Het is nog niet helemaal vastgesteld maar waarschijnlijk heeft Roosje verborgen reflux... Sinds gister heeft ze Zantac gekregen. Ik vind het zo moeilijk en zielig om haar zo pijn tezien hebben...ze krijst echt de halve dag...ik heb er ook nog een van 2 rondlopen die ook de volle aandacht vraagt en het niet begrijp dat ik heel de dag met Roosje loopt...( ik kan haar ook niet laten huilen als ze zo pijn heeft...) Ik vind dit zo zwaar! Over 3 weken moet ik ook weer gaan werken,hopelijk gaat het dan wat beter,we moeten binnenkort ook naar de kinderarts... Ik kan jammer genoeg ook niet echt van haar genieten... Heeft iemand ervaring met kindjes met verborgen reflux? Groetjes,
Esmee had ook verborgen Reflux. Zij had Zantac en Motilium. Gelukkig huilde Esmee nooit. Ik merkte het aan het spugen en slikken. Veel sterkte voor jullie.
Toet: Ik denk dat je er veel aan kan hebben om even naar een Osteopaat te gaan. Die kunnen hier heel goed mee helpen! Vaak kan je al binnen een paar dagen terecht. Misschien moet je er even op googlen. succes!
Hoi, ik ben er nooit mee naar een kinderarts geweest: als ik hoorde wat die eraan doen (pillen/drankjes erin), had ik daar niet zoveel zin in. Nooit een officiele diagnose gehad dus, maar Thirza spuugde hier erg veel op, maar slikte het ook heel vaak weer terug. Dan hoorde je iets omhoog komen, en haar er vreselijk tegenaan slikken. Dat is allemaal over gegaan nadat we 1 keer bij de osteopaat waren geweest. Ik kan het je dus zeer zeker aanbevelen! Zoek wel even eentje die geregistreerd staat bij het NRO: www.osteopathie.nl
Ooo, wat zielig, hoop dat de Zantac goed gaat werken zodat jullie allemaal van elkaar kunnen genieten!
Hier ook een kindje met reflux en een kindje van bijna 2 wat er ook niks van snapt dat mama de hele dag met zijn zusje rond moet zeulen. Mila krijgt Losec en het helpt wel een beetje. We gaan nu naar de osteopaat met haar..ze had nog een paar andere dingetjes, maar volgens hem moet het allemaal verholpen zijn met 2 behandelingen. Het is het proberen waard. Tis zo zielig als ze zo gillen van de pijn!
Toevallig ben ik van de week naar een osteopaat geweest,maar omdat Roos ook een behoorlijke voorkeurshouding heeft,heeft ze van de week meer de nadruk op haar nekje gelegd....volgende week heb ik pas weer een vervolg afspraak....maar ik vraag mij wel af wat zei eraan zou kunnen doen...? Reflux wordt toch veroorzaakt toch doordat het klepje van de maag naar slokdarm niet helemaal volgroeid is....? wat kan zij daaraan doen dan? Groetjes,
Ik heb begrepen, dat kiss-kinderen ook vaak reflux hebben en dat het probleem dan dus vanuit de nek komt, doordat er een werveltje scheef staat. Dus wanneer er problemen in het nekje zijn, ontstaat er ook vaak reflux of verborgen reflux en als dat dus de oorzaak is, dan kan een osteopaat dat dus verhelpen. En zoals Rozemarijke ook al zei, zou ik ook niet zo snel mijn baby al aan de maagmedicijnen willen hebben. Zelf heb ik dezelfde soort medicijnen al geslikt vanwege de bijwerkingen van pijnstillers vanwege mijn reuma en vind het dus geen prettig idee dat kleintjes al dit soort dingen moeten slikken. Maar kan me ook wel voorstellen, dat als je kindje er heel veel last van heeft, dat je dan alles wilt aangrijpen wat verlichting geeft, weet namelijk ook wel uit ervaring hoeveel pijn je kunt hebben door brandend maagzuur. Frieda
Ik vind het ook helemaal niks die medicijnen voor zo kleintje...maar ze heeft zo pijn dus geef ik het toch maar...afgelopen dinsdag bij de osteopaat geweest maar ik zag nog geen resultaat....
Reflux kan idd een probleem zijn van een niet-sluitend maagklepje, maar mijn osteopaat legde uit dat de zenuwbanen die signalen doorgeven aan de maag, bij die nekwervels lopen. Als die dus bekneld zitten, gaan die zenuwbanen voortdurend het signaal afgeven dat dat magje leeg moet en geven ze dus steeds melk terug. Toen ze dat hier verholpen heeft, (en dat was zowel behandelen op het nekje als op de buikorganen), was het dus met 1 keer weg... Heerlijk, want Thirza dronk voor de behandeling aan nog elk half uur een paar slokjes en na de behandeling ging ze ineens om de 3 uur drinken in normale hoeveelheden. (Kort daarna ging ze wel weer vaker drinken, was een sprongetje, want sinds donderdag drinkt ze weer om de 3 uur, (en soms zelfs langer! ).
Weet je wat nu zo gek is...dat ze er s'nachts helemaal geen last heeft...gisteravond van 22.30 tot 07.30 geslapen... Op de dag komt ze vaak ook gewoon om de 3-4 uur...met op haar hoogte punten van krijsen dat ze dan wel wil drinken om het zuur weg te krijgen... Ik hoop dat er iets snel gaat helpen,want dit is zo zielig....
Hier ook een paar consulten gehad met een goede ostheopaat. Ook dezelfde zenuwbanen behandeld maar hier hielp het niet. Op het moment dat je veel geprobeerd hebt en je kindje nog steeds heel veel pijn heeft vind ik dat je een kinderarts moet bezoeken. Ik had heel veel moeite met medicatie op zeer jonge leeftijd, maar uiteindelijk had ik nog veel meer moeite met een kindje die steeds met grote uithalen het uitkrijste tegen me aangedrukt, ontroostbaar. Steeds echt oprecht verdriet na het omhoog komen van de voeding (hier hoorde je het). Mijn kleintje is toen ruim een week opgenomen in het ziekenhuis omdat Zantac bijvoorbeeld niet hielp. Toen is er de juiste medicatie samengesteld en toen het goed met hem ging kreeg ik hem weer mee. De slokdarm kan blijvend schade oplopen als je te lang het (brandende) zuur niet remt. Bij mijn zoontje ging het aardig die kant op, zijn slokdarm was al ontstoken. Dus mijn mening: zelf het één en ander proberen in de zin van een ostheopaat/homeopaat/antroposoof of wat dan ook is altijd goed, alleen niet te lang wanneer je geen resultaat ziet. Overigens kan mijn zoontje pas sinds een maand zonder de Losec (soort zantac, alleen zwaarder) en heeft hij in zijn avondfles nog steeds Nutriton nodig. Geef ik dat niet, dan wordt hij een paar keer wakker 's nachts met oprispingen.
Hier ook de eerste zes maanden hele goede nachten gehad. Leek wel alsof hij zo moe werd van het pijn hebben overdag dat hij 's nachts gewoon doorsliep.
Wij hebben nu ook zoiets van is het morgen nog hetzelfde ( na 2 volledige dagen met de zantac en andere voeding tegen krampen en spugen...) dan sta ik erop dat ik maandag naar de kinderarts wil!
Hier ook verborgen reflux gehad. Zantac hielp super. En laat je niet wijsmaken dat een osteopaat helpt, verborgen reflux is het niet volgroeid zijn van het maagklepje en daar kan een osteopaat echt niks aan veranderen. Hij kan vast wel bij andere dingen van dienst zijn, zoals zenuwbanen die klem zitten etc.
@Nikita: uiteraard, als de osteopaat niet helpt, zul je toch naar de kinderarts moeten... Ik vind zelf alleen de osteopaat echt de beste eerste keuze, omdat de kinderarts niet checkt hoe het met de nekwerveltjes zit, (als ik zo alle verhalen lees en hoor), terwijl een goeie osteopaat echt door zal verwijzen als zijn/haar mogelijkheden uitgeput zijn. En omdat osteopathie met een paar behandelingen resultaat moet geven, ben je hooguit een maand verder als je op het punt komt om toch verder te gaan kijken... Wij zijn in een beslag van 6 weken gegaan van een kindje dat, als ze niet bij ons was, voortdurend huilde, niet sliep overdag en om het half uur wilde drinken om dat vervolgens weer grotendeels terug te geven, naar een kindje dat vrij probleemloos gaat slapen, om de 3 uur drinkt en met ontzettend veel plezier een half uur in haar eentje ligt te spelen op haar speelkleed. Dat hadden wij bij de kinderarts niet bereikt met medicatie. @Toet: ook hier probleemloze nachten, (op de krampjesweken na). Ik denk zelf dat dat te maken heeft gehad met het feit dat Thirza 's nachts lekker stil lag en haar maagje de boel dus binnen kon houden. Overdag was het drama, dan kwam het er met golven uitzetten en draaide ik wassen vol met hydrofielluiers en badhanddoeken die ik steeds bij me had om de melk op te vangen.
hier ook een mannetje met verborgen reflux. de osteopaat heeft hier ook niet geholpen daarvoor. na 4 keer gebruik van zantac was het ergste voorbij dus heb even gedult. meestal duurt het 48 uur voordat het ze werk gaat doen. de zantac helpt hier super en hij heeft totaal geen pijn meer en spuugd ook weinig nog. kian sliep de nachten ook echt perfect alleen overdag was het gewoon echt een ramp. zantac kan niet echt kwaad voor het lichaampje. teminste dat zei de kinderarts tegen mij. binnenkort ga ik proberen af te bouwen met de zantac omdat hij zo weinig spuugd. ik hoop dat je dochtertje snel minder pijn krijgt want er is niets erger dan je kindje zo pijn zien hebben. laat je ff weten of de zantac helpt en hoe het gaat?
Kan wel een week duren voordat de slokdarm goed tot rust gekomen is, dus zou me niet al te strak aan de 48 uur houden. Ik zou het (hooguit) een week aankijken.
Tess had ook reflux, ook haar slokdarm was helemaal ontstoken. Ze kreeg van de arts ook losec voorgeschreven ( ze was toen 3 weken) maar dat wou ik zelf liever niet omdat zij toen nog een vergrote lever had i.v.m afbreken van medicatie die ze tijdens de zwangerschap had mee gesnoept van mij. Wij zijn 3 keer bij een osteopaat geweest en dat hielp wel iets maar niet voldoende. Toen zijn we (veel) johannesbroodpitmeel in haar flessen gaan doen en dat gaat wel goed. Af en toe probeer ik uit of ze al zonder johannesbroodpitmeel kan maar helaas lukt dat nog niet, dus we gaan er nog even mee door.
Het duurt wel eventjes voordat de medicijnen zijn werk doen. Bij ons heeft het 2-3 weken geduurd voordat we eindelijk resultaat zagen.