Hoi, Ik zie telkens onderwerpen waar ik lees dat jullie je kinderen 5x180+6 voeding geven. Nou bij ons gaat dat er niet in. Ze krijgt om de 3,5 á 4 uur 150+5 binnen. Meer wil ze echt niet. Ze groeit wel goed. Ze is nu 7.200 gram. Maar ze moet nu toch 1 liter binnen krijgen? Ik heb ook geprobeerd om haar een groente of fruit hapje te geven maar daar gaat ze van kokhalsen met resultaat dat ze in een boog alles wat in haar mag zit overgeeft. Ik wordt hier wel onzeker van hoor.....
Ze "moet" helemaal niks! Je doet het prima. Het ene kindje heeft meer behoefte aan vollere flessen als het andere kindje. Gewoon lekker zo doorgaan en pas over een tijdje weer een groente of fruithap proberen.
Bij onze Demi heeft het ook heel lang geduurt voor ze 180/6 op kon. En dat heeft ze eik niet 5x op een dag gedaan. Op een gegeven moment kreeg ze 2 x 150/5 en dan 3 x 180/6 Meer kreeg ze gewoon niet weg. Als je kleintje gewoon goed groeit is er neits aan de hand hoor! Maak je geen zorgen!
Wij bieden fabian 4 x 180 +6 aan. Maar meestal laat hij nog wel 50 ml staan. Misschien is je kindje wel toe aan 4 flessen en gaat ze dan beter drinken. Fabian wilde op een gegeven moment ook haast niet drinken met 5 flessen. Nu met 4 flessen gaat het steeds beter.