) en ik zou het echt niet anders wensen :)

jetje7891 likes this.
  10. Besco

Besco Fanatiek lid

Jun 2, 2016
    1,154
    999
    113
    Geen ervaring mee maar wat super leuk! Hier tussen 1 en 2 straks ook 19 maand. Mijn grote droom is om redelijk snel een groot gezin te mogen krijgen.
    Vind de reacties nu al nergens op slaan: ben je hierna klaar? kom je uit de kerk? Is t een foutje?
    Lekker je eigen gang gaan, het is jullie gezinnetje en daar kan je beretrots op zijn.
    Gefeliciteerd!

jetje7891 likes this.
  11. Mwonder

Mwonder Bekend lid

Apr 2, 2016
    553
    292
    63
    Female
    Gefeliciteerd!! Super leuk!

De reacties of wat mensen denken moet jij je echt niks van aantrekken.
    Ze hebben altijd wel wat te zeggen.
    Toen onze dochter was geboren zei m'n schoonmoeder; Nou hierna nog 1 en dan ben je wel klaar toch?
    :rolleyes:

jetje7891 likes this.
  12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Toen bij ons de vierde geboren werd was onze oudste net 5 geworden. Bij ons dus iets meer tijd.
    Mensen reageren altijd. Zit er weinig tijd tussen is het raar, zit er veel tijd tussen is het ook niet goed.
    Wij waren (en zijn!) Superblij met onze kinderen. Het zijn er inmiddels 7. De oudste is 18 en de jongste wordt over 2 maanden 3 jaar.
    Geniet van je gezin en trek je van die opmerkingen niks aan.

Kan soms best lastig zijn hoor. Zelfs mijn moeder zei bij een zwangerschap: ik zie dat jullie er blij mee zijn, dan ben ik het ook:eek:. (Maar dat was van haar bezorgdheid. Ze was bang dat we het te druk zouden krijgen;))

jetje7891 and Marihi like this.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Niets van aantrekken.
    Super leuk (en druk) zo dicht op elkaar.

jetje7891 likes this.
  14. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Hier 4 kinderen in 12 jaar tijd waarvan de laatste 2 zo’n 8 jaar schelen en ook dan krijg je de onzinnigste reacties: was het een ongelukje? Is het tweede leg? nog steeds van de zelfde man? Zeker niet gepland? Je wil dit keer zeker een jongen? etc.
    Lekker langs je heen laten gaan. Ik heb gewoon smakelijk moeten lachen om al die nonsens ;)

Sokkie87, Posh and jetje7891 like this.
  15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Geloof me ook al zit er langer tussen, dan is er ook altijd wat.

Ik dacht al jullie zijn onvruchtbaar!
    Jullie durfde zeker niet meer?
    Wat hebben jullie lang gewacht! Is dat bewust?
    Etc etc.

Hier zit er 3 jaar en 3 maanden tussen..
    Mensen zijn gewoon gek. Niks van aantrekken.

Enne gefeliciteerd!

jetje7891 likes this.
  16. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Huh met 3 jaar ertussen de opmerking “ lang gewacht” . Tjee.
    Hier zit er 6 jaar tussen en zo’n opmerking nooit gehad.
    Nu weleens de vraag waarom 6 jaar ertussen.

Maar @jetje7891 gefeliciteerd hoor!

jetje7891 likes this.
  17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    “Is dat wel een goed idee”
    “Zou je dat nou wel doen”

Tsssssss. Vond het wel,jammer maar helaas pindakaas.

jetje7891 likes this.
  18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Die opmerking kwam van een familielid die van mening was dat je er niet meer dan 2 jaar tussen moet hebben anders hebben ze niks aan elkaar..
    Maar wat ik al zei.. sommige mensen zijn gek.

jetje7891 likes this.
  19. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Wij hebben er 4 in 3 jaar tijd (tweeling erbij) en krijgen alleen maar leuke reacties eigenlijk.

jetje7891 likes this.
  20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik denk als je echt iets met Jetje heet, dat je man vast wel geplaagd gaat worden door zn collega’s met: “Zo, je geeft m wel vaak van Jetje!”;)

Maar niks van aantrekken natuurlijk allemaal, ene oor in andere oor uit!

jetje7891 and Lilium like this.

Share This Page