Zoontje net 5 maanden, al ruim 10kg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door april2012mama, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Heeft iemand van jullie ook een groot kindje?
    Onze zoon is net 5 mnd, en al ruim 10kg. Bij de geboorte woog hij 4200g. Hij krijgt 4x210 pp flesvoeding voor hongerige baby's met 3 schepjes nutriton en 1 a 2 maal daags een klein potje groente of fruit. Niks teveel dus. Over 3 weken hebben we weer een afspraak bij het CB. Bij de vorige afspraak een tijd geleden lag hij al boven zn groeicurve kwa gewicht, heb geen idee hoe lang hij nu is.
    Wanneer zal de dikste groei er eerst uit zijn?? Mn arme rug haha.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik vind het best veel hoor, die hoeveelheden... Met zoveel fruit en groente krijgen de meeste baby's 3 flessen van 180+6. Maar desalniettemin zou het best kunnen dat hij het nodig heeft? Dat kan ik vanaf hier niet bepalen. Wil slechts aangeven dat het wel degelijk vrij veel is.

Wat betreft de dikste groei eruit. Hier had de oudste een piek in dikheid rond een maand of 10. Tussen 11 en 14 maanden veel in de lengte gegroeid, amper in gewicht. Van een "dikke" baby naar een "normale" dreumes. Maar ik zie ook dreumesjes om me heen die net zo hard in de lengte als gewicht zijn doorgegroeid, dus wees voorbereid ;)

3. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik vind het ook te veel hoor. Mijn zoon is 9 maanden en was bij de geboorte 4100 gram. Hij is nu 8,9 kilo en dat is al erg flink.

3 flesjes van 180 zal ik eerder voor kiezen en stoppen met die dikmakende voeding (voor hongerige baby's). Als je hem zoveel flessen wil geven zou ik overgaan op normale voeding en anders minderen.

Je zou ook wat meer fruit kunnen geven (normaal geote potje voor 6 maanden) en fruit en dan een fles minder. 3x180. Je zou ochtends wel wat pap er in kunnen doen en/of avonds zodat hij een vol gevoel heeft.

4. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Met gemak eet hij een heel (klein) potje leeg. En de flessen? In no-time leeg. Zelfs met een S speentje en Nutriton...
    We zijn allang blij dat hij sinds kort langer slaapt en niet meer s nachts komt voor voeding, anders zaten we op 5 flessen. Van 180 dat dan wel, maar daar had hij per keer niet genoeg van en kwam hij dus steeds vroeger en sliep korter.
    Verder is hij heel vrolijk en enorm beweeglijk. HIj ligt kwa alles eigenlijk steeds voor.
    Zelfs als wij hem op schoot hebben en een slok nemen uit een glas, grijpt hij met 2 handen het glas en trekt hem naar zijn mond haha.

5. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een groot kindje (ook van april).Heb alleen geen verstand van flesvoeding en bijvoeding.Hier krijgt hij nog enkel bv.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn zoontje is 5kilo geboren en hij was ook met 5 maanden al 10 kilo. Hij dronk veel melk maar dat zal die wel nodig hebben gehad want nu is die gewoon 11,500 gram en mooi in proportie

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat als hij zo zwaar is, dan ook gewoon meer brandstof nodig heeft. Dat klinkt in mijn oren alleen maar logisch. Wellicht bij het cb bespreken wat verstandig is kwa bijvoeding. Ons zoontje was ook zo'n hongerlapje en met minder nam hij echt geen genoegen. Misschien overdag wat meer water laten drinken zodat hij toch een gevuld gevoel heeft en de flessen kleiner zouden kunnen? of 6 schepjes voeding met 210cc water?
    Ons zoontje kwam duidelijk minder aan vanaf het moment dat hij ging tijgeren en kruipen. maar 200 gram in 2 maanden tijd. Als hij dan doorgaat in de lengte is er echt geen 'probleem' meer.
    succes!

8. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Het CB heeft ons deze voeding geadviseerd hoor, en ze zeggen dat ze er NIET dikker van worden dan de normale voeiding. Van hen mag rijstebloem ook absoluut niet ivm de calorieen, vandaar de nutriton.
    Met kleinere flesjes, komt hij zoals gezegd eerder en slaapt niet goed, waardoor hij helemaal in een negatieve spiraal zit. Juist met deze flessen van 210 is hij verzadigder en slaapt veel beter. Heb liever een vrolijk kindje dan een die veel huilt door honger en oververmoeidheid.

9. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    We hebben idd al geprobeerd water te geven, of minder poeder per flesje, maar dan verslikt hij zich steeds omdat het te dun is. Heb al geprobeerd water in te dikken met nutriton, maar dan neemt hij het niet en wordt boos, omdat hij dan eigenlijk voor de gek gehouden wordt haha.
    En heb dus al de kleinste speen...hij is ook zo sterk met zuigen!

10. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Dank je! Het CB weet van de bijvoeding en vinden het prima. Ik hoop idd dat als hij gaat kruipen, het iets minder hard gaat.. of hij verbruikt meer en wil dus meer haha. Het is niet zo dat hij mega dik oogt hoor, heeft een rond koppie, een mooi buikie en wat gevulde beentjes..

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach ja joh, is gewoon beetje babyvet ;)
    en een tuitbeker of rietjesbeker met water? als hij zo'n interesse heeft in jullie glazen, zou je zelfs een gewone beker met water aan kunnen bieden? wie weet...

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik denk dat mijn dochter niet veel onder doet aan je zoontje hoor! Zie ook mijn onderschrift..
    Mijn dochter krijgt Neocate voeding, dat is licht verteerbaar ivm allergie en drinkt in overleg 3x210/7 ( laat in totaal zo'n 80ml staan) en voor de nacht 240/8 met 2 dikke schepjes Nutriton ivm reflux.
    In de ochtend een potje fruit en tijdens avondeten potje groente.
    Vandaag had ze erg honger en heeft ze ook nog 2 liga's met gekookt water gehad.
    Ze krijgt geen rijstebloem ivm reflux.
    Hoe lang is je zoontje?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon zat zo rond 6,5 maand op 10 kg. En hij zat toen steeds op of vlak boven de +2 lijn. Ik neem aan dat die van jou er dus echt een stukje boven zit. Terwijl hun geboortegewichten niet veel schelen (4170 die van mij)

De hoeveelheden eten zeggen me niks. Onze zoon heeft nooit flesvoeding gehad. Ik heb me dus nooit zorgen gemaakt of hij te veel kreeg. We zijn pas vanaf 6 mnd gaan bijvoeden en dat was in het begin steeds maar heel weinig. Maar hij dronk inderdaad wel veel! Zo'n groot lijf heeft inderdaad wel meer energie nodig.

Onze zoon is nu net twee. En ik merk de laatste maanden dat hij nog wel in de lengte groeit, maar dat zijn gewicht niet of nauwelijks meer toeneemt. Het begint dus nu meer in verhouding te komen. Hij weegt nu ongeveer 15 kg. Dus ga maar na: In het eerste half jaar bijna 5 kilo erbij en nu heeft hij daar 1,5 jaar over gedaan!
    Ik denk dat voor jullie ook wel geldt dat je de eerste groei wel gehad hebt. Maar onze zoon werd niet merkbaar 'slanker' toen hij ging kruipen of lopen hoor. Dat begint nu pas te komen.

Open je dit topic omdat je zelf twijfels hebt bij zijn voeding en gewicht? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk. In dat geval zou je natuurlijk eens een verwijzing naar een kinderarts kunnen vragen. Hoe zijn de andere kinderen in jullie familie? Hoe was je zelf?
    Langs de vrouwelijke kant worden er bij ons alleen maar van doe grote en zware baby's geboren. Toch heeft niemand van ons overgewicht.

Ik let bij mijn zoon wel al vanaf het begin van de bijvoeding erg op zijn voeding. Hij krijgt heus wel eens wat lekkers, maar we doen bijvoorbeeld nog steeds niet aan snoep. Ook chips en chocola edergelikke krijgt hij niet. Ik geef hem liever een soepstengel of een rijstwafel dan een koek. Drinken (roosvicee en diksap) wordt met veel water aangelengd. Boterhammen probeer ik te beperken tot maximaal twee per maaltijd. (Soms een derde, droge boterham als hij er evht om blijft vragen.)

We zijn dus wel bewust bezig met zijn gewicht. Hij is stevig begonnen en dat geeft niks. Maar dat hoeft niet zo te blijven. Daarvoor vind ik de gezondheidsrisico's van overgewicht gewoon te groot.

14. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Komt idd aardig overeen he, onze afspraak bij het CB is al even geleden, dus weet niet hoe lang hij nu is. Over 3 weken mogen we weer. Liga kan ik ook wel eens proberen. Met fruit kan ik een flesje hooguit 3 kwartier uitstellen.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Liga is echt een soort koekje he, zou eerder gewone pap ofzo geven.

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Voeding voor hongerige baby is qua calorieen gelijk aan normale voeding en nu flessen laten vallen is echt niet handig. Als je zelf weet dat 4 keer 180 niet genoeg is..tja dan is 4 keer 210 echt niet raar. Fruit en groente zijn in dit stadium nbog echt extra, ik zou zeker niet aan liga's beginnen als het niet hoeft. Je kan qua bijvoeding echt eten pureren ipv een potje dat vult meer.

maar overgewicht op normale porties flesvoeding en een potje..nee, dat is gewoon zijn curve. ik hoop alleen dat je CB ook normaal blijft doen want sommige zijn tegenwoordig erg spastisch als het gaat om gewicht (net als onze maatschappij soms;)). lekker gezond eten blijven geven, kijken of je kindje tevreden is en dan komt die curve vanzelf in balans

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hoe kom je hierbij? Voeding voor hongerige babys dikmakend? Het heeft vrijwel exact de zelfde samenstelling als een standaard 1(of 2) product! Het verzadigd meer, zodat het kindje om de 4 uur komt. Geef je het kindje standaard, dan zal hij om de 2uur komen. Mijn zoontje deed exact het zelfde.

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Finnley was 3920 en de bv ging niet goed toen overgegaan naarfv, niets was genoeg, drama de eerste maanden en ging ook continu over de 1000cc , pas toen hij vast voedsel ging eten kwam het doorslapen en langer volhouden, hij is een stevig gebouwd ventje en had gewoon meer nodig, nu eet hij nog veel vindt ik en geeft zelden aan dat hij vol zit maar hij doet het er goed op en heeft ook een rond koppie, buikje en rolladebeentjes haha, elk kindje is anders , ik sta weleens versteld hoe weinig ene ander kindje eet.

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn 2 zoons waren met 5 maanden al dik 11 kilo.
    wogen 10 en 8 pond bij hun geboorte.

Ze kregen toen alleen maar volledige bv en kregen er niets anders bij.
    Zo wogen ze met 6 maanden beidden ook 12.
    Ik kreeg ook steeds te horen dat ze te groot en zwaar waren,tja gaf maar 7 tot 8 keer per dag bv.
    Kon er niets minder van geven,ze dronken dan maar 20 minuten per borst.
    Ik gaf gewoon slagroom.

Mijn meisje woog met 5 maanden 9 kilo,die vonden ze ook te dik.
    Als kindjes ziek worden vallen ze vanzelf af,en zeker wanneer ze gaan kruipen en lopen.

Ze moeten naar lengte/gewicht combi kijken.

mijn oudste zoon was met 5 maanden 11,2 kilo bij 84 cm.
    en zoon nr 2 11 kilo bij 76 cm.

zolang ze in proportie zijn is het niet erg toch?

Op de foto is mijn middelste zoon,die was hier precies 5 maandjes oud.

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

8,9 kilo op 9 maanden is juist te weinig werd er tegen mij bij het cb gezegd.
    Met 8 maanden woog mijn meisje 9 kilo en dat vonden ze al te weinig(met 5 maanden woog ze ook 9 kilo en was toen te dik).

Deel Deze Pagina