uitstrijkje en zwanger worden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puckie, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckie

puckie Lid

12 jan 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

We zitten nu in ronde 8 voor ons derde kindje. Hebben in okt een hele vroege miskraam gehad bij 5 weken.
    Nu kreeg ik een oproep om een uitstrijkje te laten maken. Weet zeker dat ik nu niet zwanger ben, want de menstruatie is net over. Nu zit ik in een dilemma. Wel doen of toch niet. Zou het invloed hebben voor de vruchtbaarheid van deze maand:(??

Groetjes

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Zover als ik weet kan het geen kwaad en zeker niet als je net ongi bent geweest.
    Ik heb het ook een paar maanden geleden gehad en ze halen wat baarmoederslijmvlies weg (buitenkant) en kan geen kwaad voor de baarmoeder.
    Het is alleen gevaarlijk als je wel zwanger bent.

Waarom vraag je het niet eerst voor de zekerheid na aan je ha? Dan weet je zeker hoe het zit.

Gr. Anouk

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een uitstrijkje laten maken kan geen kwaad. Het mag niet tijdens de zwangerschap, omdat je slijm er dan anders uit ziet door de hormonen. Dus dat is niet betrouwbaar. En je zou dan in de slijmprop zitten te porren, wat natuurlijk ook niet goed is.

Het heeft geen enkele invloed op je vruchtbaarheid. Dus je kan gewoon een uitstrijkje laten maken.

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hier ook een uitstrijkje gehad toen mijn mirena er uit ging, was bijna direct zwanger daarna! Geen last van gehad dus

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi!

Ik ben afgelopen maand ook net na mijn menstruatie voor het uitstrijkje geweest. Het heeft geen invloed op de vruchtbaarheid(had ik gelijk ook even nagevraagd)

Als je wel zwanger zou zijn mag je geen uitstrijkje laten maken omdat de uitslag dan niet betrouwbaar kan zijn, zoals Jippie zegt. maar het is zeker niet gevaarlijk als je het laat doen als je zwanger bent.

6. puckie

puckie Lid

12 jan 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    okay dank je wel, voor de antwoorden.

groetjes

Deel Deze Pagina