Hoi, Sven is 4 maanden en krijgt 5 x 180cc + 6 schepjes friso comfort. Is dit het maximale wat je mag geven? (Dus telt die 180cc of moet je de 200cc van de totale fles tellen) Hij is nu namelijk nooit tevreden als de fles leeg is, en moet dan huilen. (sinds een week of 2) We zijn nu dus aan het zoeken naar een oplossing hiervoor. Omdat hij net gister 4 maand is geworden willen we liever nog even wachten met bijvoeding. Maar als de kans groot is dat hij daar tevredener van wordt willen we het wel al gaan proberen. Hiij slaapt de hele nacht goed door en we moeten hem voor de laatste fles (rond 22.30) wakker maken. Zou het een optie zijn om te proberen 4 x 210cc + 7 schepjes en kijken of hij doorslaapt? Wat zijn jullie ervaringen rond deze leeftijd? Groetjes Doris
Ik zou zelf niet zo snel zo'n grote hoeveelheid geven. Maar bij de november mama's wordt er al bij veel kindjes 180+6 gegeven en die zijn nog maar 2-3 maanden. Maar wat ik zou proberen is Friso extra. Dat is voor hongerige baby's. Dat vult meer en krijgt hij toch nog de zelfde hoeveelheid binnen. Wellicht blijft hij daar ook op slapen. En voor wat betreft het slapen, het heeft vaak niet te maken met de hoeveelheid voeding die je voor het slapen gaan geeft, je kindje slaapt door wanneer hij daar aan toe is.. Helaas kun je daar weinig aan doen. Succes
Dit zegt Friso over Friso extra (dit gaat alleen over nr.2 omdat ze geen reclame mogen maken voor de nr.1 voeding, maar die is er uiteraard ook): Friso 2 Extra Friso 2 Extra is geschikt voor hongerige baby's en als nachtvoeding. Je baby kan ontevreden zijn, terwijl hij toch de juiste voeding krijgt. Je kindje krijgt voldoende voeding binnen en groeit goed. Kortom, het is gezond. En toch is hij ontevreden. Je merkt dit omdat hij: veel huilt; onrustig slaapt; te snel weer wakker is voor een volgende voeding; smakkend en onrustig op z'n knuistjes ligt te sabbelen; zich niet laat troosten door een fopspeen. Als je kindje meer honger heeft, dan is Friso 2 Extra de juiste keus. De basis van Friso 2 Extra is hetzelfde als die van Friso 2 Normaal. Er is alleen speciaal rijstzetmeel aan toegevoegd. Je kindje raakt daardoor meer verzadigd. Zonder dat hij extra calorieën krijgt. Je kunt Friso 2 Extra ook prima geven in combinatie met Friso 2 Normaal. Heeft je kindje het overdag prima naar zijn zin, maar kan hij met Friso 2 Normaal de nacht niet goed overbruggen? Gebruik dan Friso 2 Extra alleen als avondvoeding. Zo ga je rustig de nacht in.
Dankje Dafje, maar daar had ik idd ook al naar gekeken. Het "probleem" is alleen dat Sven nu Friso comfort krijgt, tegen krampjes en verstopping. Dit werkt voor hem super en ben dus bang dat als we overstappen naar extra dat hij dan weer verstopt raakt... Groetjes doris
Hoi, Vanaf 4 maanden mag je evt. Nutrix (rijstbloem) geven. Overleg wel even met je CB, want de een ziet het als bijvoeding en de ander weer niet. Senna krijgt het ook vanaf 4,5 maand. Het gaat hier super. We geven haar 's ochtends flesvoeding met Nutrix = pap (heel dik dus) en om 23.00 uur krijgt ze de fles verdikt. Die geven we dan met de 1,2,3 speen. Papje eten gaat super, ze knoeit ook bijna niet. Knap toch? Succes ermee Gr. Dolfijn
Hoi, Die liter is voeding, dus je mag liever niet meer schepjes geven. Mijn zoontje is ook even wat hongeriger geweest, terwijl hij 5 flessen van 180+6 kreeg en van het CB mocht ik toch 1 of 2 flessen 210+7 geven. Dit hebben we een week gedaan en toen dronk hij niet alles meer op en zijn we weer teruggestapt als voorheen. Je zou ook wat extra water kunnen toevoegen aan de flesjes? Dan krijgt hij wel meer volume, maar dezelfde hoeveelheid kunstvoeding. Groetjes Saskia
Huilt hij lang na de fles? En heb je al geprobeerd om hem direct na de fles een speentje te geven? Rick deed dit ook altijd, ik ben wel overgestapt naar de Forte van Nutrilon. Maar hij blijft af en toe nog huilen na de fles. Maar met de speen erin is hij binnen een paar seconden stil. Als hij echt lang blijft huilen is dit van de honger. Maar anders vind ie het misschien gewoon jammer dat het op is..
Hij huilt idd niet lang, maar is wel zwaar teleurgesteld dat de fles leeg is Gisteren was hij laat wakker en heeft hij 4 flessen van 210cc + 7 schepjes gehad. Na die flessen was hij wel tevreden... Hij heeft een uur eerder zn laatste fles gehad, maar sliep tot de zelfde tijd als anders... Hij heeft dus blijkbaar over de hele dag niet meer nodig, maar houdt van een volle fles ofzo Maar is het wel goed als hij nu al 4 van die grote flessen krijgt? Een speen wil hij trouwens niet, die spuugt hij altijd meteen weer uit... Groetjes Doris
Is het misschien dat de fles te snel op is? Kun je geen langzamere speen nemen? Je mag per fles trouwens 15-20cc extra water toevoegen, maar je moet niet over de 30 schepjes per dag gaan. Huilen na een fles kan ook van verborgen reflux komen, trouwens.
Sven doet 20 - 30 min. over de fles, lijkt mij op zich goed. Bij verborgen reflux zou hij toch meer klachten moeten hebben? Hij heeft verder namelijk nergens last van. Tot nu toe vandaag nog geen gehuil na de fles, dus hopelijk was het iets tijdelijks....
Ik weet niet hoe je denkt over een fruithapje tussendoor maar dat was hier bij ons wel de oplossing. Paulien dronk 4 keer 210 + 7 schepjes (ze sliep altijd zo lekker dus mocht ik de voeding spreiden over 4 ipv 5 flesjes van het CB) maar net voor ze 4 maanden werd begon ze hier ook altijd na te huilen en wilde dus meer. Ben toen op eigen initiatief begonnen met een fruithapje rond een uur of 15. Dat was de redding, hoewel het maar een paar stomme hapjes waren. Ze drinkt nu 3 keer 180 +6 en 1 keer 120+4 en een fruithapje!
ik herkenj e probleem, amy zit ook in zon periode, terwijl ze toch ech meer dan geneog voeding krijgt. ook ik gebruik comfort en wil graag overstappen naar friso extra. alleen ben ik bang dta ze dan idd weer verstopt raakt. is het een idee om het te mengen of heeft dat geen nut? dus 60 comfort en 60 extra?
Bedankt voor jullie reacties! Nutrix heb ik wel in huis gehaald, maar ik las dat ze daar ook weer verstopt van kunnen raken...En daarvoor geven we dus juist die comfort...lastig... Maar het gaat de afgelopen dagen goed, hij huilt niet meer na elke fles en hij slaapt gewoon goed, dus hij zal wel voldoende binnenkrijgen alleen af en toe zin hebben in meer. Maar ja, hopelijk was het iets tijdelijks. Mocht hij nu wel weer na iedere fles erg gaan huilen zitten we er toch over te denken met groentehap te beginnen. Maar zoals ik al zei ligt het volgens mij niet aan het aantal cc over de hele dag, maar dat hij na die 180cc gewoon zin heeft aan meer. Omdat hij laatst uitkwam op 4 flessen 210cc en daar heeft hij het prima op gered, dus misschien moeten we dat gaan proberen... Groetjes Doris