Hallo allemaal, 4 maanden geleden heb ik voor een weekend een accommodatie gehuurd bij de scoutingvereniging in delft. (www.kruithuis.nl) Ik heb hiervoor 150 euro borg betaald, en tot op heden heb ik deze nog niet teruggekregen - na 4 keer een email met de vraag om teruggave, waarvan de tweede en derde (eind oktober en eind november) zijn beantwoord met een "ja, dat gaan we regelen") Ik heb ze nu een uiterste termijn gesteld (13 februari) waarin ik mn geld wil ontvangen. En heb ze gezegd dat wanneer er op die datum nog geen geld is overgemaakt ik melding zal doen bij de politie voor (poging tot) diefstal of oplichting. Nu roep ik dat dus wel heel hard tegen hen, maar eigenlijk vroeg me af of ik dat wel kán. oftewel: is hier werkelijk sprake van een strafbaar feit waar aangifte van te doen valt? En is een email (zonder leesbevestiging - hotmail heeft deze functie niet ) genoeg om een betalingstermijn te stellen, of kan ik dat beter via een (aangetekende) brief doen? Heel graag hoor ik reacties van juridsch deskundigen (weet dat die hier een paar zitten ) of ervaringsdeskundigen
nou ja goed , je hebt zwart op wit staan dat ze het terug gaan storen, je hebt er gewoon recht op dus ja lijkt mij idd een wettelijk iets, of het diefstal word genoemd weet ik niet maar je hebt gewoon recht erop anders pak je even je rechtsbijstand erbij..