Hallo, Ik ben vandaag op controle geweest (37 weken en 1 dag zwanger van een tweeling) en bleek dat mijn baarmoedermond driekwart verstreken is en ik 1 cm ontsluiting heb. Ik heb eigenlijk nog zo goed als niets gevoeld van krampen of voorweeën..hoogstens een paar harde buiken maar ook dat is minimaal. Is dit gewoon heel normaal tijdens deze periode in de zwangerschap, of is het mij tot nu toe gewoon 'makkelijk' afgegaan dat het al aan het verweken is en ik 1 cm ontsluiting heb, zonder dat ik daar tot nu toe last van gehad heb? Het zijn mijn eerste twee kindjes trouwens. En nog een vraag: is er een schatting te maken over hoe lang het nog waarschijnlijk kan gaan duren? Ik bedoel; zijn dit tekenen dat het waarschijnlijk niet te lang meer zal gaan duren, of moet ik er ook nog altijd vanuit gaan dat het ook best nog 3 weken kan duren? Bedankt alvast voor de antwoorden! Groetjes Linda
hoi Linda, het is wle een normale bevinding ja in deze fase van de zwangerschap. Als je nog nooit een kind hebt gekregen heb je meestal wel voorweeen nodig om dit resultata te bereiken. Het zegt niets over het moment waarop de baby's geboren worden, afwachten dus... Het kan vandaag maar ook nog gerust een week of langer duren. Goede bevalling gewenst! Mirjam