4 maanden en niet meer slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolce83, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce83

Dolce83 Lid

28 sep 2007
    74
    0
    0
    Sinds 2 weken wil mijn dochter van 4 maanden echt niet meer slapen overdag. Met moeite slaapt ze tussen de 1e en 2e fles 45 minuten en 's middag slaapt ze nog maar zelden een half uur ( bij mij op schoot...).
    Ik vind dit echt heel vermoeiend!

Op het kdv proberen ze het al niet eens meer om haar 's ochtends in bed te leggen, want ze krijst de hele boel bij elkaar.
    Thuis ga ik vaak wandelen zodat ze in ieder geval een beetje slaapt in de wagen.

Ze is een heel vrolijk en helder kindje, ze wil alles zien en meemaken, maar aan het einde van de dag zie ik haar echt vechten tegen de slaap, maar toch wil ze niet slapen...

Hoeveel slapen jullie kindjes?

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hmm vervelend, misschien een fase die weer overgaat? slaapt ze 's nacht wel goed? Zo ja dan zou ik me niet al te druk maken hoor! Mijn meisje slaapt overdag zo verschillend, soms helemaal niet, soms hazeslaapjes en soms veel dat verschilt enorm, maar ik vind 's nachts veel belangrijker. Hopelijk gaat het snel over! Succes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zit ze niet gewoon in de 19-wekensprong? Kijk eens op www.oeiikgroei.nl zou ik zeggen, ;)

4. Dolce83

Dolce83 Lid

28 sep 2007
    74
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Het kan best een sprong zijn. Ze heeft gisteren in ene een lange slaap in de ochtend en in de middag gedaan. Hopelijk vandaag weer, heb haar net in bed gelegd...

5. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Dolce83 heel herkenbaar !
    Caitlin is soms zo ontzettend moe maar toegeven ho maar... heb nog niet bij de sprongetjes gekeken maar denk wel dat het daar mee te maken heeft.

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris slaapt nog best veel overdag.
    's Morgens en 's middags toch wel minimaal anderhalf uur en meestal nog een kort slaapje ergens tussen 17.00 en 18.00 uur.
    Ze heeft nu wel wat last van haar sprongetje en slaapt wat onrustiger. Ook kost het meer moeite om in te slapen

7. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Jasmijn maakt overdag 3 of 4 keer een dutje van ong 1 uur.
    Maar slaapt op het moment wel wat moeilijker in.
    Snapt dat niet, zo'n heerlijk bedje, lekker warm een dutje...zucht.... :)

8. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    onze meid is bijna 4 maanden en slaapt overdag zo'n 3 a 4 keer en niet langer dan een uur per keer...soms een half uur of 45 minuten.....
    ze geeft heel duidelijk aan dat ze moe is en we hebben het idee dat we haar op het juiste moment in bed leggen maar na niet langer dan een uur is ze klaar wakker!
    en eigenlijk heeft ze dat al vanaf 2 maanden, zulke korte slaapjes...
    en het lijkt wel of ze nu nog minder wil slapen!
    eerst hebben we nog geprobeerd met muziekje, speentje, e.d. om haar langer te laten slapen maar ze is gewoon echt uitgerust, zeg maar!
    en s'nachts slaapt ze heel goed, dus nou ja....
    dat vind ik toch wel belangrijker!

dus dolce, ik weet niet of je kindje s'nachts goed slaapt? maar als ik het zo lees, is je kindje gewoon tevreden!

groetjes!

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    :) :)
    Konden we af en toe maar met ze ruilen he ;)

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte al niet zoveel geslapen overdag als andere kindjes.
    Hij heeft t blijkbaar gewoon niet nodig en wil er lekker bij zitten enzo!
    Zolang hij s'nachts maar beter slaapt dan overdag vind ik t allang best.
    Heeft ook even geduurd hoor voor ik zo ging denken, want ik deed ook vergelijken.
    Maar elk kindje is anders!
    Ons CB zei laat hem maar uur huilen, nou dat doe ik dus echt niet he! Uitgeslapen is uitgeslapen..

11. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Alles wat je schrijft is alsof ik het zelf geschreven heb! Hier ook zo een dus.
    Eerst sliep ie overdag nog best wel wat. Maar de laatste paar dagen is ie overdag echt niet in slaap te krijgen. En zodra je hem er dan uithaald, begint ie te kraaien, lachen, kletsen enzovoort.
    Ook als er visite is dan zit ie ze echt helemaal in zich op te nemen.

Ik denk dat dit een sprongetje is. Heb nog nooit eerder wat gemerkt van een sprong, maar hij doet de laatste dagen ook steeds weer nieuwe dingetjes. Verder gaat hij nu een uurtje eerder naar bed en slaapt dan 10 uur achter elkaar heerlijk door. Fijn voor ons en ook goed voor hem.

Het huishouden schiet er nu wel behoorlijk bij in... haha ;)

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het kan een fase zijn, het gaat wel weer vanzelf over.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

3 of 4 dutjes van een uur? :confused:

K. haalt dat bij lange na niet... plus dat hij snachts onwijs slecht slaapt... zwaar vermoeiend!

Deel Deze Pagina