Wanneer beginnen met fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Britt16, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Ik heb het eerste potje fruit al in huis, en kan bijna niet wachten om het te geven. Officieel mogen ze dit bij 4 maanden hebben.
    Mijn zus gaf het met 3mnd en 1 week. Ik wil het ook eerder gaan proberen. Denk dat ik ook nog 1a2 weken afwacht.Maar verheug mij er zo op he....was het maar zover!

Wanneer gaven jullie het eerste fruithapje? En hoe reageerden de kleintjes erop? :)

Liefs britt

2. randi

randi Niet meer actief

daarin zijn de meningen verdeeld, ikzelf heb het op 3 maand gegeven maar dit wel omdat ze verborgen reflux hebben en op advies van de ka. persoonlijk zou ik je toch aanraden om niet voor 4 maand te beginnen omdat het vooral in het begin toch maar bijvoeding is en er nog pap moet achtervolgen. er wordt tegenwoordig ook gezegdt dat 6 maand beter is omdat de darmen op die leeftijd volledig ontwikkeld zijn maar ikzelf denk meer dat dit van kind tot kind afhangt. de één gaat er krampen van hebben en de ander niet dus dat zal je zelf moeten ondervinden hoe goed ze het verdraagt

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier zijn echt al zo'n 1000 topics over... :rolleyes:
    En het eindigt altijd in een discussie.

Maar goed, ik gaf mijn zoontje met 6 maanden voor het eerst fruit, een paar hapjes.
    Hij reageerde er goed op.
    Tegenwoordig wordt op het cb geadviseerd om tot 6 maanden te wachten trouwens.

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Met 4 maanden zijn wij begonnen. En dan echt met een paar kleine hapjes per dag. Hij vond het erg raar in het begin. Maar zodra hij door kreeg hoe ie moest slikken, Heerlijk!

5. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Oh....Had me er zo op verheugt. Pas bij zes maand? Dat had ik nog niet eerder gehoord eigenlijk.
    Sorry had hier nog geen topics over gelezen. Ik was misschien ook te enthousiast om het te plaatsen Sorry :oops: Moet volgende week toch naar cb, en zal het er eens vragen.

Liefs Britt

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij zijn rond 4 en een halve maand begonnen. En ook al wil jij het zo graag, kijk maar eerst of je kind het nodig heeft. Sem was altijd heel hongerig, dus een fruithapje ging er zo in. Geloof mij, op den duur wordt je het helemaal zat om ze de hele tijd voeren, dus wacht er zo lang mogelijk mee. ;)

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij ons cb werd geadviseerd om er pas met 5,6 maanden mee te beginnen i.v.m. de darmen. Ik verheug me er ook erg op maar Luc is nogal gevoelig kwa eten dus ik wacht toch nog even.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wij zijn nu bezig met vloeibaar fruit (gewoon heel erg fijn in de keukenmachine en dan iets van water en roosvicee erbij), gewoon uit de fles met de driestanden speen. Was het advies van de KA
    Nu hij bijna 6 maanden is (gecorrigeerd 4 maanden) gaan we over op fruithapjes van een lepel! Spannend!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier fruit vanaf 6 maanden, Wij zijn met groente begonnen op 5,5 maand.. Lekker worteltjes :)

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij zijn begonnen met 6 maanden met groente. Toen dat goed ging ging met 6,5 maanden fruit.
    We hebben altijd alles a la rapley aangeboden.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was 3 maanden toen ze fruit kreeg en niet eerst een paar hapjes nee gelijk een heel bakje (maak het zelf) want een paar hapjes trapt ze niet in want ze wou gelijk meer.
    met 4 maanden at ze wal warm (groenten met aardappel)
    En wat Anikan zegt dat het cb adviseert om met 6 maanden te beginnen dat is per cb dan verschillend want hier zeggen ze van je mag gerust eerder er mee beginnen als je kind er aan toe is.
    je merkt dat van zelf wel, Esmee dr mond ging al open als wij wat zaten te eten want ze wou het ook hebben

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik mocht er van het CB al vanaf 3 mnd mee beginnen omdat mijn zoontje weinig dronk/drinkt. Hij vond het heerlijk nooit last van gehad!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise kreeg met ongeveer 6,5/7 maanden fruit. Eerst zijn we met 6 maanden voorzichtig met groenten begonnen.

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Als je kindje verder nergens op reageerd kun je dus best met 4 maanden al beginnen met fruit hoor. Ik maakte het fruithapje klaar in de babycooker. Dan word het fruit eerst nog gestoomd dus dan is de kans op een reactie een stuk minder.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het gaat er niet alleen om of je kind er tegen kan, het gaat erom dat de darmen met 6 maanden uitgerijpt zijn en dan pas voedsel kunnen verteren.
    Voor die tijd hebben ze aan melk genoeg.

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier rond 3 1/2 maand begonnen met groenten en al snel met fruit erachteraan. Heeft geen problemen gegeven. Integendeel. Gewoon goed naar je kindje kijken. Als je denkt dat het niet goed valt kun je altijd nog stoppen en langer wachten.

Succes en veel plezier

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier zijn we ook zo rond de 4 maanden begonnen en hebben er geen problemen mee ondervonden.
    Kylian vond het lekker en hij heeft geen krampen gehad.

Groetjes Anita

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij geven ook al fruit en groente...
    Gaat erg goed tot nu toe.. sommige smaken gaan iets minder , dus daar wachten we dan even mee.

19. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ik wacht nog een paar weekjes, maar als ze er bij vier maand aan toe is, ga ik het zeker proberen.
    Mijn zus deed het al met 3,5 maand, en dat ging erg goed.
    In een folder die ik meekreeg van het cb, staat inderdaad 6maand.
    Gr britt

20. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik hoorde op cb dat ze er voorzichtig mee zijn ivm allergien ed
    Mijn dochter is bijna 5 maanden. Ze krijgt sinds ruim een week een fruithapje en sinds 2 dagen groentehapje. Ik kon aan haar heel sterk merken dat ze graag wilde.
    Ook hebben ze op cb gezegd dat het mocht omdat
    a. er geen allergien in onze fam zijn
    b. ze nog niet zo hard groeit en sinds ze fruithapje krijgt ineens weer wel.
    Nog wel bv ernaast geven, of er achteraan.
    Isa vind alles heerlijk, dus hoop dat wanneer ze groente en fruit goed en heel potje op eet, ik langzaam kan gaan proberen 1 bv minder te doen (nu nog 5). dan komen we 's avonds gewoon beter uit.

Deel Deze Pagina