Ben ik de enige die geen zin heeft om op vakantie te gaan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Billy60, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Nu het januari is en men weer gaat uitkijken naar de zomervakantie, vraag ik me af of ik de enige ben die gewoon niet op vakantie wil? Of eigenlijk bedoel ik, die niet in de huidige omstandigheden op vakantie wil gaan.

Wij zijn nog nooit met de kinderen op vakantie gegaan. Ik vind het prima om thuis vakantie te vieren. De oudste is geen makkelijke slaper en nu met de tweeling zou ik volgens mij een vrachtwagen nodig hebben om alle zooi op plek van bestemming te krijgen. Ook hebben we niet enorm veel geld om aan een vakantie uit te geven. Het zou dus een week, of misschien twee, een huisje huren hier ergens in NL worden. Ik blijf dan liever thuis en doe hier wat extra's, met de zekerheid dat verder alles gaat zoals het altijd gaat. Het is niet zo dat ik uit huis moet zijn voor ik me echt kan ontspannen, ik ben goed in de boel de boel laten en de deur mooi dicht te trekken en dan ergens heen te gaan.

Wat ik wel zou willen, is even de kinderen weg denken en vliegen naar een zonnige bestemming en dan twee weken met m'n kont in het zand een beetje bruin bakken en zo af en toe wat cultuur snuiven en een hapje eten. Maar dat wordt m dus niet voorlopig.

Is dit herkenbaar of ben ik een beetje gek?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Heel herkenbaar!
    Ik ben nog nooit zo'n vakantieganger geweest maar met kleine kinderen snap ik het ultieme vakantie idee ook niet helemaal.
    Ik geniet zeker wel van de vakanties die we de afgelopen en komende jaren hadden en zullen hebben, maar vooral als we weer thuis zijn ;)

De kids zijn nu 4 en 2 en komende zomer 5 en ruim 2,5 en voor het eerst kijk ik er weer wat meer naar uit. Maar vooral omdat zij er zoveel plezier aan beleven! En maximaal een week hoor!
    Wij wonen buitenuit met een hele grote tuin, kan me voorstellen dat het anders ligt wanneer je in een flat woont. Zomers is het hier al een vakantieoord met alle gemakken en luxe van je eigen huis. Alleen de zee en het strand ontbreken.

Zonder de kinderen op vakantie hoeft voor mij niet, dan toch wel liever met. Het duurt maar even, dan zijn ze weer groot en kunnen/moeten we weer zelf.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Heel herkenbaar!

Ik heb het 2 jaar gedaan (weekje binnen Nederland) maar van mij hoeft het niet. Ik vind het meer gestress dan dat het oplevert. Ik heb liever gewoon mijn eigen omgeving, mijn eigen bed, alle spullen bij de hand, en dan dagjes weg.
    Afgelopen jaar in plaats van vakantie de kinderen mee laten doen met kvw, en dat doen we volgend jaar lekker weer! Ze vonden het leuker dan de vakantie het jaar ervoor, en gaf een stuk minder stress (en nog goedkoper ook ;) )

@ikkie97 wij wonen in een flat, maar dat is een kwestie van picknick-kleed, boek en drinken mee en het park in hoor ;)

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Leuk te lezen. Ben niet de enige dus.

Ik wil ook zeker niet op vakantie zonder kinderen hoor. Ze hebben nog nooit gelogeerd haha. Maar zonder kinderen ging ik graag op vakantie.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn jongste is nu 4 en nu zie ik vakanties weer een beetje zitten, pas weer helemaal als hij ook zijn zwemdiploma's heeft. Wij zijn wel altijd weg gegaan, ook al is het vermoeiend, even eruit vind ik zelf altijd wel fijn, maar snap het ook helemaal als je er geen zin in hebt.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Herkenbaar hoor. Wij zijn al weg geweest met de kleintjes maar het viel zo tegen! Ze deden geen oog dicht. De autorit was drama. Viel tegen wat er op het park te doen was. Zonde van het geld achteraf. Wij gaan de komende jaren even niet meer. Liever dagjes weg vanuit huis.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Absoluut herkenbaar. Ik wil alleen maar op vakantie als ik het daar prettiger heb dan thuis. En met een klein kind is dat al heel snel niet het geval. Dus wij gaan pas weer met de kleine op vakantie als hij niet zo klein meer is. Wat wij wel doen is met z'n tweetjes weg. Oh, dat is echt heeeeeerlijk :)

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom kan dat dan niet? Is dat omdat je dat niet wilt of omdat je de achterban niet hebt?

Mijn moeder zou bijvoorbeeld gerust op een tweeling kunnen en willen passen. En de oudste zou is ons geval naar mijn zus kunnen.

9. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Hier ook heftig geweest tijdens eerdere vakanties toen ze nog echt jong waren.
    We kwamen vermoeider terug dan dat we heen gingen.
    Vorig jaar keek ik er ook wel een beetje tegen op.
    Maar we zijn toen naar een hele leuke kindercamping geweest.
    Ze konden zich echt heel goed vermaken, dus wij hadden het ook prima naar ons zin.
    We zaten in een caravan op een veldje inclusief speeltuin.
    En de camping zelf is ook helemaal ingericht op jonge kinderen.
    Gelijk weer geboekt en juni zitten we er weer, kan er nu al naar uitkijken.

10. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Idd geen enorme achterban, maar vooral omdat ik niet zou willen. Als we geen kinderen hadden gehad, zou ik het ieder jaar zeker op vakantie willen. Maar nu met kinderen zou ik zelfs met geweldige oppas niet willen. Maar denk dat dat wel gaat veranderen als ze later zelf goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben, dan kan ik ze wel achter laten voor eens een nachtje weg geloof ik.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Haha! Mijn zoontje logeert regelmatig bij mijn ouders. En wij zijn toen hij 1 was 10 dagen naar de zon gegaan. Ik vind dat nog steeds een van onze beste beslissingen ooit. Hij had het hele besef nog niet, dus er was geen sprake van ons 'missen'. Dat wordt juist moeilijker als hij groter wordt.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Prima toch, als je het zelf kunt en je hebt goede oppas, waarom niet. Misschien wordt het ergens wel weer moeilijker ja. We zien het wel. Ik hoop dat als ze ouder zijn, we vooral genieten van vakanties met z'n vijven en af en toe eens samen weg zou verder ook lekker zijn.

13. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Nee dat herken ik niet. Wij gaan minimaal 2 keer per jaar op vakantie en sinds wij kinderen hebben is dat niet anders. Ook het soort vakantie en bestemming is niet anders. Het is natuurlijk wat meer gedoe door de extra spullen en de luiers en flesjes, maar ik heb vakanties echt nodig om op te laden Van mijn werk.

14. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Nee dat herken ik niet. Ik hou van vakantie :) Heerlijk die herinneringen maken en weg uit de rompslomp van thuis. Thuis blijf ik in mijn ik moet van alles modus en zorg en huishoud ik alleen maar. Vakantie (en dan naar de zon) is echt een must voor mij!

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Niet herkenbaar. Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan en ook erg gezellig als gezin. Nu met zoontje erbij nog niet weggeweest maar wel aan het rond kijken wat er deze zomer willen.

Kan me er dus niet heel veel bij voorstellen, mis het als ik niet op vakantie ga, maar snap wel dat je het gedoe vind met de kinderen. Hoewel ik denk dat t mee valt aangezien zo veel mensen het doen.

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Herkenbaar hoor! Ik ben inmiddels een paar keer met een jong kind op vakantie geweest en begon er steeds meer tegen op te zien. Die van mij vond het dan ook helemaal niet leuk, kon niet goed slapen in vreemde huizen..
    Afgelopen herfst, toen onze zoon net vier jaar was geworden, zijn we op rondreis gegaan en hebben een heerlijke vakantie gehad!
    Bij de volgende zou ik de eerste jaren alleen naar een center parks of dergelijke gaan. Echte vakanties komen wel weer...

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik snap je gevoel. het is gewoon een hoop gedoe en de eerste nachten doodvermoeiend omdat ze niet/slecht slapen.
    Maar.... Ik ben een kampeerbeest:D en juist met de kinderen vind ik dat fantastisch. Ik heb tijdens een vakantie in zuid Frankrijk, met mijn nicht en haar kinderen besloten dat ik zelf kinderen wilde.

En nu... Eindelijk na jaren kunnen we in de zomervakantie 3 weken weg met ons gezinnetje (afgelopen jaren moesten we steeds om de beurt vakantie opnemen omdat we onvoldoende opvang hadden )
    Ik heb net de camping in zuid Frankrijk geboekt. Ik durf nog niet (zoals we vroeger toen ik kind was) op de bonnefooi en naar minimaal 3 verschillende campings te gaan. Maar ik heb er enorm veel zin in.
    Ondanks de inpak-stress, lange reis en vermoeiende aankomst.

Ook de camping begin juni is geboekt. We doen met ons gezin mee met Alpe d'HuZes. Dus ook dat is een week kamperen en lange reis.

Thuis vakantie vind ik wel fijn, maar niet in de zomer. Ik ben nu eenmaal graag buiten en dat is thuis toch echt anders

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel herkenbaar. Wij vinden het prima om thuis te blijven en wat daguitstapjes te doen.

Een weekje zonder kinderen weg zou ik evenzeer zien zitten, maar dat zal niet gebeuren. Niet omdat wij niet willen, maar omdat we geen opvang hebben voor zo lang.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat ook helpt is dat oudste het fantastisch vind om kastelen te bezoeken (zijn er genoeg in Frankrijk) en dat de camping een zwembad heeft.
    Ja ngste vind alles OK. Als hij maar 'mee' mag

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook herkenbaar! Moet zeggen dat we sowieso niet elk jaar op vakantie gaan. Ik heb dat niet nodig om op te laden, vind het heerlijk gewoon thuis.
    Afgelopen september weekend weg met Dafne, viel me dan weer mee! Mijn ik-slaap-alleen-in-bed-kind, maakt het dus niet uit welk bed dat is of waar het staat. Het ging verrassend goed. Maar dit jaar wegens allerlei kosten lekker thuis en dagjes weg ofzo. Ik hecht ook nogal aan ritme en regelmaat, vooral omdat Dafne daarbij gebaat is. Zolang zij nog slaapt 's middags, gaan we niet een dagje naar de Efteling. Ze slaapt niet in de buggy, dus dan heb ik op een gegeven moment een kind wat over dr toeren is van vermoeidheid. Nee, laat ons dit jaar nog maar lekker thuis. Dafne vermaakt zich wel in het badje buiten, of het buitenzwembad op fietsafstand. Dat hoeft dan echt niet in een ander land. :)

Deel Deze Pagina