Derde kindje op komst, pittige overgang van 2 naar 3?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door EmyL, 23 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben in blijde verwachting van een derde spruit. Onze oudste moet nog 4 worden..
    In mijn omgeving krijg ik veel negativiteit te horen als: de derde verandert alles, met een derde is het niet leuk meer, nooit meer rust etc.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Vonden jullie de overgang van 1 naar 2 kindjes pittiger of van 2 naar 3?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik vond de overgang van 2 naar 3 pittiger. Mijn oudste was nog geen 3 toen de 3e werd geboren. Maar toen de 3e wat langer kon wachten op haar fles, ging het steeds makkelijker.

En ik vind het alleen maar leuker worden. Nee, echt rust heb ik niet meer. Maar ik hou wel van die drukte. Inmiddels is onze 4e geboren en de overgang van 3 naar 4 vind ik tot nu toe nog niet heel pittig.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Jammer van de negatieve reacties, maar trek je er niet te veel van aan.

3. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vond het echt meevallen van 2 naar 3. Het is uiteraard drukker maar de 3e gaat gewoon in het ritme mee.
    Ligt natuurlijk ook een beetje aan het kindje en jezelf hoe je het ervaart straks

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb nu ook al geen rust :roflmao:

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    T is nooit goed volgebs andere mensen. Ik krijg ander soort commentaar (dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, ja dat was juist de bedoeling :D).
    Vriendin van mij bond van 2 naar 3 makkelijker dan van 1 naar 2, omdat ze al gewend was haar aandacht te verdelen.
    Komt vast goed, je kan t nu toch niet meer terugdraaien :D

6. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ach wat stom die reacties!
    Ik vond de overgang van 2 naar 3 het fijnst! Van 1 naar 2 vond ik pittiger. We krijgen in maart de 4e en daar krijg ik ook regelmatig opmerkingen over. Maar vond van 2 naar 3 echt goed te doen!

7. TantePerenboom

TantePerenboom Bekend lid

13 sep 2017
    955
    777
    93
    Vrouw
    Ik vond de overgang van 0 naar 1 pittiger dan de overgang naar 3 :)

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    " je hebt nooit meer rust". Haha dat heb je met 1 kind ook al niet meer . Trust me, mijn oudste is 11 en het wordt nooit rustiger. Iedere fase heeft weer nieuwe uitdagingen. Maar ik denk wel dat het pittiger is met kindjes kort op elkaar omdat ze dan nog in de luiers zitten etc. Aan de andere kant: een paar jaar doorbijten en dan zijn ze allemaal zelfstandiger. Daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij zit tussen elk kind bijna 6 jaar. Maar ik heb wel het gevoel dat we deze nummer 3 er gewoon makkelijk bij doen. Die gaat inderdaad gewoon mee met het ritme en zelf ben je een stuk relaxter omdat je het allemaal al een keer (of 2) gedaan hebt! De rest lekker laten kletsen joh.

Deel Deze Pagina