Sinds een week geven we onze dochter van net 1 jaar gewone melk bij haar boterham, maar ze weigert het te drinken. Ik heb het geprobeerd in een open beker, tuitbeker, haar flesje, lauw en koud, maar ze wil het niet. Op zich nog niet zo'n probleem, ik blijf het dagelijks aanbieden met de hoop dat ze het toch gaat drinken. Maar mijn vragen: hebben jullie nog een andere tip om melk aan te bieden? En als ze de melk niet drinkt moet ik dan toch nog opvolgmelk aanbieden na de boterham of maar wat water geven? Ze drinkt 's ochtends 180cc en 's avonds yoghurt en +/- 120cc.
Beste Pientje1, Waarschijnlijk is de overgang naar gewone melk nog even te groot voor je dochtertje. Als ze het echt niet wil kan je het beste nog even doorgaan met opvolgmelk omdat die wel een aan belangrijk aandeel levert in de eiwit en calcium voorziening. Als ze wat ouder is kan je opnieuw proberen gewone melk aan te bieden. Eventueel kan je het dan ook proberen te mengen met opvolgmelk om haar zo aan de smaak van gewone melk te laten wennen. Groet, Saskia