4 maanden en nog steeds honger 's nachts

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kissie, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars is al 4 maanden geweest en krijgt 5 flessen van 200. Meestal laat hij in elke fles 40 ml staan. Hij krijgt nog een fles om 23 uur en heeft dan vaak tussen 5 en 6 weer erge honger. Hij heeft altijd wel doorgeslapen van 23 uur tot 7 uur half 8. Maar sinds een paar weken niet meer. Ik ben al overgegaan van de omneo naar de standaard. Forte wil ik liever nog niet ivm moeilijk poepen. Die fles van 23 uur kan ik dus nog lang niet weglaten. Zouden jullie al nutrix door de fles gaan doen? Potjes doe ik liever nog niet omdat hij vaak eczeem heeft en anders de flessen helemaal niet meer leegdrinkt... Of zou hij juist wel toe zijn aan vaste voeding??? Dat hij daarom honger heeft 's nachts..

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb gisteren voor het eerst 2 schepjes rijstebloem in de fles gedaan. Nathan werd namelijk ook steeds vroeger wakker.. en wilde dan drinken. Overdag drinkt hij zijn flessen meestal ook niet leeg. Nu werd Nathan vanmorgen om kwart voor 8 wakker! De laatste voeding gisteravond was om half 10!

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe vroeg werd Nathan wakker dan? Ik zit ook te denken aan rijstebloem, maar Lars heeft vaak eczeem en poept moeilijk dus ik weet het niet... Moet dinsdag naar het cb, dan ga ik het vragen. Lars is ongeveer al 7,5 kg dus misschien heeft hij idd wel niet genoeg aan 5x 200.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan werd dan om 5 uur/ half 6 wakker... Maar goed we hebben het nog maar 1 keer geprobeerd. Kijken of het vannacht weer zo goed gaat!

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Oke ben benieuwd. Dat is nogal een verschil op die twee schepjes zeg! Laat je het even weten?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi,

Rijstebloem kan verstoppend werken maar dat hoeft niet altijd. Je kunt het proberen en als dat verstopt dan stop je er onmiddellijk mee. Volgens mij is rijstebloem ook niet allergeen (maar dat weet ik niet heel zeker hoor) dus zou je het wel kunnen proberen (ivm eczeem).
    Overigens is rijstebloem lang geen wondermiddel. Het komt vaak voor dat het niet helpt niet door te slapen. Maar proberen kun je altijd. Hier heeft het overigens wel gewerkt
    Vaste voeding idd beter van niet ivm eczeem.
    Ik weet nog dat wij rond 4,5 maand ook zo'n periode hadden. Hij werd net een uur of anderhalf te vroeg wakker. Ik heb de laatste fles toen opgehoogd en 4 scheppen rijstebloem gedaan. Het heeft geweldig geholpen, moet ik zeggen.
    Rond 5 maanden hebben we pas de fles van 23:00 uur weggelaten.

Succes.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nou vannacht ging het helaas wat minder. Nathan werd wakker om half 5 omdat hij zo moest hoesten. Toen wilde hij niet meer slapen. Heeft toen om half 6 een paar slokjes bv gehad en sliep weer verder tot kwart voor 9. Als hij niet zo had gehoest had hij volgens mij wel doorgeslapen maar doordat hij nu wakker was wilde hij niet meer slapen.

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou gisteren voor het eerst in de fles van 23 uur twee schepjes rijstebloem gedaan, maar Lars werd gewoon weer om half 6 wakker :( slaapt daarna altijd wel door tot 9 uur.

Deel Deze Pagina