Hallo allemaal, graag jullie advies: Ons zoontje van 4 maanden huilt elke keer als de fles leeg is, hij sabbelt veel op z'n handjes en stopt alles in z'n monnd, hij krijgt nu 5 keer per dag een fles van 180/6 (hypo allergeen) Is het verstandig om de flessen te verhogen of mogen we al gaan bijvoeden (potjes)? Hij gaat ook erg slecht slapen.... bedankt alvast
Persoonlijk zou ik liever beginnen met een voeding voor hongerige baby's dan met hapjes. Kijk, je geeft nu hypoallergene voeding, wat natuurlijk erg goed is, maar op het moment dat je kleine hapjes krijgt is dat effect volgens mij grotendeels weg. Dan zou ik liever voor bijv. voeding voor hongerige baby's gaan, want bijvoeding is met 4 maanden nog niet nodig. De darmpjes zijn er nog niet aan toe.
O trouwens, dat hij op zijn handjes sabbelt en alles in zijn mondje stopt wil niet zeggen dat hij honger heeft hoor. Dat hoort gewoon bij de ontwikkeling en is normaal op deze leeftijd.
ik zou ook denken aan voeding voor hongerige baby's en eventueel beginnen met rijstebloem in zijn flesje s avonds. Bijvoeding levert niet heel veel extra's op namelijk in het begin... Niet om de honger te stillen, omdat ze daar vaak nog maar kleine beetjes van eten.