Mijn dochtertje is nu vier maanden en slaapt ineens niet meer door. Vanaf dat ze 3 weken is sliep ze al de hele nacht door maar sinds 2 weken niet meer. Het is niet dat ze honger heeft want eten wilt ze niet. Ze wordt wakker en begint te huilen (zachtjes) als ik dan naar haar toe ga en der speentje geef dan gaat ze weer slapen. Maar dit is elke keer voor een uurtje en dan weer hetzelfde.. ik blijf dus de hele nacht heen en weer lopen.... Als ik probeer om haar even te laten dan gaat ze alleen maar harder huilen en raakt ze overstuur dus dat helpt niet. Zou dit een sprongetje kunnen zijn? Heeft iemand anders hier ervaring mee of tips?? Alvast bedankt!
Zou kunnen, maar misschien ook het eerste begin van tandjes... Thirza ging zich vanaf die tijd ook vaker melden 's nachts en een maand later kwamen de eerste tandjes. Inmiddels zijn nummer 3 en 4 net door en daar heeft ze zelfs een dikke anderhalve maand last van gehad
Zou inderdaad een 12 weken sprong kunnen zijn? Ik heb er niet echt ervaring mee, behalve dat mijn zoontje wel eens periodes eerder wakker werd en ik ook heen en weer kon lopen met een speentje. Toch wil ik m hier niet aan laten wennen aangezien je dan dus kan blijven lopen. Ze moeten ook leren zelfstandig weer in slaapt te vallen, maar omdat jouw dochtertje dat al kan, denk ik dat het echt een fase 9sprongetje) is.... Even doorbijten dus... Misschien helpt t om een tutdoekje oid door het speentje te trekken zodat ie EN beter in het mondje blijft zitten EN dat ze m misschien zelf beter kan vinden/ pakken in dr mondje kan stoppen? (Mijn zoontje lukt dit trouwens nog niet helemaal hoor... maar misschien is die van jou wat sneller?)
12 weken sprong denk ik niet aangezien ze 4 maanden is maar hier hebben we af en toe ook van die nachten, soms 3 achter elkaar en soms gaat het een week goed, tja, ik slaap zelf ook niet elke nacht hetzelfde maar het is voor zo'n kleintje inderdaad de kunst om dan zelf weer in slaap te komen.
hahaha maar ze is inderdaad 2 weken te laat geboren dus het zou kunnen. Heb gelezen dat deze sprong erg lang kan duren vandaar ook mijn idee..... Maar niemand dus een echte tip... Het breekt je op een gegeven moment zo op.... ( look like this)
hahaha dat is nog eens een goed tip!!!! hahaha Maar het is wel lastig hoor... Hoe kom ik er achter of het evt. de tandjes zijn??? Voel wel wat hobbel de bobbel in der mondje maar niet echt tandjes...
tandjes herkennen (en zeker het begin als je nog niks ziet) is altijd erg moeilijk, een paar herkenningspunten zijn: onverklaarbaar plotseling huilen alsof er pijnscheuten zijn, verhoging, zure lucht vd poepluiers, vaker poepluiers, graag willen bijten overal op, veel kwijlen. maar dat is best lastig want mijn meisje bijt ook overal graag op en kwijlt als de ziekte maar bij haar geen tandjes denk ik, lijkt gewoon een fase hier, de ontdekkingsreis van alles proeven zeg maar.
Wel herkenbaar. Vera sliep ook (meestal) door van 4 weken tot iets van 3 maanden. Toen opeens van de een op de andere dag niet meer Zij wilde wel drinken (ik geef BV), en dan viel ze na de voeding direct weer in slaap. Meestal kwam ze 1x per nacht, soms 2x :x Ik weet niet of jij BV geeft? maar ik heb gelezen dat tussen 3-6 maanden het doorslapen minder wordt en daarna langzaam weer beter gaat. Bij BV-kindjes dan... Verder kan het heel goed het 19 weken sprongetje zijn hoor, die kan al met 14/15 weken beginnen... Ik weet niet of t bij Vera echt honger was, ik denk meer 'mama'-honger... Als je geen BV geeft, wil ze dus misschien ook 's nachts graag bij mama zijn? Hier gaat het nu weer wat beter, nadat we haar op haar eigen kamertje hebben gelegd sinds 2 weken... Ze slaapt nu gelukkig weer wat vaker de nacht door.
Ow, misschien een tip om haar juist (weer?) bij jullie op de kamer te laten slapen? Dan hoef je niet je bed uit om die speen erin te doen... En misschien vind Jade het juist wel fijn om bij jou te slapen en gaat ze niet meer huilen? Verder heb ik helaas niet echt tips...