4 maanden en net over op flesvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by lob, May 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    hallo ladies,

ik ben bijna helemaal overgestapt van bv naar fv. alleen de ochtendvoeding is nog bv maar dat zal over ca. 1 week ook vervallen.
    ben dus nog niet zo thuis is flesvoeding, en vraag me het volgende af....

mijn manneke weegt 5860 gram. en krijgt nu 1 x bv en 4 flesjes. de fles van rond 23.00 is 180ml/6 schepjes en de rest zijn 165/5 schepjes.
    deze flessen drinkt hij goed leeg, en ik had zelfs het idee dat hij wel meer luste... geprobeerd... drinkt hij wel leeg maar ik had het idee dat hij er last van had en hij spuugde ook meer dan normaal.
    het cb denkt dat de verhoging misschien iets teveel was, maar adviseert ook dat ik niet met halve schepjes moet gaan werken.

maar wat dan? moet ik dan telkens 1 voeding verhogen naar 180/6 tot dat ze alle 5 zo zijn?

thanks voor jullie reacties!

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    ja! zou ik wel doen. rustig per fles verhogen en kijken hoe dat gaat. Als je opeens alle flessen gaat verhogen, kan ik me voorstellen dat hij er last van heeft en meer gaat spugen.

er is een rekensommetje voor de hoeveelheid voeding die hij mag hebben.

hij weegt nu 5860 gram. dus 5.8x150=870cc voeding op een dag mag hij dus hebben (hoeft niet!) dit kan je verdelen over 5 flessen, dan krijgt hij 174cc per fles ongeveer.
    maar dit zijn maar richtlijnen hoor!

mijn meisje weegt minder dan jou zoontje, en zij drinkt dus wel 5 flessen van 180/6 dus 200cc voeding.. iets teveel, maar volgens CB geen probleem!

kijk gewoon naar de behoefte van je zoontje. dan komt het wel goed ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat je als tussenoplossing kunt doen is 180cc water+6 schepjes aanmaken. Maar dan 20 cc weggieten. Dan heb je dus 180cc aan voeding. Misschien gaat dat wel goed?

Share This Page