Hallo allemaal, 1) Lisanne slaapt bijna altijd door. Heel mooi dus. Maar heel af en toe wordt ze 's nachts nog wakker. Soms slaapt ze zo weer verder maar soms ook niet en doet ze dat pas na een flesje. Maar overdag krijgt ze in totaal ruim 900cc, dus als ze 's nachts een flesje wil, komt ze over de maximum hoeveelheid. (Dit is in 1 1/2 maand 2x gebeurt, dus niet heel vaak) Wat zouden jullie doen? 2) Hoe kan ik haar wat langer over de fles laten doen bijv. 20 minuten ipv 10?? We gebruiken kleinste aventspenen en stoppen voor een boertje wil ze niet
Je mag best eens over die 1000cc gaan. Het is ook geen harde grens. Alleen dagelijks eroverheen is wel een probleem (al is ook niet iedereen het daarmee eens). Als het eens per week is zou ik me er niet druk over maken. En anders overdag misschien iets extra's? en 2) heeft ze nog veel zuigbehoefte na de fles? Als ze er geen last van heeft dan is 10 minuten niet zo erg. Je zou nog een ander merk speen kunnen gebruiken. Anders kom je bij het indikken van de voeding, maar dan verzadigd het ook meer, en gaat ze minder flesvoeding eten. En dat hoeft dan ook weer niet..
Hai, Je eerste vraag, dat komt hier ook wel eens voor maar dan met een extra laatste fles 's avonds laat. Ik maak me er niet zo druk om, het is maar af en toe... Eventueel zou je kunnen proberen of ze weer wil gaan slapen zonder fles maar met een speentje, hier werkte dat prima toen Mischa begon met doorslapen. Hij werd toen ook nog wel eens wakker, maar dan probeerde ik eerst een speentje en 9 van de 10 keer sliep hij dan door. De eerste keer stond ik met een vers klaargemaakte fles in mijn handen bij een slapende baby, zo ben ik er achter gekomen. Wat je tweede vraag betreft, misschien kun je een beetje johannesbroodpitmeel (Nutriton, kun je bij de drogist kopen) door de fles doen? Daarmee maak je de melk wat dikker en kan ze het niet zo snel meer drinken. Dit wordt meestal gebruikt voor spugertjes, om de melk beter in het maagje te laten blijven, en om kindjes langzamer te laten drinken. Succes ermee!
Haha, zo krijg je geen reactie, zo twee tegelijk. Deepfreeze, van die extra verzadiging hebben we hier helemaal niets gemerkt! Misschien gewoon even uitproberen... Probleem met een ander merk speen gebruiken is dat op de Avent flessen Avent spenen moeten. Dan moet je dus ook over op andere flessen... En het probleem is dat bij iedereen een andere fles en speen het beste lijkt te werken, echt advies kan niemand je dus geven.
Oke dus dat ze af en toe bove de 1000cc uitkomt is niet erg. Meestal is ze na de fles wel tevreden. Af en toe jengelt ze wel wat, maar dat is dan maar kort. Spugen doet ze niet, af en toe een mondje teruggeven wel, maar dat is normaal lijkt me. Ze heeft nogal een onregelmatig ontlastingpatroon, zal het geen moeilijkheden geven als ik de voeding dikker maak? In de babydoos van prenatal zat een zakje nutriton, maar daar staat op vanaf 4 maanden.
Ik denk dat dat geen Nutriton is maar rijstebloem, dat is weer wat anders. Lekker ingewikkeld. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik dacht dat je kindje spuugt, maar wilde even uitleggen hoe nutriton werkt. Volgens mij zijn er kindjes die diarree krijgen van nutriton en kindjes die verstopping krijgen, en alles daar tussenin, dus dat zul je even zelf af moeten wegen of je het aandurft om te proberen...
hier hebben we ook nutriton door de fles. de ontlasting van mijn zoontje is er eigenlijk alleen maar beter op geworden. in het begin had hij elke dag een poepluier, zo opeens zat hij om de dag (denk doordat we overgegaan zijn op voeding voor hongerige baby's) en nu sinds we de nutriton gebruiken heeft hij netjes weer elke dag een poepluier en geen last van krampjes. ik ben begonnen met nutriton omdat mn zoontje veel spuugde en de voeding te snel ging. het werkt echt super. als ik jou was zou ik het gewoon uitproberen. anders kom je er niet achterhoe je kindje er op reageert. oja in de prenataldoos zit rijstebloem. dat mag je pas vanaf 4 maand geven,nutriton mag vanaf de geboorte.