Hoe komen jullie van die zwangerschapskilo's af?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flapuit27, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flapuit27

flapuit27 Lid

23 feb 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Hey!

ben tijdens de zwangerschap bijna 30 kilo aangekomen:x
    Nu zijn er na 4 weken 15 af, maar het staat al 1.5 stil.
    Baal er enorm van, pas helemaal niets en ben de zwangerschapskleding ook zooooo zat!

Snoep al helemaal niet meer, eet gezond en toch zie ik geen resultaat!
    Hebben jullie nog tips?
    En wat hebben jullie allemaal gedaan om van die verdomde kilo's af te komen?

groetjes!

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik moet ook nog 10 kilo ervanaf... En hier staat het dus ook helemaal stil!

Ik probeer ook niet te snoepen maar helaas lukt dit niet en eet ik elke avond wel chips of chocola :)

Dus ik ben niet goed bezig eigenlijk ;) wie geeft mij een schop onder mijn kont?? :p

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je bent nog maar relatief kort geleden bevallen. Je hebt in 9 maanden 30 kilo erbij gekregen en nu al 15 eraf. Met een gezond eetpatroon en bewegingspatroon gaan die resterende 15 ook vroeg of laat er af. Gun je lichaam tijd.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Geef je borstvoeding? Ik heb vaker gehoord dat het daarmee in het begin wat langzaam kan gaan... En je bent inderdaad pas net bevallen! Je hebt nog een paar maanden hoor voordat je bent ontzwangerd ;)

Verder... niet alleen gezond eten, maar ook minder eten. Ik heb beduidend minder gegeten dan gebruikelijk na de bevalling, niet bewust maar omdat ik gewoon minder honger had, en viel in no time af. Maar aan de andere kant zitten mijn genen ook gewoon mee.

5. flapuit27

flapuit27 Lid

23 feb 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Geef geen BV meer, dat lukte niet omdat ons mannetje ontzettend driftig is!

En eet idd niet alleen gezonder, maar ook veel minder als tijdens de zwangerschap!
    Kan niet wachten totdat ik weer mag sporten, dan hoop ik dat de kilo's er sneller af gaan!

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Niet om te ontmoedigen maar ze zeggen: 9 maanden zwanger waarbij de kilo's erbij komen en 9 maanden ontzwangeren waarbij de kilo's er weer af gaan....
    Maar gezond eten, meer bewegen (stukje fietsen, extra keertje traplopen waar het kan) en minder snoepen zijn toch echt dé dingen om te doen!

Eventueel kun je via de huisarts een verwijzing naar de diëtiste vragen. Dat heeft mij enorm geholpen voordat ik zwanger werd. Ik dacht ook gezond te eten, maar bleek uiteindelijk te weinig goede voedingsstoffen binnen te krijgen, waardoor mijn lijf alles wat het binnenkreeg, opsloeg als vet. Ik moest gewoon meer eten, en ja hoor, de kilo's werden langzaamaan minder!

Heel veel succes in ieder geval!!!

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ben tijdens de zwangerschap ook 30kg aangekomen en de eerste 10kg waren er met zo'n 2 weken af (ik hield onvoorstelbaar veel vocht vast).
    Maar daarna bleef ik hangen en ik kon ook niet zoveel bewegen ivm lichte bekkenintabiliteit en keizersnee.
    Nu ben ik bijna 8 weken na de bevalling en ik mag van de fysio voorzichtig wat sport oppakken. Ook beweeg ik sowieso wat meer (wandelen met de ukkepuk). Tevens ben ik 2 weken geleden begonnen met Sonja Bakkeren (heb ik eerder gedaan en beviel mij goed) en nu is er al 2kg af.
    Eerlijk gezegd kan het mij niet snel genoeg gaan, maar ja zo werkt het niet....
    Succes met die laatste kilo's en als je nog goede tips hebt voor mij hoor ik ze graag...

Gr. Rianne!!!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Borstvoeding! Maar pas de laatste 2 mnd gaat het als een speer en vliegen de kilo's eraf, daarvoor stond ik een tijdje stil, maar inmiddels zit ik weer netjes op mn begingewicht. Ik moet oppassen dat ik niet nog meer afval, want dan word ik wellicht te mager.
    Ik ben 6 wk na de bevalling weer gaan sporten en ik probeer wel gezond te eten (lukt niet altijd ;))

Andere tips: veel wandelen met de wagen, niet altijd de auto pakken, oefeningen doen voordat je gaat slapen.

Ik was 17 kilo aangekomen.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben ook ruim 30 kilo aangekomen, en ze zijn er af!!! Binnen de 9 maanden dus.

Maar daar heb ik ook wel wat voor moeten doen. Vooral de laatste maanden heb ik gezond gegeten en drie keer in de week gesport (fitness - niets voor mij, maar het werkt wel - en dan een rondje van ruim een uur en naar het fitnesscentrum toe fietsen en weer terug). En inderdaad ook overdag zoveel mogelijk bewegen. Wandelen met de kinderwagen. Korte stukjes lopen in plaats van met de metro, traplopen in plaats van roltrap. Als je daar goed op let, scheelt dat al enorm.

10. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ben 25,5 kilo aangekomen en nu met 8 weken is er 20,5 af. Nog 5 te gaan dus. Ik doe er niets voor. Ik heb alleen geen tijd meer om te gaan zitten snoepen en ik heb meer beweging. Heb iedere dag was en strijk (had ik voorheen niet of ik liet het liggen) en ik ren 100 keer de trap op om die speen er weer eens in te doen, wandel kilometers met de wagen en de hond. Dus het gaat eigenlijk vanzelf. Hoop dat die laatste vijf kilo er voor de kerst af is, zonder daadwerkelijk te lijnen. Is denk het gezondst.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je bent pas 6 weken geleden bevallen. Geef je zelf een beetje tijd. Ik snap wel dat je zo snel mogelijk van je zwangerschapskilo's af wilt, maar dit is te snel.
    Overigens als het om puur zwangerschapskilo's gaat dan ben je dat snel kwijt, maar heb je tijdens je zwangerschap ook meer gegeten dan is dat opgeslagen vet waar je erg je best voor moet doen om dat kwijt te raken.

Ik ben 14 kg aangekomen en een paar dagen na de bevalling was ik er 11 kwijt. Voor de laatste 3 kg moest ik mijn best doen en die raakte ik pas na een paar maanden kwijt.

12. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Kan me je ongeduld zo goed voorstellen. Ik wil het liefste ook weer op mijn oude gewicht zitten. Nu voel ik me zo'n olifant:(

Voor mijn zwangerschap woog ik 64 kilo. Tijdens mijn zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen:(. Ik had een kind van 4750 gram en een placenta waar de verloskundige van zei dat ze nog nooit zoiets gigantisch gezien had. Toen dit er uit was (+het vruchtwater) was ik meteen 15 kilo kwijt. Nog 5 te gaan dus.

Ik probeer veel water te drinken, tussen door niet te snoepen en 's avonds niet aan de chips te gaan. Verder moet ik wel gewoon eten, want ik geeft bv. Verder ren ik mijn benen onder mijn lijf vandaan: naar boven voor dit, naar boven voor dat.
    Maar mijn weegschaal is niet mijn beste vriend. De ene keer weeg ik 68 en de andere keer weer 70. Om gek van de worden:x.
    En gisteren was mijn zoon jarig, dus hup aan de taart. Nu heb ik nog taart over ook nog...zonde om weg te gooien:), dus dat zijn weer extra kilo's

Maar goed, dit is mijn tweede kindje. Bij de eerste (augustus 2007 geboren) was ik geloof ik ook iets van 20 kilo aangekomen. Mijn startgewicht was toen 63 kilo. Na die zwangerschap duurde het ook maanden voordat het weer er af was en toen................was ik al snel weer zwanger:D. Tjaaa......;)
    Mijn buikje was toen trouwens wel weer goed verdwenen. Maar of dit deze keer goed komt?? Ja..moet ik ook maar niet 2 kinderen krijgen van 9 pond of zwaarder. Dat doet je buik + huid niet goed.

Groeten
    Friezin

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik moet er ook nog steeds 6 kwijt van de 30. Ik zumba me rot en geen grammetje gaat eraf. Ik word er echt depri van soms. Bah!

14. Ik zit volgens mij nog steeds op m'n zwangerschaps gewicht :)

Ik pas (bijna) al mn oude kleren weer, maar mn gewicht is nog net zo hoog als tijdens de zwangerschap.. :)

Ik heb ook alles geprobeerd, ik heb zelfs pillen geslikt (;)), maar niets helpt :)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik was 13 kilo aangekomen.

Voor mijn zwangerschap woog ik 57 kilo en ik ben 1.74 m. lang.. dus die kilo's vond ik niet eens zo erg.

Ik ben al 10 kilo kwijt. Heb wat minder eetlust, soms eet ik echt bijna niks..en geef ook nog eens BV.
    Ben blij dat ik er weer uitzie als vanouds! Ik prijs mezelf gelukkig dat mijn lichaam niet is veranderd. Mijn buik is ook plat en vrij van striae of andere strepen. Ga wel over een week beginnen met buikspieroefeningen om een sexpack te kweken :p

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    sixpack bedoel ik... :)

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben de gehele zwangerschap maar 2 kg aangekomen, dus die waren er ook binnen een dag af + nog eens 5 extra kilo's

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik was maar 10 kilo aangekomen in mijn zwangerschap, dus die waren er zo af. Ben nu zelfs 2 kilo lichter dan daarvoor. Ik geef mijn kleintje mijn melk en ik sport.

19. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Niet haha, ( grapje)

Ik heb het tegenovergestelde probleem, ben altijd te zwaar. val af tijdens de zwangerschappen en borstvoeding, en als ik dan stop met de borstvoedign vliegen de kilo's eraf.

Maar nu ga ik dat proberen te voorkomen met veel sporten ( even er tussenuit) en gezonder eten.

Sterkte en 6 weken na de bevalling kun je het echt nog niet verwachtten hoor. rustig aan!

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Herken het. In het begin ging het heel snel natuurlijk met de kilo's.Dan komt er een tijd dat het minder snel gaat. Ik ben danook heel blij met elke 100 gram. Ik ben nu 28 kilo kwijt. Dat is toch heel wat lijkt me. ik was 35 kilo aangekomen. Ik ben op dieet nu en dat werkt nu voldoende. Straks wil ik de buikspieroefeningen weer oppakken.

Deel Deze Pagina