onze eerste was ook niet echt makkelijk als baby maar ik denk mede omdat je straks weet wat je te wachten staat en alles nog vers in je geheugen zit ben je zelf wat meer relaxed ik denk dat dat ook een hoop verschil maakt in hoe je baby zich voelt !
Gefeliciteerd! Hier duurde het bij dochter ook 2,5 jaar voor ik zwanger was, maar bewust tot halverwege dit jaar het veilig gedaan. Ronde 2 was het raak.
Allereerst van harte gefeliciteerd! Hier schelen mijn oudste kinderen 14 maanden. De jongste twee schelen 1jaar en 8 dagen. Ik was na mijn dochter (3ekindje) na 2,5 maand alweer zwanger. Ook volledige borstvoeding. Dit is een miskraam geworden en de volgende ronde was het raak. De zwangerschap vond ik zwaarder. Omdat je niet je rust kunt pakken. Je veel tilt. Ook je lichaam was nog onder invloed van hormonen en daar komt dus nog een dosis bovenop. Dat zorgde bij mij voor bekken instabiliteit. De zwangerschap en ook de eerste jaren zijn erg heftig. Maar daarna pluk je er echt de vruchten van. Mijn oudsten zijn nu bijna 10 & 9. Heerlijk. De nu nog jongsten worden begin februari 2 & 1. En wij verwachten in augustus ons vijfde kindje. Ook vrij vlot er weer op. Op zijn tijd hulp vragen is mijn tip
Bedankt voor de felicitaties En ook fijn om positieve ervaringen te lezen! Begin er nu wat meer vertrouwen in te krijgen, het zal vast wel zwaar worden op sommige momenten maar uiteindelijk zal het wel goed komen allemaal
Gefeliciteerd! Elk kind is een wonder. De eerste jaren flink aanpoten voor de ouders maar voor de kids zelf is het wel heel leuk als ze weinig schelen. Mijn nicht is na 5 maanden weer zwanger geworden en het ging op zich goed maar de lichamelijke terugslag kwam pas na de bevalling bij haar. Twee zwangerschappen kort op elkaar kunnen echt wel roofbouw plegen op je lijf dus als ik jou was zou ik deze zwangerschap echt mezelf zoveel mogelijk in acht nemen en genoeg rust houden. De kans op complicaties(vroeggeboorte, placenta loslating etc.)is namelijk ook groter als je binnen zes maanden weer zwanger wordt.
Ik had dat ook gelezen op internet.. En dat is wel iets wat me bang maakt. Want echt voldoende nacht rust bijvoorbeeld, zal voorlopig lastig zijn met een kind wat nog voor nachtvoeding(en) komt. Ik ben nu wel aan het stoppen met borstvoeding om mijn lichaam zoveel mogelijk te ontlasten.
Oh super zeg! Gefeliciteerd! Hier zal er 18 maanden tussen zitten. ik ben nu 33 weken zwanger en vind deze zwangerschap toch wel pittiger. Ik heb dan ook wel een erg bewegelijk zoontje De momenten dat ik alleen thuis ben gebruik ik dus ook vooral voor rusten. Geniet lekker van je zwangerschap. De tijd gaat nu nog sneller
Daar heb ik me ook in het begin druk om gemaakt, maar ondertussen ben ik bijna 40 weken zwanger en behalve lichamelijke klachten als lichte bekkeninstabiliteit is alles prima (ook met de baby). Hier een kleintje wat in de nacht de laatste weken vaak wakker wordt/moeilijk inslaapt in de avond en ik gemiddeld maar 4/5 uur op een nacht slaap, behalve dat ik daardoor meer moe ben merk ik niks. Het is, vind ik, wel zwaarder deze zwangerschap. Moet nu eenmaal veel tillen omdat onze dochter nog niet (goed) loopt en weinig nachtrust maar door de dingen in huis wat meer te verdelen is het aardig vol te houden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er misschien anders in had gestaan als de eerste zwangerschap heel zwaar had geweest. Gelukkig was dat niet zo en had ik toen weinig tot geen klachten gedurende de hele zwangerschap. De extra kilo's waren er voordat ik opnieuw zwanger raakte alweer af, en ook mijn bloeddruk is altijd laag geweest. Ik denk dat dat ook scheelt hoe de eerste zwangerschap is geweest. Als dat een zware is geweest dan lijkt het me nog zwaarder (lichamelijk gezien) als je snel weer zwanger raakt. Ze zeggen inderdaad dat het niet slim is om zo snel weer zwanger te raken, maar het hoeft niet perse verkeerd te gaan natuurlijk. Er zitten, vind ik, ook positieve kanten aan. Nu zit ik nog midden in de luiers/flesjes en alles zit nog vers in m'n geheugen, ik heb ook een relaxter gevoel wat betreft de beginperiode. Besef me heel goed dat het zwaar zal zijn maar omdat ik alles nog zo goed weet van de eerste voel ik me zekerder. Kan me zo voorstellen dat je na b.v 4 jaar toch het 1 en ander 'vergeten' bent.
Gefeliciteerd! Hier zit er iets meer tussen, de kindjes zullen 1,5 jaar schelen maar merk wel dat deze zwangerschap een stuk pittiger is! Toch ben ik hartstikkr blij en heeft het ook voordelen dat zo kprt op elkaar komen. Wij hadden ook bewust geen anticonceptie gebruikt na de bevalling omdat het bij oms zoontje zo'n 2,5 jaar heeft geduurd.
Gefeliciteerd! Geniet er maar van dat het jullie alweer gegund is! Ik zou het ook best graag weer willen maar hebben het advies gekregen minstens een jaar na de bevalling niet zwanger te worden. Het lijkt mij ontzettend leuk 2 kleintjes zo kort op elkaar, zo leuk voor later! Anderzijds, pff.. het lijkt me ook wel pittig om alweer zwanger te zijn! Ben nog steeds niet hersteld van de bevalling en de keren dat we gemeenschap hadden zijn dan ook op 1 of 2 handen te tellen
Hier ook een goede eerste zwangerschap gehad, heb hem fluitend doorlopen zeg maar. Lage bloeddruk, geen dag misselijk geweest, en maar 12 kilo aangekomen (die er binnen een paar weken ook weer af waren). Dus wat dat betreft duim ik heel erg voor nog zo'n zwangerschap. Heel veel succes met de bevalling en ik hoop dat eerste periode met 2 kleintjes voor jou ook soepel verloopt!
Ik hoop dat je weer zo'n makkelijke zwangerschap hebt! Ik ben niet heel veel vaker misselijk geweest als bij de eerste, alleen de laatste weken zijn wat zwaarder en ben ik wat meer moe als de eerste keer. Maar voor de rest eigenlijk hetzelfde als bij de eerste. Dank je wel, zal vast goed komen, en ik hoop ook dat het allemaal soepel verloopt. We zullen zien
Hier zit er iets meer tussen, nl 16 maanden. Ik heb het geluk gehad 2 makkelijke zwangerschappen te mogen hebben en ook bevalling ging bij beiden vlot. Het is druk maar prima te doen en voor de kindjes vind ik het super leuk!
Na de zwangerschap van mijn dochter* ben ik na 2 maanden weer zwanger geraakt. In het begin ging dat allemaal goed, wel vreselijk moe tot 18 wkn, daarna even een goede periode gehad maar vanaf 24 weken begon ik echt veel lichamelijke klachten te krijgen. Mijn lichaam was gewoon op. Vanaf 32 weken weeenactiviteiten maar uiteindelijk is het mannetje nog tot 38 wkn blijven zitten maar een hel dat laatste trimester was het wel. Nu weer zwanger nadat mijn zoontje 10 mnd was. Het is nog kort erop maar ik merk sowieso nu al heel veel verschil. Ik voel me veel fitter.
Poe ja na 2 maanden is nog sneller zeg! Begrijp dan dat het niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk zwaar voor je was na het verlies van je dochtertje. Fijn dat je je deze zwangerschap beter voelt!
Gefeliciteerd, wat ontzettend leuk!! Ik ben ongeveer 1,5e maand na de bevalling weer zwanger geraakt. Kindjes schelen uiteindelijk iets minder dan 9 maanden met elkaar. Eerste zwangerschap verliep prima, weinig kwaaltjes gehad. Alleen op het einde veel last van voorweeën en harde buiken. Tweede zwangerschap vond ik heel zwaar. Ik had ontzettend veel last van mijn hormonen, zeker in het begin ben ik licht depressief geweest. Ook was ik ontzettend misselijk. Daarbij kwam nog de zorg van N natuurlijk die nog niets zelf kon en veel aandacht wilde. Op het einde kreeg ik weer veel harde buiken en voorweeën. Ben bevallen met 34.5 weken. Ik vond en vind het heel zwaar, maar ik ben intens gelukkig met mijn twee meisjes. Ik geniet elke dag, ondanks dat het flink aanpoten is. Ik heb gelukkig veel hulp en daar maak ik graag gebruik van. Maaaaar elke zwangerschap is anders, misschien voel jij je wel helemaal prima en gaat alles goed. Daar is natuurlijk geen pijl op te trekken.
Wauw top, gefeliciteerd ! Ik ben 3 maanden na de bevalling zwanger geworden, en mijn 2 zoontjes schelen uiteindelijk geen jaar. Ze zijn beiden 1 dag even oud. Ook puur toeval en niet geplanned maar uiteindelijk super welkom. Ik vind de zwangerschap niet heftiger, voordeel ook dat mijn oudste een super makkelijk ventje is. Na de bevalling vond ik het wel wat heftig, een kleintje van net 1 en een pasgeboren baby, waarbij ik bij de bevalling een totaal ruptuur opliep en mn oudste 6 weken niet mocht tillen. Dat was wel mega onhandig, maar zal er niet vanuit gaan dat bij jou dat ook gebeurd. hele fijne zwangerschap gewenst !
gefeliciteerd. hier ook na 4 maanden weer zwanger, terwijl het 4 jaar duurde voor ik zwanger werd van mn zoontje. wij hadden dit dus totaal niet verwacht. ik vind de zwangerschap wel iets pittiger nu en ik vind het wel jammer dat ik er niet zoveel van kan genieten met een druk klein jongetje. ik ben ook wel benieuwd hoe het straks gaat na de bevalling met een baby en een dreumes. het zal wel even druk zijn maar volgens mij als je een ritme hebt, is het best te doen. (hoop ik dan maar ) een goede zwangerschap toegewenst! probeer er van te genieten!