Hier gaf het cb hetzelfde advies. Bij de afspraak met 4 maanden werd aangeraden om 4x per dag te gaan voeden en haar 's nachts te laten huilen als ze wakker zou worden... Ik voedde toen nog zeker 8 keer per dag, ook 's nachts dus. Echt heel raar om dan te adviseren ineens over te gaan op 4 voedingen en 's nachts niks meer... Maar goed, nu is ze bijna 6 maanden en drinkt ze nog steeds een keer of 6 tot 8 per dag, ook nog altijd lekker 's nachts. Ben benieuwd wat het cb daar van gaat zeggen eind deze maand
Nou inderdaad dat vraag ik me ook af! Of ze hebben geen kids, dat kan ook nog! en wat betreft dat moeten ze leren van t CB! Wat moeten ze leren, leren om op te geven, want hun papa/mama komt niet? Die gene die hun veiligheid en geborgenheid behoort te geven laat hun "stikken" omdat het CB zegt moeten ze leren. Belachelijk hoor.
Maak je hem(haar?) wakker voor die fles van 23.30? Anders zou ik daar eens mee stoppen en bijvoorbeeld om 22.00 ofzo de laatste fles gaan geven.. In ieder geval steeds meer vervroegen.. Het kan ook best dat ie snachts walker word omdt jij m dan om 23.30 uit zn diepe slaap haalt
En wbt het cb en 'andere mensen' lekker laten kletsen en doen waar JIJ en je kleintje je goed bij voelen Het is jouw kind en niet die van iemand anders
Met 4 maanden nog niet doorslapen en dat door het cb niet normaal gevonden worden? Geloof dat ons zoontje dan echt abnormaal is, slaapt namelijk ook nog niet door. Is 14 maanden. Gewoon bij jullie in bed nemen, je eigen nachtrust is net zo belangrijk! Het in het eigen bedje slapen komt vanzelf een keer!
Mijn zoontje is net 6 maanden geweesten slaapt sinds 2 maanden door (thank god) ik moet hem altijd om 7 uur wakker maken als ik moet werken. Snds vorige week heeft hij een helmpje en sindsdien word hij rond ene uur of 5 a half 6 wakker Ikpak hem en leg hem dan bij mij opbed. Cb lekker laten kletsen en doen wat JOU een goed gevoel geeft Ene oor in en andere oor uit Baby's huilen niet voor niks, ze kunnen nog niet praten, alles drukken ze uit in huilen. Alstie bij jou in bed verder slaapt, zegt hetal genoeg datie gewoon bij mama wilt zijn. Ik zeg vaaktegen mijn man: stel je eens voor datje in een kooi zit waar je niet uit kan en niet kan praten.. Dan word je toch ook gek en wil je dat iemand naar je toekomt
Ehmmm ik heb niet alle reacties gelezen, maarreehhh VEEEELLLLL kindjes slapen nog niet door op die leeftijd hoor. En laten huilen vind ik een bizar advies van het cb op deze leeftijd. Kan het kind geen honger of dorst hebben? Dat verandert nl steeds weer. Bv-kindjes drinken rond de 4 maanden meer dan daarvoor en krijgen dan "regeldagen" zoals dat wordt genoemd. Hij kan zich ook gewoon veiliger voelen bij jullie, nou en? Daar kan je toch gewoon aan toegeven? Je krijgt een kindje om het met zorg en liefde te omringen en op te voeden tot een goed mens, laten huilen van zo'n klein kindje 's nachts omdat jijzelf of anderen vinden dat het door moet slapen vind ik echt een slechte zaak Sterkte ermee, ik hoop dat je een oplossing vindt!
Hoi! Ik heb ook niet alles gelezen, maar volgens mij zijn er meer kinderen die met 4 maanden niet doorslapen dan wel hoor... Ons zoontje is 14 maanden en heeeeeeel af en toe slaapt hij een nacht door. Dan worden we heel verbaasd wakker van de wekker, haha, dat komt echt haast nooit voor.... Er is gewoon altijd wel een reden te bedenken: tandjes, kiesjes, hij heeft een aantal keer oorontsteking gehad en keelontsteking, dromen en in paniek wakker worden, etc. De laatste maanden laten we 'm vaak een aantal minuutjes huilen en vaak slaapt hij dan zelf weer in, maar als het huilen aanhoudt of erger wordt en doordat we allebei ons hoofd erbij moeten houden de volgende dag op werk, nemen we 'm dan tussen ons in en dan slaapt hij vaak weer verder. Voordat hij 18 is zal 'ie wel in z'n eigen bed slapen hoor, hahaha