Reflux???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby09, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Welke symptomen had jullie kindje met reflux??
    Ik denk namelijk dat mijn meisje dat heeft. Ze hikt standaard na haar fles, kan niet of heel onrustig op haar rug slapen, maakt smak geluiden en is continu met haar tong bezig. Ze kan ook hele vieze gezichten trekken . Na fles 1 rond 7 uur slaapt ze nog goed na fles 2 word het al minder en vanaf fles 3 is ze onwijs veel wakker en naarmate de dag verstrijkt word ze steeds ontroostbaarder met als gevolg dat ik s avonds met een overprikkeld kindje zit. Ze spuugt vrij weinig maar als ze spuugt dan is het een hele golf en komt het echt uit haar tenen. En als ze een boertje moet laten verslikt ze zich vaak waardoor je zowat denkt dat ze stikt... zit mijn gevoel goed? Ben zo bang dat ik voor niks naar de ha ga...

2. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Mijn dochter heeft er volgens het bureau ook last van, ze is na de fles erg onrustig en er komt voeding terug. Ook ligt ze niet graag op haar rug. En ze is erg druk bezig.
    Ook verslikt ze zich vaker in haar speeksel, volgens de arts is het maagzuur in combi met wat voeding. Af en toe best zielig om te zien.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kan reflux zijn. Klinkt bekend. Mijn zoon en dochter hebben verborgen reflux. Dir spugen niet veel maar slikken alles terug en dat doet zeer aan de slokdarm. Ik zou even langs de ka of ha gaan. Dan kunnen ze er iets voor krijgen.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Kan reflux zijn.. Je kan haar alvast behandelen als een reflux baby.
    *Bedje schuin omhoog
    * Na de voeding niet te snel neerleggen of drukke dingen doen.

Als ze dan nog zo onrustig blijft kan je naar de huisarts gaan voor medicatie .. Maar daar kan ze ook weer bijwerkingen van krijgen.

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Dit doen we gelukkig al.. maar nog steeds is ze onrustig en gespannen. Vanmiddag ga ik naar de ha en hoop dat hij me niet zomaar wegstuurt.. ik voel gewoon dat er iets is. Ook haalt ze soms heel zwaar adem en versnelt haar ademhaling..

6. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ons zoontje had veel last van de hik, veel tong uitsteken, veel slikken en na 2 uur kwam voeding terug. Hij rook zuur en huilde veel. Ook keek hij bang als ik hem plat in zijn bedje legde, dat vond ik nog wel het ergste. Overstrekken hoorde er ook bij.

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ben bij de ha geweest en hij heeft bevestigd dat het idd reflux is, we gaan het nu eerst met nutriton proberen, als ze er dan nog last van heeft gaan we aan de zantac maar dat is dus nog even afwachten. Pff en dan baal ik weer, want ik werk in de kinderopvang en weet van nutriton af. Had ook al 2 weken het idee dat ze reflux heeft waarom ben ik dan niet eerder naar de ha gegaan?? :( Maarja heb nu wel even de bevestiging dat dat het is en we gaan er iig wat aan doen!

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    De huisarts gaat het volgende vragen:
    - heb je het bedje al schuin gezet?
    - gebruik je al nutriton om de melk te verdikken?
    - Houd je haar al zo veel mogelijk rechtop?

Bijna alle baby's geven melk terug in meerdere of mindere mate; echt ellendig wordt het als ze maagzuur terug geeft en weer doorslikt. Verborgen reflux heet dat en dat had onze dochter. Dagen en dagen huilen en gorgelen met maagzuur... als ik er nog aan denk:( Nu is ze er gelukkig over heen gegroeid. Probeer eerst de dingen die ik hier boven beschrijf en ga als dat niet helpt naar de huisarts. Meestal branden huisartsen hun handen niet aan baby's en krijg je vrij makkelijk een doorverwijzing naar de kinderarts.
    Sterkte er mee....

9. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Sinds gistermiddag dus nutriton gaan gebruiken, maar nu spuugt ze zelfs met nutriton... dat mag toch niet??

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik weet niet hoeveel je er in doet? Het is geloof ik 1 afgestreken schepje per 50 ml. Bij de difraxfles moest ik toen wel over naar speen M. Wat ook helpt is regelmatig pauzes houden tijdens het drinken zodat het meer tijd heeft om te zakken. Heeft ze geen last van maagzuur?

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Op het pak staat 1 schepje per 100 ml dus ik doe 1 schepje en een beetje voor 120 ml. Ze neemt zelf al pauzes tussendoor en ze moet ook standaard halverwege haar fles even boeren. Ik gebruik de 1-2-3 speen van difrax maar zal straks eens de M proberen.
    Ik denk wel dat ze last heeft van maagzuur, ze is nu nog onrustiger na haar fles dan zonder nutriton.. Pff ik weet het allemaal even niet meer hoor.. Misschien toch maar weer de HA bellen?? Of nog even aankijken??

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier spuugt Ziva ook nog ondanks de nutriton.
    Maar nu met medicatie kan het geen kwaad voor de slokdarm en doet het geen pijn meer. Dan is het hooguit hinderlijk dat ze spugen.
    Ik doen 2.5 schepjes op 200ml. Maar wel in de S speen van difrax.

Je moet het ook even de tijd geven meid, en anders over op medicatie + nutriton.

13. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook reflux en toen we eenmaal met de medicijnen zijn begonnen is het beter gegaan, ze had toen geen last meer van maagzuur. Ook krijgt ze voeding tegen spugen en extra nutriton en dan nog spuugt ze erg veel (ze is nu ook een stuk beweeglijker) dus ja ook met nutriton gaat het spugen niet over althans hier niet maar ze heeft er gelukkig geen last meer van......

14. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hè wat vervelend voor je meisje... Misschien krijgt ze darmkrampjes van de nutriton. Mijn zoontje zijn ontlasting veranderde erdoor, waardoor hij erg zijn best moest doen om te poepen. Dat vond ik zieliger dan het spugen...

Mag ik vragen hoe jouw ha reflux vastgesteld heeft? Wij moesten naar het ziekenhuis voor een 24 uurs ph meting (waaruit bleek dat hij geen last had van reflux).

15. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Vanwege de symptomen heeft hij het vastgesteld.. en nu zoeken naar iets wat helpt.. denk als de nutriton en medicatie niet werkt ik pas word doorgestuurd maar zover is het nog niet

Deel Deze Pagina