Pfff.... Wie herkent dit en heeft eventueel tips? Ons meisje is nu 6mnd en gaat 2x per week naar de oppas. Op die dagen kolf ik 2 a 3 keer per dag. De laatste 2 weken ben net ik steeds zo moe na het kolven, alsof het me heel veel energie kost. Ook merk ik dat ik op die dagen ook echt honger heb en de hele dag wel kan eten Is dit herkenbaar? Ik heb net gekolfd en zit nu gewoon even bij te komen voordat ik weer terug ga naar mijn werkplek
Zijn het niet de borstvoedingshormonen die je parten spelen? Bij het voeden komen hormonen vrij waar je rustig van wordt en die het in slaap vallen makkelijker maken. Ik kan me voorstellen dat dat op je werk wat minder handig is, maar ik denk niet dat het ligt aan je energieverbruik. Ik zou de "klassiekers" om wakker te worden eens proberen: Polsen onder de kraan, frisse neus, kopje koffie...
Lijkt me inderdaad dat het de werking van oxytocine en CCK is, dat zijn allebei hormonen die vrijkomen bij voeden en kolven waar je heel loom en slaperig van kunt worden. Sommige vrouwen hebben tijdens het kolven ook een suikerdip, wat ook een doodmoe gevoel geeft. Kolven gaat soms toch iets harder en heftiger dan een kind aan de borst, vandaar dat je het met kolven meer voelt. Vaak helpt het om vlak voor het kolven even een boterhammetje te eten en iets te drinken.
Ik drink meestal een venkel- of borstvoedingstheetje tijdens het kolven en eet iets kleins (beschuitje ofzo). Dat lijkt te helpen. Super dat je het al zo lang volhoudt!
Herkenbaar. Hier ook echt even een dipje en soms zelfs wat trillerig na het kolven. Moet dan ook echt wat drinken en eten. Moet vanwege extreem gewichtsverlies na de bevalling door de bv al anders eten (advies diëtist) en heb dus ook fantomalt. Thee met fantoamalt helpt bij mij wel om wat sneller weer "fit" te zijn. Misschien dat je dat kunt proberen? Kun je gewoon bij de reformwinkel of drogist halen. Staat meestal bij de nutrilon. Is een blik van 400gr.