Hoi meiden, Sinds een week of twee kan ik niet mr normaal slapen... ik slaap met een voedingskussen wat ik altijd erg fijn vond/vind, maar de laaste week mag ik van de baby niet mr op mn zij slapen. Tenminste zo voelt t wel, want ze blijft maar schoppen in mn zij totdat ik op mn rug ga liggen.. het probleem is dat ik geen rugslaper ben en zo dan niet lekker kan slapen. Word om de zoveel tijd wakker en krijg trouwens ook last van mn rug.. blijf dus draaien in bed (wat ook erg moeizaam gaat de afgelopen tijd pfff)... had ook ergens gelezen dat je niet op je rug mag slapen als je wat verder in je zwangerschap zit??? Wie heeft dit ook en wat doen jullie eraan? Wat verlang ik toch naar een lekkere nachtrust! Ben echt totaal uitgeput pfffff
Bij mij heeft het geholpen om niet meer met een voedingskussen te slapen, maar met een normaal kussen tussen me benen. Het lijkt er bij mij op dat ze het niet leuk vindt als ze ergens echt tegenaan ligt, dus het voedingskussen, het matras of zelfs m'n vriend. Als ik een kussen doe en er dus niks tegen m'n buik ligt en ik wel op me zij lig, maar iets meer naar m'n rug gedraaid gaat het bij mij goed.....
Ja dit heb ik ook gehad met mijn jongens... Ook rond 30 weken het voedingskussen uit bed geschopt. En idd een heel dun kussentje tussen de benen, en toen ging het weer goed ... Hoop dat het bij jou ook zo is. Goede nachtrust is wel zo fijn!
Ik heb nog wel een voedingskussen, baby trappelt en woelt een groot deel van de nacht. Ene kant vind ik dat heel leuk en gezellig, maar het beperkt wel mijn slaap. En als ik dan slaap word ik om de haverklap wakker van zingende vogeltjes buiten en volle blaas. Ik wilde dat ik een tip voor je had, maar helaas...enige wat bij mij geholpen heeft is dat ik nu vakantie heb en daarna verlof. Dat van dat dunne kussen ga ik ook eens proberen.
Bedankt meiden ik laat jullie morgen wel weten of t heeft geholpen @Lumiere ik hoop dat t bij jou ook gaat helpen! Hopen op een goede nachtrust vanavond!
Gat in je matras maken waar je buik doorheen past Just kidding natuurlijk. Hier hetzelfde probleem.. Ik probeer te slapen met voedingskussen, zonder voedingskussen, met gewoon kussen, zonder kussen... Af en toe werkt het vaak ook niet... Probleem van het 3e trimester I think!
We zijn bijna net zo ver zie ik. Ik kom je de hand schudden... Vreselijk die nachten. Ga ik op links liggen, krijg ik links beuken in m'n zij. Draai ik me op rechts, wordt er in m'n rechter zij geprotesteerd. Ga ik op mijn rug liggen dan krijg ik het op een gegeven moment benauwd. Dat voedingskussen gaat elke keer weer mee met elke draai. Zit het dekbed weer om die voedingskussen heen, loop ik daar weer mee te klootviolen. Manlief wakker omdat ik zo lig te draaien. Lig je net lekker te slapen, moet je piesen en wordt de kleine in de buik ook weer actief en dan begint het riedeltje weer van voor af aan... Zucht!
Woesj, ellendig allemaal he! Ik kijk er steeds tegenop om naar bed te gaan Ik slaap al 3 maanden alleen doordeweeks, vl wordt echt gek van mij (hij moet om 4:30u opstaan voor werk). Draaien, schoppen, draaien, schoppen, zuchten, kussen ophogen voor het maagzuur, schoppen, draaien, etc. Met schoppen bedoel ik echt met mijn benen schoppen want ik heb er ook nog rusteloze benen bij... Afgelopen nacht 1,5 uur kunnen slapen, het riedeltje hierboven afgewerkt en vijf keer moeten piesen Wil je in de middag even wat slaap inhalen, ben je klaarwakker! Grrr...
Herken t helemaal!! Ik leg m'n voedingskussen in de meest vreemde posities om me heen, prop m'n dekbed om m'n lijf voor steun en heb t hoofdkussen van man ingepikt om steun bij m'n rug te maken. Weet van bij m'n jongste dat dit niet beter erop gaat worden .... Hoort er bij...
Je mag trouwens prima op je rug slapen hoor. Enige probleem daar mee is dat als je nog wat verder bent, je buik vaak zo zwaar is dat hij bepaalde aders/zenuwen af kan knellen met als gevolg slapende benen. (Nouja, dan slaapt er iig iets zou je zeggen, maar nee niet leuk! ) Ik heb mijn voedingskussen inmiddels dubbelgevouwen en leg hem onder mijn knieën als ik op mijn rug leg. Is de enige manier om bandenpijn te voorkomen. Of als een soort "rookworst" om mijn buik heen, zodat ik een soort van op mijn buik kan liggen. Verder heb ik een soort speciaal kussentje van de bekkenfysio gekregen. Dat is gemaakt van schuim, maar d'r missen aan beide kanten een soort boogjes uit waar je benen in kunnen. Dat kussentje blijft heel netjes tussen mijn benen 's nachts en als ik draai, gaat ie gewoon mee zonder dat ik 'm verlies. Uk is ook druk in de nacht. Slecht slapen is een 3e trimester ding. Gelukkig is 't einde in zicht
Ik gebruik een gewoon kussen ipv een voedingskussen, Gaviscon voor t slapen tegen t maagzuur en dan gaat het wel. Baby gaat wel steeds aan de kant liggen waar ik slaap, als ik op mn linkerzijde slaap dan gaat de baby ook aan die zijkant liggen. Maar moet ik zeggen dat ik gezegend ben met een slapende baby snachts... Op mn rug daarentegen kan ik niet slapen, word ik heel benauwd wakker! Heb ik ook een flinke buik, met een flinke baby dus die zal wel op allerlei dingen drukken.. Hoewel de baby braaf slaapt en ik ook wel slaap, moet ik wel een aantal keer eruit om te plassen en heb ik nogal last van nachtmerries...
Ik krijg t ook Spaans benauwd op m'n rug.. Niet te doen. Tijdens ctgs zie je dan ook de hartslag bij kleine terug lopen en niet meer variëren . ( heb ctgs ivm harde pijnlijke buiken, zit aan weeenremmers is tabletvorm)
Is de Holo Lilo misschien een idee? Voor de mensen die graag op hun buik of zij slapen. Zit te denken om deze zelf aan te schaffen op het moment dat mijn buik echt groter wordt.
Oh wat handig zon klein kussen dingetje van je fysio!! Wordt er zo moe van hier elke draai alles te verslepen! ;p
Heb even gegoogled. Hier lijkt ie wel wat op. De mijne is dan niet uitklapbaar maar het idee is het zelfde. En door de vorm blijft ie vrij aardig tussen mijn benen zitten. Kniekussen beenkussen ligkussen lig knie kussen been knee-pillow knie-kussen
Gaat het beter als je op j andee zij gat liggen? Ik mag van meneer niet op rechts liggen (daar waar hij zelf met zn rug ligt) want dan blijft hij trappelen (en hard) maar als ik op mn linker zij ga liggen is het paar trappeltjes en daarna is het oke en stopt hij ermee.
Oh jee, wat een drama zo die nachten! Ik knijp nog in m'n handjes; nog weinig last 's nachts, ondanks een flinke buik al. Maar er staat me misschien nog wat te wachten, dus ik lees maar mee met de tips!
Herkenbaar inderdaad. Hier is het de ene nacht goed en de andere nacht weet ik me geen houding te geven. Hier helaas geen tips voor je.