Ons meisje is bijna 3 maanden.. Ze woog toen toen ze geboren werd 2600 gram. Eten gaat vanaf het begin moeizaam. Ze weegt nu precies 4 kg. Ze is dus nog syeeds erg magertjes. De laatste 4 weken is ze maar 340 gram aangekomen. Daarvoor kwam ze ook al niet veel aan maar dit is wel erg weinig. Ze heeft altijd gespuugd, maar de laatste paar dagen is het weer meer geworden. Waarschijnlijk omdat we van 120cc naar 150cc gaan. Ze drinkt dat meestal wel op, heeft ook honger, maar blijkbaar kan haar maagje het nog niet goed verwerken. Ze krijgt nu tijdens de voeding diarree en later ook nog spugen. Dus ja dan blijft er niet veel meer binnen. Nu maar weer op verzoek cb naar 120 gegaan. Advies cb is om het nog 1 week aan te kijken. Blijft ze veel spugen en komt ze niet aan dan kan ik volgende week naar het inloopspreekuur komen. Het wordt wel in de gaten gehouden. wij weten niet wat we nog moeten/kunnen doen. We volgen alle adviezen op maar het spugen b ijft. Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruik je al johannesbroodpitmeel in de fles? Bij mijn zoontje werkte dat erg goed, sindsdien nauwelijks meer gespuugd.
Hoeveel flessen geef je en hoeveel tijd zit er tussen de flessen? 6x 120/4 is beter dan 5x 150/5 voor kindjes met reflux. Je kan vrij simpel overdag naar om de 3 uur voeden als je dat niet doet.
We doen 6x120 om de 3 a 4 uur. we hebben voeding met johannesbroodpitmeel, eigenlijk al vanaf het begin.
Is t een optie om nog vaker kleinere flesjes aan te bieden? En lang rechtop houden na de voeding? Hier ook een spuger (wel bv dus net iets anders dan fv), met 4 mnd werd t beduidend minder en met 5 mnd was t over. Drinkt nogsteeds met fles 100-110 cc maar, aan borst denk ik meer (gezien mijn kolfcc's) Met alle sprongetjes (dus ook rond 3 mnd) nam t spugen even toe om dat weer af te nemen.
Ik houd haar 20 a 30 minuten rechtop na het drinken. Hoe lang deed jij dit? Ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn. Kwam jouw kindje wel goed aan?
Onze dochter was ook veel aan t spugen we gebruiken nu de dental speen van difrax (zonder johannesbroodpitmeel) dan moeten ook meer moeite doen voor het drinken bij ons heeft dat gewerkt. Misschien is dit ook wat voor jullie baby 😊
We gebruiken de s fles van difrax. De dental speen hebben we niet. Die zal ik eens gaan halen. Dank je wel!
Wij hebben ook de S fles van difrax. En onze dochter reageerd erg heftig op johannesbroodpitmeel (krampen) vandaar dat wij daarop uitgekomen zijn. Het is wel even een habdigheidje wat je in de speen moet krijgen. Maar dat komt zeker goed. Suc6!
Ik zou eerder de dr browns fles gaan proberen, hier doen veel kindjes het beter op dan de difrax flessen. Leefregels zijn; - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc). - zorg voor niet te veel prikkels. - geef je kindje vaker kleine porties per dag. - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt). - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt. - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt. - zorg dat je kindje goed boert. - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop. - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat. - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje. - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten. - sommige kindjes slapen liever op hun buik.
Dr brown fles hebben wij ook geprobeerd werkte niet melk kwam te snel.. Zelfs met kleinste gaatje.. Bij dental speen difrax moeten ze meer werken om De melk te krijgen. Eerst had onze dichter binnen 5 min fles op met dokter brown fles en toen difrax gehaald met dental speen nu doet 20 minuten over fles minder spugen en haast geen krampjes meer. Maar ieder kind is natuurlijk anders.. En idd wat MI87 zegt kan ze wel tegen koemelk? Dat zou ook nog een reden kunnen zijn..
Dank je wel voor de reacties. Ik heb het idee dat we de leefregels al volgen. dr brown fles hebben we geprobeerd maar dat werkte niet. Daarom weer op difrax fles over gegaan. Die werkte het beste. koemelkallergie zit ik de laatste tijd ook aan te denken. Ze heeft niet alle symptomen, maar wel een aantal. Dus het zou kunnen. Ik ga dit sowieso de volgende keer bij cb bespreken.
Ik weet niet wanneer je naar het cb moet, maar ik vind sowieso dat je voor medische zaken naar een echte arts moet. Ha of ka dus.