Hallo, Ik ben nog maar kort zwanger maar in deze 6 weken ben ik 4 kilo afgevallen terwijl mijn eetpatroon niet heel veel is veranderd. Wel eet ik nu extra gezond, meer fruit en bruin brood maar ook nog wel tussendoortjes zoals chips. Is dit normaal in het begin van een zwangerschap?
Ja, ik ben zelf 7 kilo afgevallen door de misselijkheid. De baby eet wel van je reserves. Bij mij was dat alleen wel pas iets later, met 8-9 weken ofzo.
Ik viel ook gelijk af, inmiddels 25 weken en is het +2 kilo. Geen probleem en komt vanzelf goed hoor.
Je lichaam vraagt veel nu en ook je stofwisseling kan versnellen. Zolang je gewoon gezond gevarieerd blijft eten, zou ik me zeker niet druk maken. Je baby pakt alles wat het nodig heeft en de rest is voor jou . Ik ben bij mijn eerste 6 kg afgevallen, omdat ik simpelweg weinig at. Bij mijn 2e heb ik echt (gezond) gevreten (10-12 boterhammen per dag, naast fruit, yoghurt, groot bord warme maaltijd etc), maar kwam ik niet aan tot 22 wkn. Als ik normaal had gegeten, was ik ook vast afgevallen . Nu ben ik 5 kg kwijt, maar dat heeft nu weer te maken met weinig eten en dit keer spugen.
Ok gelukkig. Maar ik ben totaal niet misselijk. Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten behalve gevoelige en gespannen borsten. Ik besef dat ik hiermee wel geluk heb.
Ik viel de eerste weken ook altijd wel een kilootje of vier af, zonder misselijkheid. Pas vanaf ongeveer 16 weken zat er weer een 'stijgende lijn' in