Hoe omgaan met teleurstellingen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xprissiex, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames. Moet toch even van me afschrijven.

hoe gaan jullie om met die witte testen en teleurstellingen? Probeer mijn vriend er ook meer bij te betrekken, probeer hem te laten begrijpen wat ik elke maand mee maak. alle pijntjes en kwaaltjes.

Ben al een paar dagen beetje emo. Ik baal elke maand wel maar nu kan ik wel janken. ben (nog) niet ongi maar zal denk ik niet lang meer duren. (.)(.) zijn al paar dagen niet meer gevoelig, pukkels komen weer opzetten. Had zondag een tuurstreep maar nu blijft hij wit. Dacht dat het een indrooglijntje was dus water opgedaan en tot mijn verbazing werd het lijntje juist heel zichtbaar toen het water erover heen trok, daarna werd ie weer lichter, een tuurstreepje. blijkbaar was het toch niks. Vreemde was dat ik precies een week na me ei 2 dagen rommelende darmen had, slijmerige afscheiding. Heb daar nooit last van. Ga ook van :) naar :x en andersom.. Arme vent van me.

Laat die ongi maar snel komen.. Op naar ronde 7 voor ons..
    zo dit lucht op..

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Mag ik vragen of je iedere maand test?

Ikzelf ben erg regelmatig en heb de eerste vier maanden steeds getest, ook vroege testen. Maar na vier maanden heb ik dat opgegeven, omdat ik inderdaad zwaar gefrustreerd raakte van de witte testen. Daarnaast maakte ik het in mijn omgeving ook mee dat meiden positieve vroege testen hadden, maar toch ongesteld werden. Toen ik me verdiepte in het hele proces en ontdekte dat er nog heel veel mis kan gaan in een paar dagen, ben ik gestopt met testen. Ik besloot pas te testen vanaf drie dagen overtijd, hoe zwaar ook. Blijkt dat ik ook nog traag HCG aanmaak, dus die twee keer dat ik zwanger was, had ik met 3 dagen overtijd nog een tuurstreepje.

Misschien kun je beter pas testen als je "voldoende" overtijd bent?

Groetjes Patricia

ps: ik begrijp de frustratie overigens héél goed!! Bah.

3. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had in het begin een korte LF dus testen was niet nodig.. Had vorige maand wel een lange LF iets wat voor mij vreemd was natuurlijk. Nu zit ik ook al op 12 dagen :)
    Ik ga ook niet meer testen nu, maar had zondag toch een beetje hoop.. Wacht wel gewoon op me ongi! :(

4. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Zo herkenbaar!!! Ik zit nu inmiddels ook in de zevende ronde en teste altijd te vroeg, voor mijn nod dus... En tot nu toe ook elke keer witte testen...elke keer weer een teleurstelling. Maar als ik dan voor mijn nod teste en ik had een witte test ging ik toch weer twijfelen, als ik nu toch te vroeg test en nog niet hcg aangemaakt heb..blablabla...dus het had eigenlijk helemaal geen zin om voor mijn nod te testen want maakte mezelf alsnog gek. Ik heb me nu voorgenomen om het echt niet meer te doen, ik ben ook regelmatig ongesteld dus als ik op mijn nod nog niet ongi ben wacht ik nog een paar dagen of zelfs iets langer en dan ga ik er weer eens een test tegenaan gooien...heb nu ook echt een hekel aan die dingen gekregen.

5. Vlindertjuh1987

Jij zit natuurlijk ook in de zevende ronde, heb jij nu ook dat de moed je een beetje in de schoenen zakt of kun je nog redelijk positief blijven?? Ik weet dat het gemiddeld een jaar duurt, de ene korter en de ander langer...dat lees je overal...maar ik begin soms echt te twijfelen of het ooit nog wel gaat lukken...:( Dat zwanger worden wordt echt frustrerend af en toe...

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    kom op meid ik heb er 10 rondes overgedaan ik weet hoe je eigen voelt maar beetje positief blijven denken misschien moet je even kleine pauze inlasse dat heeft bij ons geholpen van twee maanden en nu ben ik zwanger

7. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat hier vrouwen zijn veel langer zijn bezig geweest of nog bezig zijn.. Maar mag toch wel van me af schrijven??
    Ik heb nadat ik gestopt was met de prikpil ook eerst bijna7 maanden moeten wachten op me ongi. Had eerst ook nog korte LF. Rond 7 dagen. Dus ben nu allang blij..
    Pauze wil ik niet.. Nou ja willen we niet. Hebben al zolang moeten wachten voordat we eindelijk voor ons eerste kindje konden gaan. Die keuze kunnen we altijd nog maken. ;)
    Gefeliciteerd nog met je zwangerschap. :)

8. Vlindertjuh1987

Ik snap heel goed dat er mensen zijn die nog veel langer bezig zijn geweest of idd nog steeds bezig zijn, maar hun dachten denk ik ook op een bepaald moment...oke nu wordt het wel spannend en hoelang zal het nog gaan duren. Ik snap heel goed dat je niks hebt te zeggen over moedernatuur en dat je geduld moet hebben, dat zeg ik zelf ook altijd. Ik ben al een aantal keer zwanger geweest en dat duurde ook een tijdje (elke keer ongeveer negen maanden, weet dit niet zeker want het is al een tijd geleden) maar dan mag je het na zeven maanden proberen toch ook wel een beetje spannend gaan vinden. Kijk, ik heb al een zoontje van 5 jaar maar dat betekend niet dat een tweede er ook komt...dat moet je afwachten...dus er gaat op een gegeven moment ook onzekerheid opspelen want het is iets waar je helemaal niks over te zeggen hebt.

Maar ook jij hebt dus lang moeten wachten op een zwangerschap, gelukkig wordt wachten dus regelmatig wel beloond :D Nog van harte gefeliciteerd!! Geniet van je zwangerschap en straks je kleine, maar dat zul je vast doen :D

9. hafida80

hafida80 Actief lid

17 okt 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en de rest sterkte , hoop dat er in 2013 nog betere berichten komen staan

10. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook lang moeten wachten maar het maakt volgens mij niet zoveel uit hoe lang je moet wachten. Voor de een is een half jaar al veel te lang en de ander kan drie jaar redelijk optimistisch blijven. Het is elke maand een enorme teleurstelling waar ik me na ong een jaar steeds sneller (niet beter) overheen kon zetten.

Ook ik testte erg vroeg en inderdaad dat frustreert. Maar de hoop twee dagen voor nod verliezen omdat je eigenlijk al voelde dat je ongi eraan kwam, vond ik nog veel frustrerender. Iedereen gaat er op een andere manier mee om. Als je lekker wil klagen, moet je dat zeker doen! Ik snap het.

Veel stekte voor jullie!

liefs C

11. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Hoi ik snap wat je bedoeld.
    Ik ben ook op m'n ongi aan het wachten. Stiekem weet ik wel dat ik niet zwanger ben, ik herken de symptomen bij mezelf veel te goed. Maar van binnen hoop ik zo dat hij uitblijft.

Je vreet jezelf zo ongeveer op door al die spanningen... wachten wachten wachten, dat is echt een hel...

En ik heb ook totaal geen behoefte aan een pauze, ga zo lang mogelijk door. Maar ik ben pas bij IuI 5, of ja pas... voor mij voelt dit ook als een eeuwigheid.

Hopelijk brengt 2013 voor ons alle veel vruchtbaarheid en lopen we binnen kort in het zonnetje met een mooi baby buikje!!! ;)

12. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vlindertjuh
    Ik ga naar ronde 7.. Ben vandaag ongi geworden :( Mijn onzekerheid is voorbij. Gelukkig mogen wij een spermatest laten doen weten we meteen of dat goed zit. Zwanger worden is zeker frustrerend! haha
    @ chakie
    Wanneer we iets graag willen duurt alles lang hihi. Maar ik baal meer. Ben nu een jaar verder en heb nog niks bereikt. Heb erg veel last van ongi tot ongi en alles wat er tussen komt daardoor heb ik het af en toe zwaar.
    @gingertjuh
    Ook IUI goh veel meiden hier zeg. Ze zeggen dat het niet zo ingrijpend is klopt dat? Wordt vaak gedaan wanneer de man geen goed sperma heeft? Ben niet zover gekomen om nu te stoppen. Dan zou ik mezelf voor me kop slaan. (ken mezelf)

Ik hoop dat we snel een positieve test mogen hebben :)

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Topic titel ven gewijzigd, zo is het duidelijker voor een ieder.

Groet

Deel Deze Pagina