Hallo allemaal, Wat kun je eigenlijk verwachten met de echo van een combinatietest? Waar gaan ze allemaal naar kijken? Krijg je meteen te horen of het in orde is? Duurd deze echo langer dan de eerste echo, daar bedoel ik mee of het een uitgebreide echo is. Thanxxxxxx Liefs
duurt niet zo lang ze checken termijn, nekplooi, hersentjes, ruggewervel, ik denk 10-15 minuutjes binnen ofzo, meestal nemen ze dan meteen bloed af bij je (of hebben ze dat al gedaan?) en krijg je de uitslag 3 dagen later (of als ze bloed al hebben geprikt kan het zijn dat je meteen de uitslag krijgt)
Hier duurde de 12 weken echo een 20 minuutjes ;wat ze goed kunnen zien meten ze grondig op, beentjes, armpje, buik, hoofdje, er wordt naar het hart gekeken maar dat is nog niet zo gedetailleerd als met een 201w echo, ruggengraat wordt bekeken en dan uiteraard de nekplooi ( als je geluk hebt ligt je kindje goed en vrij stil dan is die snel opgemeten anders kan eht even duren of moet je terugkomen), de uitslag van de nekplooi zeggen ze direct. Ze kijken ook of het neusbotje aanwezig is, is het er al dan is dit bijkomend positief , is het er niet dan moet je nog niet direct panikeren (bij sommige chromosomale afwijkingen is het niet aanwezig zijn van het neusbotje een extra indicatie). De volledige uitslag ; echo +bloedtest krijg je 2-6 dagen na je bloedafname en echo.
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik weet nu ongeveer wat me te wachten staat! Succes allemaal Liefs