4 maanden; kwijlen en verslikken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou, de titel zegt het eigenlijk al. Yelena is nu 4 maanden en begint steeds meer te kwijlen. Wat me daarbij opvalt, is dat ze zich regelmatig verslikt. Zo;n 2 keer per uur als ze wakker is. Is dit normaal voor een kind van die leeftijd? Heeft het te maken met het ontwikkelen van de speekselklieren of toch misschien dat tandje waar ik al eerder aan dacht?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh mijn zoontje is pas 5,5 week oud maar kwijlt ook af en toe en vannacht verslikte hij zich daar dus ook onwijs in. Hij begon echt een beetje te gillen en toen ik hem oppakte, kwam er een hele bubs uit (mijn haar was zelfs nat). Het was geen melk maar echt doorzichtig vocht...

3. melloncollie

Bij Yelena komt er geen hele lading uit. Daarom vraag ik me af of het misschien gewoon bij de ontwikkeling hoort. Het lijkt er op dat het niet iets medisch is, maar ik wil graag weten wat het dan wel kan zijn. Ben nieuwsgierig ;)

4. melloncollie

Oh my goooooodddd ik zie het al! TANDJES! Boven; echt gewoon joekels van knobbels! Vandaar al die hangerigheid de afgelopen weken. Ohhh wat ben ik trots! Op TANDJES ! :)

5. melloncollie

Deelt niemand mijn hysterische vreugde? :)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Gefeliciteerd, haal de dentinox maar in huis :D

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Succes en gefeliciteerd! Inderdaad, de dentinox in huis halen.

8. melloncollie

Ah, dames mijn dag is weer gemaakt :)
    Heb die pilletjes van VSM, eerst even kijken of dat werkt. In haar verhemelte zit aan beide kanten zo'n richeltje, zouden dat kiesjes zijn, nee toch?

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Haha...heerlijk je vreugde hoor :D ! Maar eeh, tandjes komen meestal onder als eerste door...voel je dan boven ook al echt iets hards en scherps? Kiezen lijkt me wel heel sterk nu al... Maar ... uitzonderingen heb je altijd ;) !

10. melloncollie

Yeps, de tandjes zelf zijn boven al voor een groot deel te zien. Ze zitten zeg maar een beetje voor op haar kaak omdat ze nog niet helemaal door zijn. Onder zie je een soort 'voordruk', het ziet er ook gespannen uit.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Melloncollie, hier precies hetzelfde. Gepaard ook met een knalrood wangetje, hangerigheid, huilen, speeksel, verslikken en met de tong elke keer proberen die 'vreemde indringer' in z'n mond weg te halen.
    Ook tandjes. En meerdere tegelijk.
    Ga ook maar tandpasta halen binnenkort.

12. melloncollie

Ja dat tongetje, dat zie ik haar al doen vanaf 2,5 maanden.
    Ik heb toevallig een proefpakketje tandpasta van de apotheek gehad. Wordt wat zeg, dat gaat ze echt niet tof vinden. Weet ik nu al. En ze is echt zo sterk voor een kleine spruit van 4 maanden.

13. melloncollie: deed yelena ook op haar onderlipje zuigen? ik verdenk Daan namelijk ook van tandjes (kwijlen, spuitluiers, rode wangen) en die zuigt dus ook veel op zn onderlipje :)

14. melloncollie

Nee dat niet, maar ze ging er wel steeds met haar tong langs. Klinkt idd alsof hij ook tandjes gaat krijgen :D

15. ja vond ik dus ook, maar ik zie/voel nog niks in zn mondje... :( hoelang kan zoiets duren? hij is ook niet zo heel erg huilerig verder...

16. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    het kan ook soms nog heel lang duren voordat ze daadwerkelijk doorkomen....

17. Grappig dat het bij sommigen al zo vroeg begint. Mijn zoontje is nu 3,5 maand oud en is ook ontzettend aan het kwijlen en huilerig de laatste tijd. Ook wil hij veel sabbelen en kauwen op vingers en doekjes. Ik zei op het CB dat ik dacht aan tandjes. Nou, dat was veel te vroeg, dat komt pas met 4 maanden. Het is de ontwikkeling van de speekselklieren, zei ze.Als ik jullie verhalen zo lees, is het dus helemaal niet zo gek dat ik daaraan denk...

18. melloncollie

Ja dat verhaal over speekselklieren las ik ook op het forum. Het is ook wel aannemelijk, maar dan is er ook nog zoiets als moedergevoel he. Dat zei me de hele tijd al het zijn tandjes. Yelena begon overigens met zo'n 2,5 maanden echt te kwijlen en te sabbelen. Zoals je ziet kan het dan best nog even duren eer er daadwerkelijk iets te zien is.

Reden die jij aangeeft Manon F, is precies de reden waarom ik niets op het CB heb gezegd. Ik voel me daar nog altijd 'overruled' bij alles wat ik zeg. Laatst gaf de verpleegkundige aan ja je kunt een opgerolde handdoek onder Yelena's oksels leggen, dan kan ze beter oefenen met het hoofdje omhoog houden. Dus ik antwoordde dat ik dat op advies van de KA altijd. Goed zei ze, dan doe je wat er gevraagd wordt. Pardon, dacht dat het Cb een adviserende rol had...maar goed, weer ontopic!

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre zat rond 3/4 maanden ook enorm te kwijlen (verslikken kan ik me niet meer herinneren, misschien wel). Schoonmoeder: tandjes!

Mirre kreeg haar eerste tandje met ruim 7 maanden :), dus hier echt speekselklieren =P~

20. melloncollie: heb het idd ook wel eens op het cb gevraagd (Daan kwijlt ook al sinds de 2 maanden heel erg) en die verklaarden me voor gek, want ze zei letterlijk dat het ONMOGELIJK was dat kinderen voor 5 maanden al tandjes kregen :( :rolleyes: nou genoeg kindjes die het eerder krijgen...ik dacht eerst trouwens ook dat het gewoon dat van die speekselklieren was maar omdat hij er nu nog meer dingen bijheeft die op tandjes kunnen duiden denk ik toch dat dat het is.. maar ben beniewd..ik zie nog niks in zn mond dus misschien heb ik het toch wel fout..

Deel Deze Pagina