Hallo allemaal, Ik ben in blijde verwachting van een derde spruit. Onze oudste moet nog 4 worden.. In mijn omgeving krijg ik veel negativiteit te horen als: de derde verandert alles, met een derde is het niet leuk meer, nooit meer rust etc. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Vonden jullie de overgang van 1 naar 2 kindjes pittiger of van 2 naar 3?
Ik vond de overgang van 2 naar 3 pittiger. Mijn oudste was nog geen 3 toen de 3e werd geboren. Maar toen de 3e wat langer kon wachten op haar fles, ging het steeds makkelijker. En ik vind het alleen maar leuker worden. Nee, echt rust heb ik niet meer. Maar ik hou wel van die drukte. Inmiddels is onze 4e geboren en de overgang van 3 naar 4 vind ik tot nu toe nog niet heel pittig. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Jammer van de negatieve reacties, maar trek je er niet te veel van aan.
Ik vond het echt meevallen van 2 naar 3. Het is uiteraard drukker maar de 3e gaat gewoon in het ritme mee. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het kindje en jezelf hoe je het ervaart straks
T is nooit goed volgebs andere mensen. Ik krijg ander soort commentaar (dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, ja dat was juist de bedoeling ). Vriendin van mij bond van 2 naar 3 makkelijker dan van 1 naar 2, omdat ze al gewend was haar aandacht te verdelen. Komt vast goed, je kan t nu toch niet meer terugdraaien
Ach wat stom die reacties! Ik vond de overgang van 2 naar 3 het fijnst! Van 1 naar 2 vond ik pittiger. We krijgen in maart de 4e en daar krijg ik ook regelmatig opmerkingen over. Maar vond van 2 naar 3 echt goed te doen!
" je hebt nooit meer rust". Haha dat heb je met 1 kind ook al niet meer . Trust me, mijn oudste is 11 en het wordt nooit rustiger. Iedere fase heeft weer nieuwe uitdagingen. Maar ik denk wel dat het pittiger is met kindjes kort op elkaar omdat ze dan nog in de luiers zitten etc. Aan de andere kant: een paar jaar doorbijten en dan zijn ze allemaal zelfstandiger. Daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij zit tussen elk kind bijna 6 jaar. Maar ik heb wel het gevoel dat we deze nummer 3 er gewoon makkelijk bij doen. Die gaat inderdaad gewoon mee met het ritme en zelf ben je een stuk relaxter omdat je het allemaal al een keer (of 2) gedaan hebt! De rest lekker laten kletsen joh.