Dikke bult!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minyaweth, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo iedereen,

Altijd als Vigo valt, moet het ook gelijk hard gaan... :rolleyes:
    Gevolg is dikke krokodillentranen en een dikke bult. Nu wil ik de bult altijd gelijk koelen met een koud washandje, maar hij laat het gewoon absoluut niet toe! Hij begint dan nog harder te huilen en hysterisch de washand van zijn gezicht af te slaan.

Zijn er nog andere manier om de schade te beperken?
    Wat doen jullie zoal?

Liefs Minya.

2. Ruben

Ruben Actief lid

Jan 3, 2008
    171
    0
    0
    Ze zeggen boter er op smeren of van die vsm zalf, calendula geloof ik..

Gr, diana

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Groene arnicazalf is het beste.

Marijn

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Inderdaad de vallen en stoten creme van de VSM Arnicacreme erop smeren. Ik neem die zelfs mee als we ergens naar toe gaan en we niet meteen kunnen koelen. Werkt echt heel goed.

5. augustus

augustus Niet meer actief

Hier smeren we altijd arnica creme van vogel..

werkt super!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips! Die creme die kende ik al wel, alleen (stom genoeg) nog nooit in huis gehaald... :rolleyes: :) Van de week maar even halen dan... ;)

7. Tink

Tink Niet meer actief

Ik zou die crème dan wel in de koelkast leggen. Iets kouds erop helpt nl. het beste. Dus dan heb je 2 vliegen in 1 klap :)

Wij gebruiken overigens altijd coldpacks. Die liggen standaard in de vriezer. Als er eentje een bult valt pak ik zo'n ding, doe het in een washand of keukenhanddoek (wat maar het snelst voorhanden is) en hou dat ertegenaan.
    En ja, dan brullen ze wel even, maar het moet toch echt :). Dat is in een paar minuutjes over!

8. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Iets wat vettig is in ieder geval. Dit kan voorkomen dat als de buil groot word de huid kan knappen en in boter schijnt een stofje te zitten die verdoofd. ( weet het nog niet uit eigen ervaring maar dit is wat mij is verteld door iemand die in het ziekenhuis werkt op de kinderafdeling ) Dan zou je zo zeggen dat het betrouwbaar is.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dus dan kan ik net zo goed een kwak halvarine op zijn koppie smeren in het vervolg? :) Is goedkopen dan die andere zalf hahahahaha

10. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    Even off topic nog een tip.
    Als kinderen vallen en er is bloed bij,gebruik dan een donker gekleurd washandje of doekje.
    Dit is een tip die ik op het werk kreeg. Bij een lichte kleur zien de kinderen het bloed meteen en schrikken!

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn ervaring met bloed is juist dat als jij er niet schrikkerig ofzo over doet zij t ook niet doen op deze leeftijd.
    Angst etc over dat soort dingen komt pas later.

12. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Zuid Limburg
    ja dat klopt ook. Het belangrijkste is dat je zelf niet schrikt. Dat doen wij hier ook hoor. Maar ik bedoelde dit meer als gewonen algemene tip.

Share This Page