8 weken sprong?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kissie, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik heb het boek oei ik groei niet. Maar ik vermoed Lars in een sprong zit. Het is een supermakkelijk kind, huilt nooit, ook niet als je hem in bed legt. Dronk altijd zijn flessen leeg. Sinds gisteren laat hij soms wel 60 ml van de 150 ml staan en spuugt ook nog eens een deel van de fles eruit. Ook is hij erg onrustig. Hij is heel erg moe, maar slaat zichzelf steeds met de armpjes wakker. Hij jengelt ook ineens veel. Is dit een sprong of toch wat anders? Hij heeft ook al 3 dagen niet gepoept trouwens... en hij heeft dinsdag zijn eerste prikjes gehad.

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens het oei ik groei boek is er inderdaad met 8 weken een sprong. :)

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja maar drinken ze dan ook de flessen niet leeg? Ik vind het zo raar want hij is normaal altijd wel in voor een lekker flesje...

4. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Als hij ook al 3 dagen niet heeft gepoept, kan hij misschien ook last van zijn darmen hebben, omdat hij zijn ontlasting niet kwijt kan. Wellicht dat hij daardoor ook niet goed drinkt, omdat hij 'vol' zit. Je zou kunnen proberen om hem wat lauw water te laten drinken, bij Noƫlle wil dat nog wel eens werken als ze nog niet heeft gepoept.

;) Frieda

5. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik heb hem net zonnebloemolie gegeven en hij heeft iets gepoept. Ik dacht ook idd dat het daarvan kwam. Als de darmpjes vol zitten kan er natuurlijk niet veel meer bij in....

6. Hier toevallig deze week het zelfde. Laura heeft ineens al twee dagen niet meer gepoept en drinkt inderdaad ook minder. Ik dacht ook aan een sprongetje. Toch raar dat ze dan ineens niet meer poepen?

7. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    hier ook een sprongetje. Ze is nu 7 weken (maandag 8 weken) en is nu al een paar dagen hangerig, wat meer huilen dan normaal... niet helemaal zichzelf. Verder poept en plast ze wel goed, en drinkt ze ook steeds meer (maak nu telkens 135 ml, maar soms wil ze wat meer en drinkt ze 165 ml).
    Wat ik wel heel duidelijk merk is dat als ze wakker wordt ze echt actief is en snel verveeld en wat anders wilt doen. Alleen bij mama zitten is niet genoeg.. nee, ze wil iets aanraken, kijken, mee door de kamer lopen (bij mij op de arm natuurlijk ;))en nieuwe dingen bekijken. Ze lacht dan echt de hele tijd, en vind alles prachtig. Totdat ze moe wordt, en kruipt ze echt lekker bij me met haar hoofd op mijn schouder, en gaan we even rustig zitten en gaat ze slapen (in de box of in de wieg). Maar als ze wakker is en ik ga niet dingen met haar bekijken, of haar dingen laten aanraken of spelen, dan gaat ze echt huilen... Dus het is wel een beetje vermoeiend aan het worden, maar het is ook superleuk om te zien hoe zo'n kleintje langzaam de wereld aan het verkennen is..

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik heb vanmiddag het cb gebeld en het verhaal verteld. Er heerst hier een buikgriep onder kinderen. Daarom drinkt hij waarschijnlijk zijn flessen niet leeg, ik moet kijken of hij voldoende plast en anders naar de dokter gaan. Hij heeft net zijn fles weer leeggedronken voor het eerst, dus ik hoop dat het morgen over is :cry:

Share This Page