Stijn is gisteren 4 maanden geworden. Hij zou dus een papfles mogen hebben. Nu is het zo dat we met 6 maanden naar een dietiste moeten voor zijn bijvoeding vanwege zijn kma. Geldt dit ook voor de papfles? Of kun je die wel gewoon geven? Bij Bas kwamen we pas met 5 maanden achter de kma en die had met 4 maanden al wel een papfles. Ik neig er dus naar om Stijn wel gewoon een papfles te geven. Al is het ook weer zo dat Stijn van 23.00- 7.00 slaapt. Dus het is niet dat hij wakker wordt van de honger.
Je hoeft toch niet alles te doen wat mag? Mag is niet hetzelfde als moet. Daarnaast, van wie 'mag' het? Van de fabrikant, want die zet 'vanaf 4 maanden' op de verpakking. Maar de prioriteit van de fabrikant ligt niet bij wat goed is voor je kindje, maar bij wat goed is voor de aandeelhouders. Daarnaast, Stijn heeft een KEA. Dan 'mag' bijvoeding voor 6 maanden niet (nou ja je mag alles, maar het wordt geadviseerd het niet te doen). Pap is ook gewoon bijvoeding. Alles wat NIET de melk is die je kind normaal krijgt is bijvoeding. Ik zou maar lekker afwachten wat de dietiste je adviseert. Het moet om een flinke KEA gaan, anders krijg je geen afspraak met een dietiste om de bijvoeding te gaan bespreken. Dan zou ik niet op eigen houtje risico's gaan zitten nemen.
Sluit me aan bij Dirksmama, er is geen specifieke reden om te gaan papflessen dan dat het mag? Niet doen joh. Geef zijn lijfje en darmpjes nog even rust. Onze boy zou ook vanaf gister vanalle smogen, maar ivm kma doen wij dus helemaal niks tot hij 6 maanden is. Wacht het gesrpek met de dietist leker af; hij kan nog zijn hele leven vanalles eten en drinken!
Ik ga hem dat ook niet geven omdat het mag, maar wilde alleen maar advies hebben. Had het nog niet zo bekeken als bijvoeding. Ik dacht gewoon ter aanvulling van de flesvoeding.
Gezien hij kma heeft zou ik nog even wachten met een papfles tot 6 maanden. De darmpjes zijn al gevoelig en bij een kma kindje al helemaal. Mijn zoontje heeft een keer rijstepap gehad voordat hij 6 maanden was, omdat hij niet verzadigd genoeg was. Zijn darmen konden het nog niet aan. Hij is ook een kma kind.
Ik zou het ook niet geven Een papfles is echt nog niet nodig met die leeftijd. Ik heb het mijn zoontje pas met een maand of 8 in de ochtend gegeven, omdat hij zo vreselijk hongerig was in de ochtend en aan een gewone fles niet genoeg had tot aan de lunch (en met wat fruit tussendoor).
hier ook een kma kindje en wij wachten ook tot 6 maanden tot we beginnen met pap/ bijvoeding (kinderarts zei het, maar had het zelf ook al in mijn hoofd)