4 maand en spugen wordt erger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracles, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Mijn zoontje heeft ook kma en ondanks dat hij niet zoveel spuugde als jouw dochtertje, denk ik toch dat je het in die hoek moet zoeken.. klinkt gewoon echt alsof haar lijfje de melk niet kan verdragen en kan binnenhouden.

Ik denk alleen niet dat je het zelf kan uitsluiten door pepti te geven, want in de stad waar ik woon is het in ieder geval zo dat het absoluut niet vrij verkrijgbaar is, en het alleen kan met een machtiging van de KA.

Als je eigen KA weigert mee te werken, kan je ook een second opinion van een andere KA vragen. Sterkte!

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Welke voeding geef je? Weet je ook zeker dat ze geen last heeft van zuur in haar slokdarm door het vele spugen? Anders zou ik daar meteen iets voor halen. Ze poept iedere dag zeg je, heb je het idee dat dit voldoende is of dat ze soms last heeft van krampen omdat ze het er niet goed uit krijgt, want dat kan weer door het indikken van de voeding komen. Als ze dan gaat aanspannen om te ontlasten komt het er ook aan de bovenkant weer uit.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Domperidon is hetzelfde als motilium. Of bedoelde je misschien dat je Nexium en motilium gaf?

5. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Och er was helemaal niks aan te doen dus?
    Lijkt me echt een hel....
    hoe deed je dat met haar slaapjes enzo??

Pepti zou ik idd zelfstandig kunnen kopen maar heb er liever n kinderarys bij omdat ik ze echt te duur vind. Wij zijn helaas niet in de positie om dat zo even te doen.

Ze krijgt nu bon bebe, standaard.

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Motilium heeft als bijwerking hartritmestoornissen...

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, niets aan te doen. Zolang ze geen pijn hebben, is er alleen een probleem voor je wasmachine. Slapen gebeurde in een bedje dat flink schuin stond. En altijd minstens 45 minuten rechtop na een voeding.

8. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ok, ja hier kan ze er vaak niet van slapen, bedje schuin vind ik eng omdat ze zo beweegt en dus naar beneden glijdt. En idd heel lang rechtop maar ze spuugd eigenlijk 3 uur later nog... of net voor de volgende voeding.

En ging je wel eens op pad?? Kon je t een beetje loslaten op een gegeven moment?? Ik durf bijna t huis niet meer uit met er... en ik heb ook een peuter in huis dus ik moet best snel schakelen vind het daarmee echt heel pittig.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ging gewoon op pad ja. Ging echt niet thuisblijven daarvoor.

10. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Mijn zoontje spuugde ook heel erg veel. Ik ging met hem altijd op pad in de draagzak, dan zat hij ook rechtop. Dat scheelde flink in mijn bewegingsvrijheid!!
    Daarnaast hebben we ons zoontje altijd op de buik laten slapen, zodat de melk uit zijn mondje kon lopen. Hij sliep op een Aerosleep topper, dan bleef de melk niet op het matrasje liggen maar zakte het weg.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ja sorry, hahaha ik heb die periode een beetje geblocked denk ik....🙂

12. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Volgens artsen geen reden tot zorgen.... ze drinkt vaak maar 100-120cc 6x per dag... t spugen wordt alleen maar meer helaas maar zolang ze groeit en geen last heeft.

Op mijn verzoek om dieetvoeding te proberen wordt gezegd dat het gewoon geen kma kan zijn dus unaniem hebben ze met zijn allen besloten niet er op in te gaan.

Het blijkt dat we gewoon moeten afwachten....

Ondertussen trekken wij het amper maar goed... dat ligt volgens hun echt aan ons.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee natuurlijk kan het geen kea zijn :)
    En je weet het he? Als je een baby onderste boven vasthoud gaan ze vaak spugen :p

Sorry.
    Ze voldoet inderdaad niet aan de standaard symptomen van kea. Echter, er zijn wel meer kindjes die niet de standaard symptomen hebben en wel kea hebben.
    Helaas ben ik ook al vaker tegen een muur van artsen opgelopen.

Je kan, als je dat wil, dus wel zelfstandig pepti kopen om te proberen, voor zeg 2 weken.

Lastig hoor... en zeer vervelend.

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Die van mij niet altijd meer hoor Averlach, dat ze spugen als je ze op de kop houdt. Ligt er aan wanneer je het doet :p

Even serieus... Ook mij komt het bekend voor. Zuurremmers zorgen niet voor minder spugen, maar zoals de naam het al zegt, het remt het zuur. Omeprazol hoor ik goede verhalen over, wij gebruiken nexium. Maar... Als indikken ook niet werkt denk ik ook aan KMA.

Is het een optie om met de kinderarts te overleggen dat je speciale voeding 2 weken gaat gebruiken, op eigen kosten (proefperiode betaal je zo wie zo zelf. Kijk eventueel ook op marktplaats). Zie je na 2 weken verbetering, dat het wel degelijk KMA is en dat kinderarts dan een machtiging geeft?

Hier volgens oude kinderarts kon het ook geen KMA zijn. Afgelopen woensdag bij nieuwe kinderarts eerste dag dubbele blinde provocatie test gehad, waar zoon's gedrag en klachten op dag 2 en 3 terug kwamen. Toeval? Kan, ik geloof alleen dat dit geen toeval was.

Symptomen hoeven niet altijd duidelijk te zijn.

15. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ja ik moet dan helemaal naar een ander ziekenhuis gaan en daar hoor ik ook al weinig positiefs.
    Ik heb nog twee bussen pepti staan zodra er een machtiging geschreven wordt kost het me helemaal niks. Heb helaas niet de financieen om het even zelf te gaan doen.

Maja als ze me niet geloven....

16. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Waarom niet aangeven bij je eigen kinderarts? Woon je in de buurt van Woerden, Bodegraven? Dan heb ik nog wel een bus Pepti 1 voor je (gratis)

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Kun je niet proberen om over te gaan op HA voeding, daar zitten ook wat kleinere deeltjes in dus bij allergie zou je daar al verlichting bij kunnen merken? Wat vervelend dat je je niet gehoord voelt. Veel sterkte en blijf zelf goed in de gaten houden dat de baby geen pijn krijgt want dan heb je echt wel medicijnen nodig voor het maagzuur.

Ik vond het hier met ergens naar toe gaan ook een drama hoor, altijd een uur van te voren voeden voordat we uberhaupt maar probeerden om hem in de auto te zetten. We hebben hééééél veel hydrofiele doeken ingeslagen om alles op te vangen. Maar het wordt minder, hij is nu 11 maanden en spuugt eigenlijk alleen nog na het avondeten en soms als hij wat te druk is.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Dizzy, h.a. voeding zal bij een allergie niets helpen. H.a. voeding is ter voorkoming van koemelkeiwitallergie. (En dan wil ik even de discussie of dit zo is buiten beschouwing houden). Het bevat iets kleinere eiwitdeeltjes, maar doet niets voor een mogelijke allergie.
    Als iemand standaardvoeding heeft gegeven heeft h.a. voeding ook geen nut, behalve dat het misschien iets lichter verteerbaar is.

19. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hai dames... jullie idee graag.

Ik had nog 2x pepti staan dus ik heb het er op gewaagd vanaf afgelopen Dinsdag. Moest na de eerste keer arts overal mee stoppen terwijl ik via huisarts 1x een machtiging voor pepti had gehad.
    Komende Dinsdag heb ik een extra bel afspraak omdat ik toch niet helemaal achter de arts zijn rug wil gaan.

Maar het volgende we hebben dus eindelijk een paar dagen bijna geen spuug gezien. Alleen heeft ze er vreselijk kramp van en drinkt ze nog heel weinig. Hebben jullie daar ervaring mee??

Dus ja er is verbetering... alleen dus buikpijn en drinkt ze daardoor geen flessen leeg.

20. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ha voeding is eigenlijk nutteloos.... huisarts begon er over en in het zkh lachen ze om HA voeding.
    Maar heb het wel een tijdje gebruikt.... leek even te werken en toen terug bij af.

Deel Deze Pagina