Gaat dit mis?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by betties, Apr 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Bij toeval ontdekte ik zaterdag dat ik zwanger was, hoewel ik een nornale menstruatie had gehad, anderhalve week daarvoor. Ik was aan het testen met ovulatietesten voor mijn eisprong en vond het gek dat ie al op dag 9 hartstikke positief was en dat drie dagen lang. Ik deed een zwangerschapstest en tot mijn verbazing was die positief ( en vier andere testen ook ;). Maandag nog eens gestest en de test was net zo duidelijk. De streep was goed zichtbaar, maar niet donkerder of gelijk aan de controlestreep. Vanmorgen had ik een beetje bloed na een grote boodschap, daar schrok ik van. Vanmorgen nog eens twee testen gedaan en de streepjes zijn duidelijk minder sterk. Verder vandaag geen bloed gezien. Maar het feit dat de streep niet donkerder wordt maar juist lichter zegt wel iets toch? Ik denk dat het misgaat....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een beetje bloedverlies komt vaak voor in de vroege zwangerschap. Het is allemaal heel rijk doorbloed en er kan zomaar een vaatje knappen. Dit betekent zeker niet meteen dat het misgaat. Ik snap dta het heel vervelend en onzeker is, maar je kunt nu niets anders doen dan afwachten, maak vast een afspraak voor een intake en echo bij een verloskundige. Het heeft geen zin om te blijven testen, dat heeft geen voorspellende waarde. Neem je al foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

Share This Page